ماهان شبکه ایرانیان

حضور گروه دیجی‌کالا در نمایشگاه الکامپ

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در این رابطه گفت: اولین بار است که ما در نمایشگاه الکامپ حاضر شده‌ایم و تمامی اعضای گروه ما نیز در کنار هم حضور دارند. از گروه دیجی‌کالا، فیدیبو و دیجی‌پی، دیجی‌کالا نکست که بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا است و دیجی‌کالا فرش که فعال در زمینه محصولات سوپرمارکتی است هم در این رویداد حضور دارند.

وی افزود: نیروی انسانی دیجی‌کالا با برنامه‌های مختلفی از جمله 17 کارگاه حضور یافته است و یکی از وظایفش را انتقال دانش و تجربه به استارت‌آپ‌های جوان‌تر و کارآفرینان می‌داند هدف دیجی‌کالا اثربخش کردن اقتصاد کشور است. یعنی حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم مصرف‌کننده نهایی با فروشنده. ما این را مسئولیت اجتماعی خود می‌دانیم که در سطح کلان اقتصاد کشور را اثربخش‌تر و بهره‌ورتر کنیم؛ دیجی‌کالا شتاب دهنده نیست که در مراحل ابتدایی به سراغ ‌استارت‌آپ‌ها برود. گروه دیجی‌کالا یک سری نیازهایی دارد و به دنبال شریک تجاری است.

موسوی در خصوص نیروی‌هایی که در این مجموعه کار می‌کنند؛ گفت: حدودا 3300 نفر کارمند مستقیم در خود دیجی‌کالا فعالیت دارند. حداقل 100 هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند. از آن جا که 30 هزار کسب‌وکار مرتبط وجود دارند که اگر به طور متوسط در هر یک 3 نفر مشغول به کار باشند، به رقم 100 هزار نفر خواهیم رسید. حدس می زنیم که حداقل 100 هزار شغل غیر مستقیم توسط دیجی‌کالا ایجاد شده است.

امیرصالحی مدیرعامل دیجی کالا نکست در این رابطه گفت: در بحث نوآوری امسال ما روی موضوع هوش مصنوعی تمرکز کرده‌ایم و در کارخانه نوآوری هم فضایی فراهم کرده ایم که آن‌ها بتوانند رشد کنند. یکی از برنامه‌های ما حمایت از پایان نامه‌ها است. کسانی که علاقه‌مند هستند در حوزه فناوری پایان‌نامه‌ای انتخاب کنند، ما می‌توانیم موضوعاتی را تعریف کنیم که پایان نامه آن‌ها در آن راستا باشد و کمک هزینه‌ای بابت انجام پایان‌نامه اهدا کنیم البته  در حال حاضر تمرکز ما کاملا بر روی هوش مصنوعی است.

وی در مورد مسئولیت اجتماعی دیجی کالا خاطر نشان کرد: مهم‌ترین کاری که در حال حاضر انجام می‌شود کمک به کارآفرینان برای ایجاد اشتغال است. برای مثال در مورد حمایت از پایان‌نامه‌ها، از دانشجوها سهامی گرفته نمی‌شود و کمک هزینه‌ها به صورت بلاعوض به آن‌ها تعلق می‌گیرد. به این صورت کمک می‌شود تا افراد یا استارت‌آپ‌ها رشد کنند و این خود شکلی از انجام مسئولیت اجتماعی نسبت به جامعه است.

 مدیرعامل دیجی کالا نکست ادامه داد: ما سه محصول فیدیبو، فیدیبوک و فیدیباکس را ارائه می‌کنیم. فیدیبوک در فروردین سال 97 برای اولین بار رونمایی شد. در واقع این محصول اولین کتابخوان الکترونیکی فارسی زبان است که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید کار میکند و قیمت آن در وبسایت دیجی‌کالا 895 هزار تومان است. فیدیبوک از ارتقای حافظه پشتیبانی می‌کند طی این دو سال برای کاربران فیدیبوک آپدیت‌ها و بسته‌های به روز رسانی زیادی را ارائه دادیم و خیلی از اشکالات دستگاه برطرف شده و قابلیت های دستگاه را ارتقا بخشیده‌ایم.

محصول دیگری که حدود دو سالی است که در متروهای ایران فعالیت می‌کند فیدیباکس است. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی را که در مترو سپری می‌کنند به بطالت نگذرانند و مطالعه کنند. آن هم به صورت رایگان و بدون این که هزینه‌ای پرداخت کنندما در مهر 97 در حالی که تقریبا 6 ماه از ارائه فیدیباکس می‌گذشت از دستگاه‌ها آمار گرفتیم. حدود 60 هزار ساعت مطالعه آنلاین به وسیله آن در داخل مترو انجام شده بود.

حسام نجفی، مدیر بازاریابی این مجموعه در رابطه با استارتاپ دیجی‌پی تاکید کرد: دیجی پی از تیرماه 97 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. شعار دیجی‌پی پرداخت هوشمند است. تمرکزش روی آن است که هوشمندترین اپلیکیشن صنعت پرداخت باشد. یعنی در آینده افراد بتوانند کارهای پرداختی شان را به برنامه بسپارند تا به صورت منظم و مداوم انجام شود و فقط نیاز باشد که یک تایید از آن ها بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان