دادستان عمومی و انقلاب اسفراین در گفت‌وگو با میزان:

یک فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی به سازش منتهی شد

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از سازش در یک فقره پرونده قتل عمدی در این شهرستان با اقدام خداپسندانه یک خیر اصفهانی خبر داد. تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۶۶۶۱

یک فقره پرونده قتل عمدی در خراسان شمالی به سازش منتهی شدمحسن کریمی دادستان عمومی و انقلاب اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزای میزان از سازش در یک فقره پرونده قتل عمدی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: به موجب اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه یک خیر اصفهانی، قاتل جوان از قصاص رهایی یافت.

وی بیان کرد: به موجب محتویات پرونده، در سال 1391/4/30 یک فقره نزاع و درگیری در شهرستان اسفراین میان چند جوان رخ می‌دهد که در نتیجه آن جوانی به علت اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب جان خود را از دست می‌دهد.

کریمی افزود: با توجه به متواری بودن متهم پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان ارسال و در آنجا حکم غیابی مبنی بر قصاص نفس وی صادر می‌شود. سپس متهم در سال 1394 در اصفهان شناسایی و دستگیر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده متهم در طول دورانی که متواری بوده ظاهرا نزدیک کاسب اصفهانی کار و امرار معاش می‌کرده است و همین آشنایی موجب می‌شود تا این خیر اصفهانی با آگاهی از جریان قتل برای امکان پذیری حصول سازش و جلب رضایت اولیاء دم مقتول پیش قدم شود.

وی افزود: قبل از بحث سازش متعاقب دستگیری متهم، وی از حکم غیابی توسط دادگاه کیفری استان درخواست واخواهی می‌نماید که در ادامه با رد واخواهی و تأیید و ابرام حکم بدوی پرونده به تدریج معد اجرای احکم می‌شود.

این مقام قضائی بیان کرد: در چنین شرایطی مرد اصفهانی در یک اقدام خداپسندانه مبلغ 700 میلیون تومان بابت اخذ رضایت اولیاء دم پرداخت نمود و خوشبختانه در اثر گفتگو‌های فی مابین این پرونده منجر به سازش گردید.

یشتر بخوانید.

حصول سازش در یک فقره پرونده قتل عمد در استان خراسان شمالی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان