ماهان شبکه ایرانیان

دادستان زرند در گفت‌وگو با میزان خبرداد

جلوگیری از ورود یکصد فقره پرونده با راه اندازی واحد سازش در دادسرا

قویدل از تشکیل واحد کاهش ورودی، پیشگیری، مشاوره و سازش در دادسرای زرند خبر داد و گفت: همزمان با تشکیل این واحد در پنجاه روز اول، یکصد فقره پرونده منتهی به صلح و سازش و از ورود این میزان پرونده جلوگیری شده است. تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۶۵۱۵

اورژانس سازش در شهرستان زرند تشکیل می‌شود / جلوگیری از ورود 100 پرونده به دادگستری با راه اندازی واحد سازشدادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: به منظور تحقق و اجرایی نمودن امر پیشگیری در تکمیل بحث قضاء زدایی و در راستای سیاست‌های کلان قوه قضائیه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش ورودی پرونده‌ها با تشکیل واحد سازش در دادسرا از ورود یکصد پرونده به دادگستری جلوگیری شده است.

این مقام قضائی اعلام کرد: در این طرح، شکایت‌های قابل گذشت قبل از تشریفات قانونی و پیش از پرداخت هرگونه هزینه دادرسی از سوی شکات، به واحد سازش دادسرا هدایت می‌شوند و  اقدامات لازم در جهت ایجاد صلح و سازش با قید فوریت انجام می‌پذیرد.

وی افزود: تیم سازش که متشکل از افسران مجرب پلیس، اعضای با تجربه شورا‌های حل اختلاف و با حضور یکی از روحانیون، معتمدین و متنفذین محلی است به موضوع ورود کرده و اکثر پرونده‌ها را بدون مداخله کیفری و با مشارکت مشاورین به صلح و سازش ختم می‌کنند.

قویدل اعلام کرد: در 50 روز اول تشکیل این واحد تعداد 178 فقره شکایت به آن ارجاع شده است که خوشبختانه یکصد فقره از این شکایت‌ها با صلح و سازش و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به پایان رسیده است.

وی در خصوص نحوه کار اورژانس سازش در زرند نیز گفت: با استفاده از ظرفیت اعضای شورا‌های حل اختلاف و واحد پیشگیری، مشاوره و سازش می‌توان افرادی همراه با پلیس به محل اعلام وقوع جرم اعزام کرد و حتی المقدور در همان محل با طرفین صحبت و مقدمات صلح وسازش را فراهم آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان