داخلی سازی کیسه هوا توسط شرکت کروز؛ بازدید از خط تولید + عکس

امروز بازدیدی از سایت ۳ شرکت قطعه ساز کروز برای خبرنگاران انجام شد و نشست خبری جهت توضیحات اقدامات اخیر این شرکت در راستای داخلی سازی برگزار شد

امروز بازدیدی از سایت 3 شرکت قطعه ساز کروز برای خبرنگاران انجام شد و نشست خبری جهت توضیحات اقدامات اخیر این شرکت در راستای داخلی سازی برگزار شد.
علی یوسفی مدیر فروش شرکت کروز، در این نشست خبری حضور داشت. یوسفی گفت که کروز به عنوان بزرگ‌ترین قطعه ساز داخلی سهم قابل توجهی در تولید خودرو کشور دارد.
در کروز اتفاقات بسیار خوبی در زمینه داخلی‌سازی انجام شده و در زمانیکه پژو از ایران رفت، توانست تمام قسمت‌های الکترونیکی پژو 206 را تولید کند و وابستگی به پژو را حذف کرد.
حتی قسمت‌های مختلفی از جمله کیسه هوا و رادیو پخش و مالتی‌مدیا نیز در همین شرکت در حال انجام است. همچنین قطعات جانبی موتور نیز به دست کروز است و بیش از 50 درصد قطعات جانبی موتور در شرکت ایران خودرو توسط کروز تامین می‌شود.
دامنه تولید قطعات کروز بسیار گسترده است. مهندس صفا نیز در این نشست توضیحاتی در مورد شرکت کروز داد. کروز در سال 61 تاسیس شد و در سال 68 وارد عرصه تولید قطعات مخابراتی شد و تا سال 74 یکی از عمده تامین‌کنندگان شرکت مخابرات بود. از سال 74 همزمان با ساپکو شروع به تولید پنل پیکان کرد. در حال حاضر شرکت کروز 11 هزار کارمند دارد و بیشتر آن‌ها بانوان هستند. کروز قصد داشت تا این تعداد را به 15 هزار نفر افزایش دهد اما تحریم‌ها این برنامه را به تعویق انداخت. همچنین سال 96 آتش سوزی بزرگی در این شرکت صورت گرفت که باعث شد تا کمی برنامه‌های این شرکت عقب بیافتد.
تولید ایربگ نیز از حدود 3.5 سال پیش استارت خورد و نمونه‌های اولیه آماده شده است. همچنین کیسه ایربگ نیز بصورت وارداتی بوده و حال تقریبا داخلی سازی شده است اما مواردی مثل نخ آن باید صنعت نساجی کمک کند و داخلی سازی شود.
کروز‌ در حال تلاش برای داخلی سازی دیگر موارد همچون ABS و فرمان برقی نیز می‌باشد.
اما داخلی سازی بحث توانمندی است و با بحث خودکفایی جدا است.
رادیو پخش، جلو آمپر و بعضی از سوئیچ‌های پژو 301 نیز توسط کروز انجام می‌شود. همچنین بعضی از قطعات موتور پژو 301 نیز توسط این شرکت تامین می‌شود.
کروز فقط از طریق سپهرکیش ایرانیان سهامی از ایران خودرو دارد. اما سهام داران شرکت کروز می‌توانند در شرکت‌های دیگر‌ هم سهام داشته باشند که منع قانونی ندارد.
لذا شرکت کروز تنها از طریق شرکت سپهر کیش ایرانیان در ایران خودرو شریک است و هیچ سهام دیگری ندارد. حال کروز به هیچ عنوان قصد خرید سهام ایران خودرو را ندارد و اگر پولی داشته باشد سعی می‌کند بدهی خود را به شرکای خارجی تسویه کند و هیچ تمایلی به خرید سهام هیج شرکتی ندارد.
خودروسازان حدود 1800 میلیارد تومان به کروز بدهکار هستند و این باعث شده تا این شرکت نیز به مشکلاتی بخورد. خودروهایی که امروزه در بازار هستند، حدود 17 درصد آن‌ها مربوط به شرکت کروز‌ است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان