کدامیک؟ سوبارو فارستر ۲۰۱۹ یا سوبارو کراس ترک ۲۰۱۹؟

اگر چه این سه مدل با برخی از بهترین شاسی بلند‌های موجود در بازار امروز به رقابت می‌پردازند، اما با این حال یکدیگر را نیز به چالش می‌کشند.

کدامیک؟ سوبارو فارستر 2019 یا سوبارو کراس ترک 2019؟

کمپانی سوبارو تنها سه مدل شاسی بلند را در خط تولید خود دارد اما با این حال هر سه‌ی آن‌ها خودرو‌هایی پرفروش محسوب شده که دقیقاً هر آنچه که مشتریان می‌خواهند و یا از این خودرو ساز ژاپنی انتظار دارند را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

اگر چه این سه مدل با برخی از بهترین شاسی بلند‌های موجود در بازار امروز به رقابت می‌پردازند، اما با این حال یکدیگر را نیز به چالش می‌کشند.

این مطلب با استفاده از نقد و بررسی‌های متنوع از سوی متخصصین صنعت خودرو دو مدل سوبارو فارِستر و سوبارو کراس تِرِک را زیر ذره بین قرار خواهد داد تا بر پایه‌ سیستم امتیاز دهی وبسایت یو اس نیوز در بخش‌های مختلف، به طور کلی بهترین شاسی بلند را مشخص کند.

سوبارو فارستر برای سال 2019 مجدداً به طور کلی طراحی شده در حالیکه از عمر نسل کنونی سوبارو کراس ترک چند سالی است که می‌گذرد و این خودرو در حال آماده شده برای یک تازه سازی است.

کمپانی سوبارو در اقدامی جدید برای سال 2019 از یک ورژن الکتریکی هیبرید پلاگین از مدل کراس ترک رونمایی کرد.

از آنجاییکه عرضه‌ی ورژن هیبرید سوبارو کراس ترک بسیار محدود است امتیازات این خودرو در این مقایسه در نظر گرفته نخواهد شد، اما با این حال به اطلاعات موجود از این خودرو اشاره خواهیم کرد.

به یاد داشته باشید که امتیازات موجود در این وبسایت همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات و نقد و بررسی‌های تخصصی جدید به طور مرتب به روز رسانی می‌شوند.

از این رو امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات موجود در نقد و بررسی‌های ما مغایرت داشته باشند.

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا ببینید کدام خودرو سوبارو در این مقایسه سربلند بیرون خواهد آمد:

قیمت

برنده: سوبارو کراس ترک 2019

کمپانی سوبارو قیمتی در حدود 22,000 دلار را به عنوان شروع قیمت مدل کراس ترک 2019 در نظر گرفته است که این قیمت برتری در این بخش را به این خودرو می‌بخشد و در عین حال آن را به یکی از گران‌ترین خودرو‌های پایه در این کلاس خودرو تبدیل می‌کند.

برترین مدل کراس ترک در حدود 27,200 دلار هزینه خواهد برد که این رقم در مقایسه با قیمت گذاری بهترین ورژن‌های کمپانی‌های خودرو ساز دیگر برابری می‌کند.

مدل ساب کامپکت کراس ترک شاسی بلند کوچک‌تری نسبت به مدل کامپکت فارستر محسوب می‌شود و در نتیجه شروع قیمت پایین‌تر آن منطقی به نظر می‌رسد.

مدل پایه‌ی فارستر 2019 معادل 24,295 دلار قیمت گذاری شده و بهترین تریم این خودرو یعنی مدل فارستر Touring با قیمتی برابر با 34,295 دلار در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر قیمت مدل کراس ترک هیبرید از 34,995 دلار آغاز شده و با تقریباً 40,000 دلار به اوج خود خواهد رسید که به عنوان یک کراس اور ساب کامپکت خودرویی گران قیمت در نظر گرفته می‌شود.

هر سه مدل کراس ترک، کراس ترک هیبرید، و فارستر به صورت پیش فرض به سیستم رانندگی دو دیفرانسیل مجهز هستند که این در حالیست که این ویژگی‌ معمولاً به عنوان یک قابلیت هزینه دار توسط دیگر خودرو سازان ارائه می‌گردد.

قابلیت اطمینان

برنده: مساوی

هر دو مدل سوبارو فارستر و کراس ترک 2019 در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده از سوی کمپانی J.D. Power موفق به کسب امتیاز 3٫5 از 5 شده‌اند که امتیازی بالاتر از حد متوسط در نظر گرفته می‌شود.

ورژن هیبرید کراس ترک در حال حاضر از سوی این کمپانی فاقد امتیاز در زمینه‌ی قابلیت اطمینان می‌باشد.

هر دو خودرو به وسیله‌ی یک گارانتی سه ساله یا 36,000 مایلی و یک گارانتی سیستم پیشرانه پنج ساله یا 60,000 مایلی پشتیبانی می‌شوند.

گارانتی‌های مدل هیبرید کراس ترک بسته به ایالتی که در آن قرار دارید متفاوت خواهد بود.

راحتی صندلی

برنده: سوبارو فارستر 2019

کمپانی سوبارو با بهره گیری از ابعاد جدید مدل باز طراحی شده‌ی فارستر به ارتقاء قابل توجه فضای سرنشینان و همچنین کمک به مهمان نواز‌تر شدن فضای اتاق برای سرنشینان صندلی‌های جلو و عقب خودرو، پرداخته است.

اگرچه در اتاق این خودرو شاهد وجود فضای پای فراوانی هستیم اما فضای سر در ردیف دوم صندلی برای سرنشینان بلند قامت کمی کاهش یافته است.

سوبارو فارستر به صورت پیش فرض از روکش پارچه‌ای در داخل اتاق برخوردار است.

امکاناتی مانند صندلی‌های جلویی قابل تنظیم به صورت برقی، صندلی‌های چرمی، روکش پارچه‌ای با طراحی اسپورت (در مدل‌های تریم Sport)، و سیستم گرمایشی در صندلی‌های دو ردیف جلو و عقب به عنوان آپشن در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

تمامی این ویژگی‌ها باعث برتری این خودرو نسبت به حریف خود در این بخش شده‌اند.

در حالیکه سوبارو کراس ترک به طور کلی به داشتن فضای مناسب برای سرنشینان شناخته شده است اما صندلی‌های آن به راحتی صندلی‌های به کار رفته در مدل فارستر نیستند و از پشتیبانی لازم برای قابل تحمل ساختن سفر‌های جاده‌ای طولانی برخوردار نمی‌باشند.

سوبارو کراس ترک نیز همانند رقیب خود به صورت پیش فرض به همراه روکش پارچه‌ای عرضه می‌شود.

از امکانات قابل خرید در این خودرو می‌توان به روکش چرم، سیستم گرمایشی در صندلی‌های ردیف جلو، و قابلیت تنظیم صندلی راننده‌ به صورت برقی در شش حالت مختلف اشاره کرد.

منتقدین مدل هیبرید کراس ترک به این موضوع اشاره دارند که بهتر بود صندلی‌های این خودرو از گزینه‌های تنظیم بیشتری برخوردار بودند.

فضای حمل بار

برنده: سوبارو فارستر 2019

سوبارو فارستر اتومبیل بزرگ‌تر این رقابت محسوب می‌شود و در نتیجه ارائه‌ی فضای حمل بار بیشتر توسط آن منطقی به نظر رسیده و از این رو برتری در این بخش به این خودرو می‌رسد.

با این وجود هر دو مدل در مقایسه با دیگر مدل‌های موجود در کلاس‌های خود فضا‌های حمل بار بسیار مناسبی را ارائه می‌دهند.

سوبارو فارستر دارای 35٫4 فوت مکعب فضا در قسمت پشت صندلی‌های عقب و 76٫1 فوت مکعب فضای حمل بار در صورت خم شدن صندلی‌های ردیف عقب خواهد بود.

این خودرو همچنین برای راحت‌تر ساختن قرار دادن و خارج کردن بار از داخل خودرو، از ورودی عریض در قسمت عقب و همچنین آپشن صندوق عقب خودکار برخوردار می‌باشد.

در سوی دیگر کمپانی سوبارو در مدل کراس ترک 20٫8 فوت مکعب فضا را به حمل بار اختصاص داده است.

با خم شدن صندلی‌ها این رقم به 55٫3 فوت مکعب فضا افزایش پیدا می‌کند.

مدل کراس ترک هیبرید با ارائه‌ی 15٫9 فوت مکعب فضا در قسمت صندوق عقب و 43٫1 فوت مکعب فضا در صورت خم شدن صندلی‌های عقب، در مقایسه با مدل معمولی کراس ترک و بیشتر خودرو‌های دیگر موجود در این کلاس خودرو به دلیل وجود باطری فضای حمل بار بسیار کوچک‌تری را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این سطح کف صندوق عقب این خودرو نیز بالا بوده که همین موضوع باعث دشوار شدن قرار دادن و خارج کردن بار در این خودرو شده است.

کیفیت فضای داخلی

برنده: سوبارو فارستر 2019

بخش کیفیت فضای داخلی جاییست که در آن سوبارو فارستر به بهترین شکل ممکن طراحی مجدد خود را به رخ می‌کشد.

مواد به کار رفته در ساخت اتاق این شاسی بلند کامپکت در مقایسه با مدل کراس ترک و بخصوص در تریم‌های بالاتر آن بسیار باکیفیت‌تر می‌باشد.

استفاده از ویژگی‌هایی همچون پلاستیک باکیفیت با سطوح نرم و همچنین استفاده از روکش چرم، به اتاق این خودرو زیبایی بخشیده‌اند.

در سوی دیگر کمپانی سوبارو اتاق مدل کراس ترک را با استفاده از موادی ساخته است که نسبت به بسیاری از شاسی بلند‌های ساب کامپکت دیگر برتری دارد.

ویژگی‌هایی همچون استفاده از پد بر روی درب‌ها و روکش چرم دارای دوخت متضاد به صورت پیش فرض در مدل‌‌های بالاتر این خودرو موجود خواهند بود.

مدل کراس ترک هیبرید دارای طراحی رنگ درون اتاق خاص خود می‌باشد، اما با این حال این خودرو نیز همانند همتای بنزین سوز خود از اتاقی اصلاح شده بهره می‌برد.

هر دوی این شاسی بلند‌ها به داشتن اتاق‌های باکیفیت و دارای چیدمان مناسب شهرت دارند.

امکانات فضای داخلی

برنده: سوبارو فارستر 2019

سوبارو فارستر به دلیل برخورداری از لیست بلندی از امکانات تکنولوژی و رفاهی پیش فرض و دلخواه، پیروزی در این بخش را به راحتی به خود اختصاص می‌دهد.

صفحه نمایش لمسی 6٫5 اینچی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو،‌ بلوتوث، و یک سیستم صوتی مجهز به چهار اسپیکر از جمله امکاناتی هستند که به صورت پیش فرض در هر دو مدل موجود می‌باشند.

سوبارو فارستر در کنار این امکانات از ویژگی‌هایی همچون دو درگاه یو اس بی (در مقایسه با یک درگاه موجود در کراس ترک)، رادیو ماهواره‌ای، و رادیو HD نیز بهره می‌برد.

علاوه بر این امکاناتی مانند مون روف، سیستم کنترل آب و هوا خودکار (که در مدل فارستر به صورت دو منطقه‌ای وجود دارد)، دو درگاه یو اس بی اضافه، یک سیستم صوتی مجهز به شش اسپیکر، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، وای فای هات اسپات، و سیستم جهت یابی نیز از ویژگی‌های دلخواه موجود در هر دو مدل محسوب می‌شوند.

به علاوه این امکان برای خریداران مدل کراس ترک وجود دارد تا امکاناتی همچون سیستم صوتی Harman Kardon مجهز به هشت اسپیکر، رادیو ماهواره‌ای، و رادیو HD را به عنوان آپشن به خودرو خود اضافه کنند.

ورودی بدون نیاز به سوییچ، استارت دکمه‌ای، استارت از راه دور، و یک سیستم صوتی Harman Kardon دارای نُه اسپیکر، امکانات دلخواه مدل فارستر را تشکیل می‌دهند.

کمپانی سوبارو لیستی از امکانات پیش فرض را در مدل کراس ترک هیبرید ارائه می‌کند که مناسب قیمت بالاتر این خودرو نسبت به مدل بنزین سوز آن بوده و شامل صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، سیستم کنترل آب و هوا خودکار،‌ ورودی به وسیله‌ی سوییچ مجاورت، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی مجهز به شش اسپیکر، بلوتوث، دو درگاه یو اس بی، رادیو HD، و رادیو ماهواره‌ای می‌شود.

خریداران این خودرو همچنین می‌توان ویژگی‌های دلخواهی مانند مون روف، سیستم جهت یابی، سیستم استریو Rockford Fosgate، و یک سیستم صوتی مرغوب Harman Kardon را با پرداخت هزینه‌ی اضافه در اختیار داشته باشند.

شتاب

برنده: سوبارو فارستر 2019

سوبارو فارستر 2019 با برخورداری از یک موتور 2٫5 لیتری چهار سیلندر نسبت به کراس ترک که به یک موتور 2٫0 لیتری چهار سیلندر مجهز شده، برتری دارد.

موتور فارستر همچنین به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT نیز متصل شده است. سیستم پیشرانه‌ی این شاسی بلند کامپکت قادر به تولید 182 اسب بخار قدرت و 176 پوند فوت گشتاور می‌باشد که توان کافی برای پشت سر گذاشتن موقعیت‌های رانندگی روزمره را به این خودرو می‌بخشد، اما با این حال رانندگی با سرعت بالا و در حالیکه به وزن خودرو نیز اضافه شده باشد این موتور را به زحمت خواهد انداخت.

در سوی دیگر، سوبارو کراس ترک به صورت پیش فرض به همراه یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت عرضه خواهد شد، هرچند امکان خرید یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT نیز برای مالکین این خودرو وجود خواهد داشت.

سیستم پیشرانه‌ی این خودرو قادر به تولید قدرتی برابر با 152 اسب بخار و گشتاوری معادل 145 پوند فوت خواهد بود که برای رانندگی در سطح شهر کفایت خواهد کرد.

با این حال زمانیکه صحبت از شتاب سریع به میان می‌آید مدل کراس ترک به مشکل بر می‌خورد.

کمپانی سوبارو ورژن هیبرید کراس ترک را به یک موتور 2٫0 لیتری چهار سیلندر فلت و دو موتور الکتریکی که به صورت ترکیبی قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت خواهند بود مجهز کرده است.

این پیشرانه شامل یک سیستم انتقال قدرت CVT نیز می‌شود و از یک شعاع حرکتی تمام برقی 17 مایلی نیز برخوردار می‌باشد.

ورژن هیبرید کراس ترک در مقایسه با مدل بنزین سوز آن خودروی سریع‌تری محسوب می‌شود اما با این حال در سرعت‌های بالاتر واکنش پذیری کم‌تری را از خود نشان می‌دهد.

راندمان سوخت

برنده: سوبارو کراس ترک 2019

سوبارو کراس ترک به یک موتور کوچک‌تر مجهز شده که برای به حرکت درآوردن یک خودرو سبک‌ وزن‌تر قدرت کمتری را تولید می‌کند و بنابراین برتری سوبارو کراس ترک نسبت به همتای خود در این بخش منطقی به نظر می‌رسد.

با این وجود باید گفت که رقابت این دو خودرو در این بخش بسیار نزدیک به هم بوده است. راندمان سوخت مدل کراس ترک در شهر برابر با 27 مایل بر گالن و در بزرگراه معادل 33 مایل بر گالن برآورد شده است.

طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست راندمان سوخت مدل هیبرید کراس ترک به صورت ترکیبی برابر با 90 MPGe می‌باشد.

اگرچه سوبارو فارستر با ثبت راندمان سوخت 26 مایل بر گالن در شهر و 33 مایل بر گالن در بزرگراه، در مقایسه با دیگر شاسی بلند‌های کامپکت، خودرو بسیار بهینه‌ای محسوب می‌شود اما با این حال این اعداد و ارقام برای اعطای برتری به این شاسی بلند در این بخش کافی نمی‌باشند.

سواری و هندلینگ

برنده: سوبارو فارستر 2019

پتلفرم جدید سوبارو فارستر که به بهبود ویژگی‌های سواری و رانندگی این خودرو پرداخته، برتری در این بخش را به راحتی از آن این شاسی بلند کرده است.

این پلتفرم باعث چسبندگی آسان خودرو با سطح جاده و حتی در پیچ‌ها شده و علاوه بر این سیستم سوسپانسیون این خودرو نیز تقریباً تمامی ناهمواری‌های جاده را بدون انتقال آن‌ها به داخل اتاق، جذب می‌کند.

این شاسی بلند همچنین قابلیت مانور بالایی نیز دارد.

در حالیکه سوبارو کراس ترک نیز همانند همتای خود قادر به جذب پستی بلندی‌های جاده‌ای بوده و به راحتی هدایت می‌شود اما با این حال سقف این خودرو اندکی سنگین وزن‌تر بوده و در نتیجه در هنگام عبور از پیچ‌ها کمی از چرخش بدنه به سرنشینان منتقل می‌شود.

علاوه بر این، به عقیده‌ی برخی منتقدین این خودرو به چابکی سوبارو فارستر نمی‌باشد.

مشابه این ویژگی‌ها در مورد سوبارو کراس ترک هیبرید نیز صدق می‌کند.

ایمنی

برنده: سوبارو فارستر 2019

سوبارو فارستر مجدداً از طراحی بدنه‌ی جدید‌تر خود بهره می‌برد، چرا که این بدنه‌ی جدید ایستادگی بهتری در برابر تصادفات از خود نشان داده و در نتیجه پیروزی در این بخش به سوبارو فارستر تعلق می‌گیرد.

این خودرو تنها با کسب امتیاز قابل قبول یا Acceptable در آزمایش چراغ‌های جلویی موسسه‌ی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) عملکرد ضعیفی را از خود نشان داد، اما با این وجود در آزمایش اجتناب از برخورد در جلو موفق به کسب امتیاز برتر یا Superior شد.

سوبارو فارستر همچنین در آزمایشات سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) نیز به جز در تست واژگونی که امتیاز چهار از پنج ستاره را دریافت کرده، موفق به کسب امتیاز کامل پنج ستاره شده است.

در سوی دیگر سوبارو کراس ترک در آزمایشات موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها به جز در بخش اجتناب از برخورد از جلو که موفق به کسب امتیاز برتر Superior شد، تنها به دریافت امتیاز Good بسنده کرد.

این خودرو همچنین در آزمایشات سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها نیز با کسب امتیاز کلی پنج ستاره و در عین حال کسب تنها چهار ستاره در آزمایشات برخورد از جلو و واژگونی، عملکرد چندان مناسبی را از خود به نمایش نگذاشته است.

ورژن هیبرید کراس ترک نیز نتایج مشابهی را از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها دریافت کرد، اما با این حال این خودرو هنوز توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها آزمایش نشده است.

برنده …

سوبارو فارستر 2019

سوبارو فارستر باز طراحی شده اگرچه دارای اجزاء و ویژگی‌های مشابهی با سوبارو کراس ترک است اما با این وجود در مقایسه با رقیب خود، شاسی بلند بهتری ظاهر شده است.

این برتری بنا به دلایلی همچون بهره گیری کامل این خودرو از یک طراحی مجدد و ارائه‌ی خودرویی باکیفیت و ایمن به همراه امکانات و دینامیک رانندگی که مورد پسند مشتریان همیشگی این برند قرار می‌گیرند، محقق شده است.

با این حال این موضوع به معنای نامناسب بودن سوبارو کراس ترک نیست، و با خرید آن از یک خودرو دو دیفرانسیل توانمند که از فضای سرنشین و حمل بار مناسبی برخوردار است، بهره مند خواهید شد.

اگر در بازار کنونی به دنبال خرید یک خودرو هیبرید سایز کوچک هستید بهتر است سوبارو کراس ترک هیبرید را در کنار کیا نیرو در لیست خودرو‌هایی که آزمایش خواهید کرد، قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان