بسته فرهنگی میزان؛

گاندو یک اثر فراجناحی و ملی بود/آلبوم نگار سالار عقیلی رونمایی شد

هشتمین روز از مرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر تهیه کننده سریال گاندو درمورد حواشی پیرامون این اثر اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۷۶۸۵

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، هشتمین روز از مرداد ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر تهیه کننده سریال گاندو درمورد حواشی پیرامون این اثر اشاره کرد.

پدرم «مجید مظفری» مهم‌ترین مشوق من در بازیگری است/من بازیگری را از تئاتر شروع کردم

بازیگر سریال «سلام آقای مدیر» گفت: پدرم همیشه به من انگیزه و اعتماد به‌ نفس داد و همیشه سعی بر این دارد که من را طوری هدایت کند که بتوانم خودم تصمیم نهایی را برای انتخاب کارهایم بگیرم و مهم‌ترین مشوق من در بازیگری بوده است.

نیکی مظفری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با اشاره به حضور خود در سریال «سلام آقای مدیر» گفت: سریال «سلام آقای مدیر» که هر شب از شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی «منوچهر شاهسواری» و نویسندگی و کارگردانی «علیرضا توانا» در حال پخش است، دومین تجربه من به‌عنوان بازیگر در تلویزیون، پس از سریال «بچه‌های نسبتاً بد» به کارگردانی «سیروس مقدم» است که از شبکه یک پخش شد.

وی در همین راستا ادامه داد: در این مجموعه هرکدام از همکاران من در نقش های خودشان به بهترین نحو درخشیدند و همه حرفه‌ای بودند و همچنین در پروژه با کارگردان تعامل خوبی داشتیم، چراکه در مورد نقش با یکدیگر صحبت می‌کردیم و به نتایج خوبی می‌رسیدیم و در نهایت برای زندگی حرفه‌ای من حضور در این دو مجموعه تلویزیونی تجربه فراوانی را به همراه داشت و در کنار بازیگران بسیار خوب درس‌های زیادی آموختم.

پدرم «مجید مظفری» مهم‌ترین مشوق من در بازیگری است/من بازیگری را از تئاتر شروع کردم
مظفری پیرامون استقبال مخاطبان از آثار خوب تلویزیونی بیان کرد: بالطبع من معتقدم مردم از سریال های خوب، خوش‌ساخت و حرفه‌ای استقبال می‌کنند که «سلام آقای مدیر» نیز جزو همین دسته از آثار بود که با داستان‌ی متفاوت در حال پخش است و با اینکه 12 قسمت از سریال پخش‌شده است و اوایل سریال معمولاً برای معرفی شخصیت‌ها و قصه‌گویی محسوب می شود اما با پیام‌هایی که از بینندگان سریال و صحبت‌هایی که با آن‌ها داشتم، خدا را شاکرم و بسیار خوشحالم که این سریال هم مورد استقبال مردم قرارگرفته است.

تنها فرزند مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون ابراز کرد: به نظر من زمانی که اثر هنری ساخته می‌شود باید از آن حمایت شود از سوی دیگر یک بازیگر و سایر عوامل زمانی احساس موفقیت می‌کنند که مجموعه مورد استقبال مخاطب قرار گرفته باشد به عبارتی خستگی از تن بایگر در می رود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

گاندو یک اثر فراجناحی و ملی بود/تنها 5 درصد از توانایی امنیتی کشور در سریال گاندو نشان داده شد

تهیه کننده "سریال گاندو" گفت: آنچه مردم درباره فوت و فن‌های امنیتی در گاندو دیدند شاید 5 درصد از توانایی امنیتی کشور هم نبود، ما بیشتر از این هم مجاز به نشان دادن توانایی امنیتی کشور نبودیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مجتبی امینی سالهاست در سینما و تلویزیون فعالیت مستمر داشته اما این روزها به واسطه تهیه سریال گاندو در صدر محافل خبری قرار گرفته است. 

«مجتبی امینی» در آثاری همچون «داماد خجالتی»، «رسوایی»، «تو و من»، «شکارچی شنبه»، «شیر و عسل»، «دل شکسته»، «دختر میلیونر»، «چند تار مو»، «آوازخوان»، «ازدواج غیابی»، «چراغ‌های ناتمام»، «بدون مرز»، «به تهران خوش آمدید»، «آفریقا»، «فرشتگان قصاب»، «گام‌های شیدایی»، «گیرنده»، «خاک و آتش»، «موج سوم»، «سینه سرخ» به عنوان «بازیگر»، «تهیه‌کننده»، «مدیر تولید» و «روابط عمومی» حضور داشته است.  

سریال تلویزیونی گاندو به تازگی پخش خود در تلویزیون را به پایان رسانده است، پخش این سریال حواشی فراوانی را در پی داشته است، به همین مناسب خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با حضور مجتبی امینی در خبرگزاری میزان طی گفت‌وگویی با وی به بررسی مسائل پیرامون این حواشی و همچنین احتمال ساخت فصل دوم سریال گاندو پرداخته است. 

میزان: ساخت سریال گاندو بر اساس یک دغدغه شخصی شکل گرفت و یا از سمت نهادی خاص پیشنهاد شد؟ 

امینی: کلیت موضوع و ساخت سریال گاندو بر اساس یک دغدغه شکل گرفته است، این دغدغه به شرایط و وضعیت فعلی کشور بر می گردد، اینطور نبود که ما بخواهیم یک سریال پلیسی - جاسوسی بسازیم و بعد از آن به سراغ سوژه برویم.

گاندو صدای در گلو مانده مردم بود/تن‌ها 5 درصد از توانایی امنیتی کشور در سریال گاندو نشان داده شد
میزان: پس موضوعات مختلفی در میان بود و در این میان پرونده جیسون رضاییان انتخاب شد؟

امینی: شاید بالای هزار پرونده جذاب وجود دارد که همگی قابلیت دراماتیزه و یا نمایشی شدن دارند و می توان از آنها سریالها یا فیلم های بسیار خوبی را تولید کرد، چنین پرونده های خوب و جذابی در دستگاه های امنیتی بسیار موجود است.

میزان: دلیل اصلی انتخاب سوژه سریال گاندو چه بود؟

امینی: مردم دلیل اصلی بودند، یک عقل جمعی به این نتیجه می رسد که در حال حاضر چه چیزی مردم را آزار داده و ما باید چه اتفاقی را شفاف سازی کنیم، مطالبه گری مردمی در کنار خرد هنرمندانه و جمعی است که سوژه‌ای همچون پرونده جیسون رضاییان را برای ساخت یک سریال انتخاب می کند. 

گاندو صدای در گلو مانده مردم و برگرفته از دغدغه های جامعه بود، درام و داستان سریال گاندو توانست پیام و دغدغه های مردم را به گوش برخی مسئولین برساند زیرا این سریال جنسی از مطالبه گری داشت، انتخاب سوژه جیسون رضاییان برای ساخت سریال گاندو به دلیل مجموعه مطالبی بود که گفتم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

سالار عقیلی: همکاری با نسل جوان برایم لذتبخش است/ندای قطعه نگار در شهر کتاب الهیه پیچید

رونمایی از آلبوم موسیقیایی «نگار» به خوانندگی سالار عقیلی و آهنگسازی شایان کریمی در محل «کتاب الهیه» با حضور عوامل سازنده این آلبوم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، رونمایی از آلبوم موسیقیایی «نگار» به خوانندگی سالار عقیلی و آهنگسازی شایان کریمی در محل «کتاب الهیه» با حضور عوامل سازنده این آلبوم برگزار شد.

طی این مراسم که با حضور اهالی رسانه و علاقمندان به این خواننده سنتی کشور صورت می گرفت، ریاست کتاب الهیه در ابتدا به بررسی جایگاه سالار عقیلی در موسیقی معاصر پرداخت و عقیلی را یکی از چهره های تاثیر گذار این عرصه دانست. 

ندای قطعه نگار در شهر کتاب الهیه پیچید/اجرایی عاشقانه از خواننده محبوب سنتی

عقیلی پس از حضور روی سن، با تشکر از سعید رمضانی شاعر قطعات آلبوم نگار، این آلبوم را حاصل تلاشی جمعی و اتفاقی تازه برای دوست داران موسیقی دانست، وی علاوه بر تشکر از حضور حاضران در مراسم به خوانش قطعاتی از این آلبوم به صورت زنده پرداخت. 

وی در ادامه مراسم گفت: از روز اول که این قطعه نگار را شنیدم آنرا دوست داشتم و اصلا همین قطعه باعث شد که خواندن این مجموعه را بپذیرم. قطعه برگ ریزان را هم در این آلبوم به استاد ناصر ملک مطیعی تقدیم کردیم و دیگر قطعه مورد علاقه من در این آلبوم است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

طرح تابستانه باعث 10 درصد تغییر در بازار خرید و فروش کتاب شد/انتخاب کتاب از طریق فضای مجازی امری نادرست است

یک فروشنده کتاب گفت: طرح تابستان کتاب آنگونه که پیش بینی می‌شد نتوانست تغییری در بازار خرید و فروش کتاب ایجاد کند، زیرا این طرح نیازمند بستر سازی بوده است، در عین حال گسترش فرهنگ مطالعه یک عزم جدی نیازدارد و با اجرای چند برنامه و یا طرح نباید از آن انتظار معجزه داشت.

احسان طالبی فروشنده کتاب «کتاب فروشی بهجت» در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به کسادی بازار کتاب در شرایط فعلی و اجرای برنامه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی اشاره داشت و گفت: تنها 10 درصد از تغییرات اتفاق افتاده در بازار کتاب متعلق به طرح‌ها و نمایشگا‌ه‌های کتاب است. این حرکت‌ها اگر چه کوچک هستند، اما چنانچه به آن‌ها پرداخته شود، می‌تواند تاثیرات خوبی در جامعه به جای بگذارند. 

وی در همین رابطه ادامه داد: طرح تابستان کتاب آن‌گونه که پیش‌بینی می‌شد نتوانست تغییری در بازار خرید و فروش ایجاد کند، زیرا نیازمند بستر‌سازی است، در عین حال گسترش فرهنگ مطالعه یک عزم جدی می طلبد و با اجرای چند برنامه و یا طرح نباید از آن انتظار معجزه داشت.

تیتر
طالبی اشاره‌ای به برنامه و رویکرد‌های دستگاه‏‌های دولتی داشت و در خصوص طرح تابستانه کتاب اظهار کرد: طرح تابستانی از نظر مالی برگشت چندانی برای کتاب فروشی‏‌ها ندارد و اینکه چه زمانی وزارت ارشاد اسلامی قصد تسویه حساب با کتاب فروشی‌ها را دارد نیز در ابهام است، لذا اجرای این طرح برای کتاب فروشی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار نیست. از سوی دیگر تعداد معدودی برای خرید کتاب تا سقف مد نظر قرار داده شده اقدام کرده‌‏اند.

این فرشنده کتاب بیان کرد: تسهیلاتی که از سوی دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی برای جلب مخاطب قرار داده شده، سعی دارد تا جامعه را به سوی فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق دهد، در حقیقت این کار حمایتی از حوزه کتاب و کتابفروشی‌ها نمی کند، لذا من معتقدم این طرح نمی تواند به همه اهداف تعیین شده دست یابد. 

وی در ادامه افزود: حوزه کتاب نیازمند اتفاقات کلان است. تزریق پول به کتاب فروشی‏‌ها از طریق طرح‌های تابستانه و نمایشگاه‌ها نمی‌تواند راه را برای جلب مخاطب و تشویق مردم به کتابخوانی هموار کند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

30 نمایشگاه کتاب در استان ها برگزار می شود/توجه بیشتر به کتابفروشی‌ها در دستور کار است

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: بودجه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایشگاه‌های کتاب استانی در سال جدید اختصاص داده تنها برای برگزاری 15 نمایشگاه کفایت می‌کند، اما تصمیم موسسه برگزاری 30 نمایشگاه کتاب با لحاظ صرفه‌جویی در برخی هزینه‌ها است.

قادرآشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با اشاره به برگزاری 386 دوره نمایشگاه کتاب استانی گفت: شاید به لحاظ شیوه برگزاری اشکالاتی وجود داشته باشد، اما تلاش داریم تا همه توان خود را به منظور برطرف نمودن چالش‌ها و مشکلات موجود بر سر راه این نمایشگاه‌های کتاب بکار ببندیم.

آشنا ضمن اشاره به تحولات در زمینه نمایشگاه‏ های استانی از توجه به کتاب فروشی‌های استان‌ها خبر داد و ابراز کرد: در دوره جدید برگزاری این نمایشگاه‌ها که از اواخر شهریورماه شروع می‌شود، تغییراتی به وجود می آید. هدف ما این است تا در دوره جدید توجه بیشتری به کتاب‌فروشی‌های استانها داشته باشیم تا همراه نمایشگاه‌ها باشند و مانند سال‌های گذشته مشارکت جدی‌تری داشته باشند.

تیتر
وی افزود: در دور جدید نمایشگاه کتاب‌فروشی‌های استان‌ها هم می‌توانند در نمایشگاه استانی غرفه داشته باشند، البته به‌ شرط اینکه از کتاب‌های ناشران حاضر در نمایشگاه اثری را عرضه نکنند، این موضوع کمک می‌کند که آن‌ها هم پا برجا باقی بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند.

آشنا به واسپاری نمایشگاه‏های کتاب به کتاب فروشی‌های استان‏ها اشاره و اظهارکرد: به دنبال بررسی امکان واسپاری نمایشگاه‌ها به کتاب فروشی‌‏های استان‌ها هستیم، زیرا معتقدیم کتاب‌فروشی‌های برخی استان‌ها قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری این پدیده فرهنگی دارند. با برگزاری نمایشگاه‌های استانی شرایط مطلوبی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی فراهم می‌شود و کسب کار فعالان عرصه کتاب نیز از رونق خوبی برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بیان کرد: چنانچه نمایشگاه به کتاب فروشی‌های استان‌ها واگذار شود، نحوی کار و تصمیم گیری در خصوص ارائه آثار ناشران بزرگ تهرانی و عرضه این کتاب‌ها در نمایشگا‌ها بستگی به تصمیمات خودشان خواهد داشت. به هر ترتیب در صورت نتیجه‌بخش بودن این طرح آزمایشی، سال آینده آن را توسعه‌خواهیم داد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان