توییتر در بهار امسال با دستیابی به سودی قابل قبول و افزایش میلیونی تعداد کاربرانش فصل مطلوبی را سپری کرده است.
این شبکه اجتماعی طی سه ماهه دوم سال 2019 به سود خالص 37 میلیون دلاری دست پیدا کرده و تعداد کاربران فعل ماهانه اش نیز با افزایش 5 میلیونی به 139 میلیون نفر رسیده. این میزان بالاترین رقمی است که از ابتدای گزارشات آماری توییتر ثبت شده و همچنین نشانگر بالاترین رشد سالیانه در دو سال گذشته است. انتشار این گزارش با افزایش 10 درصدی ارزش سهام کمپانی همراه شده است.
این شرکت در گزارشات جدید خود به جای تکیه بر تعداد کل حساب های کاربری، تنها شمار کاربرانی را ذکر می کند که قابلیت درآمدزایی (mDAU) دارند. بر اساس گزارش جدید تعداد کل mDAU یا کاربران فعال روزانه از 134 میلیون در زمستان گذشته به 139 میلیون رسیده که از این بین تنها 29 میلیون نفر ساکن آمریکا هستند.
از نظر مالی هم درآمد توییتر 841 میلیون دلار برآورد شده که معادل 76 میلیون درآمد عملیاتی و 37 میلیون درآمد خالص است. رقمی که چشمگیر نیست اما مطلوب به نظر می رسد. 727 میلیون دلار از این درآمد از راه تبلیغات و 141 میلیون دلار آن از طریق صدور مجوزهای داده به دست آمده است.
این شبکه اجتماعی انتظار رشد یکباره را در آینده ندارد و در عوض به پیشرفت های آهسته و پیوسته چشم دوخته است. برآوردهای توییتر از دستیابی به درآمد کلی 875 میلیون دلاری در فصل جاری حکایت دارد.
توییتر برای چندین فصل متوالی با ریزش تعداد کاربران مواجه بود که ظاهرا دلیل اصلی آن حذف اکانت های تقلبی، اسپم ها و ربات ها بوده است. فشار افکار عمومی و رسانه ها بر پلتفرم های اجتماعی باعث شده توییتر در نیمه دوم سال 2018 بیش از 166 هزار حساب کاربری را به اتهام فعالیت های مخرب معلق کند.
این شبکه اجتماعی در جدیدترین قدم برای سالم سازی فضا و مقابله خشونت علیه اقلیت های مذهبی، انتساب اسامی و القاب غیر انسانی به گروه های دینی را ممنوع کرد.