دایملر و بوش به پارک تمام خودکار نزدیک‌تر می‌شوند

شرکت‌های دایملر و بوش که از سال ۲۰۱۷ در حال همکاری برای توسعه فناوری رانندگی خودران هستند جدیدترین نسخه از فناوری خود را که فناوری "اتوپارک" است در پارکینگ موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان به معرض نمایش گذاشتند.

دایملر و بوش به پارک تمام خودکار نزدیک‌تر می‌شوند

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، برنامه دایملر(Daimler) توسعه فناوری خودران برای کامیون‌های خودران، تاکسی‌های خودران و اتومبیل‌هایی است که خودشان به تنهایی و بدون کمک راننده در اتوبان رانندگی می‌کنند و اکنون یک گام اساسی به رانندگی خودکار و بدون راننده نزدیک شده است.

این شرکت با همکاری شرکت بوش(Bosch) آخرین نسخه از فناوری خودران خود را در پارکینگ موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان آزمود. این سیستم به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد این خودرو را با چند لمس در یک اپلیکیشن پارک کنند.

این سرویس مانند نوعی سرویس خدمتکاری است. هنگامی که وسایل نقلیه خودران مرسدس بنز به پارکینگ می‌رسند، راننده پیاده می‌شود و از طریق یک برنامه مخصوص به خودرو دستور می‌دهد تا خود را پارک کند.

حسگرهای بوش که در سراسر پارکینگ نصب شده‌اند به خودرو اطلاعاتی را که نیاز دارد، ارائه می‌دهد و هنگامی که راننده باز می‌گردد، خودرو به صورت خودکار به محلی که راننده از آن پیاده شده است، بازمی‌گردد تا راننده دوباره سوار شود.

این سیستم از سال 2015 تاکنون در حال توسعه است و در تابستان 2017 موزه مرسدس بنز میزبان یک نمونه آزمایشی از آن بود.

اکنون بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند تا یک تجربه شخصی از رانندگی خودران و سیستم خودپارک به دست آورند.

امروز، دایملر و بوش اعلام کردند که از مقامات محلی تاییدیه گرفته‌اند. این تاییدیه به آنها اجازه خواهد داد تا این فناوری را به طور کامل راه‌اندازی کنند و این شرکت‌ها امیدوارند بتوانند فرآیندهای تست و تایید برنامه‌های خودران خود را در آینده نزدیک اعلام و عملی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان