اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازار داغ لوازم خانگی دست دوم/ جولان دلالان در سایت‌های خرید و فروش

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ این روزها بازار لوازم خانگی دست دوم و خرید و فروش در سایت‌های اینترنتی بسیار باب شده که دلیل عمده آن را می‌توان گرانی بیش از حد این محصولات و کمیابی برخی برند‌های معروف عنوان کرد.

اختلاف قیمت وسایل نو با کارکرده‌ آن قدری تفاوت دارد که قشر متوسط جامعه را به سمت کالای دست دوم بکشاند و از آنجا که قیمت کالا‌های نو روز‌ به روز افزایش می‌یابد و خرید آنها از توان مردم خارج شده‌ در نتیجه تقاضا برای بازار کالاهای دست دوم بسیار زیاد ‌است؛ برای نمونه مدل نوی یک یخچال حدود 10‌میلیون تومان قیمت دارد ولی نمونه دست دوم آن بسته به میزان کارکرد با قیمت چهار تا هفت میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین در شرایط فعلی عرضه محصولات خارجی در بازار محدود و واردات آن‌ها متوقف شده است و به دنبال آن مردمی که به برند کالا اهمیت زیادی می دهند و به نوعی برند پرست هستند، خرید مدل دست دوم آن را با برند انتخابی ترجیح می دهند و حاضر نیستند به سمت محصولات نو با مارکی دیگر بروند.

البته در این میان نباید مسئله خراب شدن کالا، عدم تعهد فروشنده در قبال خرید محصولات دست دوم و جولان سودجویان و دلالان را نادیده گرفت، به خصوص خرید از سایت‌های اینترنتی ریسک را دو چندان می‌کند و ممکن است حتی ساعاتی پس از خرید مشتری با مشکلی روبه و شود و دیگر خبری از فروشنده نباشد.

در این رابطه حبیب‌الله انصاری، رییس انجمن لوازم خانگی ایران با گلایه از رونق بازار دست دوم به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تولیدکنندگان داخلی سعی بر تولید با کیفیت و سود اندک دارند اما متاسفانه مردم برند خارجی بی‌کیفیت را ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که استاندارد درست، ایمنی و حتی کیفیت لوازم خانگی دست دوم به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست و این کار به تولید ملی ما  لطمه وارد خواهد کرد.

به گفته انصاری، تمام سعی تولیدکنندگان داخلی ما بر این است که محصولات خود را با قیمت کمتر عرضه کنند علیرغم اینکه سود کمتری را برای خود در نظر بگیرند؛ اما عده‌ای از این مسئله سواستفاده کرده و محصولات دست دومی که هویتشان مشخص نیست را خریداری و برای خود گرفتاری ایجاد می‌کنند.

رییس انجمن لوازم خانگی ایران تاکید کرد: مردم هرگز به سایت‌هایی که خرید و فروش لوازم خانگی دست دوم در آن صورت میگیرد اعتماد نکنند چراکه تولید کنندگان، انواع لوازم خانگی را متناسب با قدرت خرید همه اقشار تولید می‌کنند و از ساده‌ترین نوع تا تمام اتوماتیک محصولات لوازم خانگی در بازار وجود دارد و مردم می‌توانند با توجه به نیاز و بودجه خود آن‌ها را خریداری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان