انتخاب کلارکسون بین دو هاچ‌بک: مرسدس بنز A۳۵ یا فولکس واگن گلف GTI ؟

جرمی کلارکسون این هفته تصمیم گرفت به جای بیان تفکراتش درباره یک خودرو در مجله ساندی تایمز، دو رقیب را در مقابل یکدیگر قرار دهد

جرمی کلارکسون این هفته تصمیم گرفت به جای بیان تفکراتش درباره یک خودرو در مجله ساندی تایمز، دو رقیب را در مقابل یکدیگر قرار دهد. در حالی که کلارکسون در مقایسه خودروها روش خاص و عجیبی دارد (در فصل سوم گرند تور شاهد مقایسه یک سیتروئن C3 با یک فیل توسط او بودیم)، این منتقد خاص رقیب واقعی‌تری برای فولکس واگن گلف GTI TCR در نظر گرفته است: مرسدس AMG A35.
همان‌طور که کلارکسون می‌گوید، این دو خودروی پنج‌در چابک از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی با یکدیگر دارند. قیمت آن‌ها تقریبا یکسان است، و فولکس واگن با قیمت 35305 پوندی فقط 585 پوند ارزان‌تر از مرسدس است، و هردو خودرو موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و گیربکس دو کلاچه هفت سرعته دارند.
در بخش تفاوت‌های این دو خودرو، کلارکسون می‌گوید گلف GTI TCR در سرعت‌های بالا خودروی راحت‌تری بوده و رانندگی در آن سخت نیست.
در مقایسه، مرسدس در سرعت بالا خودرویی وحشی پر از جنب و جوش است، اما در کل خودرویی هیجان‌انگیز است. کلارکسون معتقد است مرسدس بنز A35 از این نظر در کنار رنو و هیوندای قرار می‌گیرد.
در بخش بهترین عملکرد، مرسدس شرایط بهتری دارد: موتور 302 اسب بخاری مرسدس A35 حدود 16 اسب بخار قویتر از فولکس واگن است و صفر تا صد مرسدس تمام چرخ محرک که در محدوده 4.7 ثانیه قرار دارد تقریبا 1 ثانیه سریع‌تر از GTI TCR محورجلو است.
در حالی که نهایت سرعت این خودرو در 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده، مشتریان گلف می‌تواند با پرداخت پول بیشتر یک پکیج پرفورمنس روی خودرو نصب کنند که نهایت سرعت آن را تا 263 کیلومتر بر ساعت بالا می‌برد. البته به دلیل وزن بیشتر مرسدس، فولکس واگن نسبت قدرت به وزن بهتری دارد (200 اسب بخار بر تن برای گلف در برابر 194 اسب بخار بر تن در مرسدس).
با اینکه A35 و گلف TCR رقابت خیلی سختی با هم داشتند و انتخاب برنده بین این دو هات هاچ‌بک کار سختی است، اما کلارکسون از مقایسه این دو خودرو کاملا لذت برده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر