با ورزش زومبا خوش اندام شوید!

یکی از ورزش‌های شاد و پرتحرک که به کاهش وزن کمک می‌کند، ورزش زومبا است. همان ورزشی که ویدئوی جالب آن از کلاسی که مردان در حال زومبا هستند، این روز‌ها در حال دست‌به‌دست‌شدن است، ورزشی مفرح، جذاب و همه‌پسند که می‌تواند...

با ورزش زومبا خوش اندام شوید!
یکی از ورزش‌های شاد و پرتحرک که به کاهش وزن کمک می‌کند، ورزش زومبا است. همان ورزشی که ویدئوی جالب آن از کلاسی که مردان در حال زومبا هستند، این روز‌ها در حال دست‌به‌دست‌شدن است، ورزشی مفرح، جذاب و همه‌پسند که می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای بهبود شرایط فیزیکی و روحی هر کسی باشد، آقا و خانم هم ندارد!

 یکی از ورزش‌های شاد و پرتحرک که به کاهش وزن کمک می‌کند، ورزش زومبا است. همان ورزشی که ویدئوی جالب آن از کلاسی که مردان در حال زومبا هستند، این روزها در حال دست‌به‌دست‌شدن است، ورزشی مفرح، جذاب و همه‌پسند که می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای بهبود شرایط فیزیکی و روحی هر کسی باشد، آقا و خانم هم ندارد!

ورزش زومبا (سومبا) برگرفته از انواع حرکتهای موزون کشور آفریقا و آمریکای لاتین می‌باشد. در زومبا، حرکات و تکنیک‌ها کاملا حساب‌شده بوده و تاثیر مستقیمی روی دست‌ها و پا‌ها و بازو‌ها دارند.

این ورزش هوازی علاوه بر کاهش وزن، با کشش ماهیچه‌ها شکل و فرم زیبایی به اندام شما می‌دهد. هنگامی که به کلاس ایروبیک می‌روید، ممکن است مراحل خسته کننده‌ای را دنبال کنید. پس از چند هفته کلاس را ترک کنید، زیرا خیلی کسل کننده است. با ورزش زومبا، شما در حال ترکیب حرکت رقص با حرکات ایروبیک هستید و ریتم رقص را نگه می‌دارید.

 

انواع زومبا

زومبا استپ

زومبا استپ، ترکیبی از حرکات استپ ایروبیک و زومبا بوده که با هدف افزایش قدرت عضلانی و چربی‌سوزی ایجاد شده است. اگر به دنبال پا‌های خوش‌فرم و زیبا هستید، حتماً در این کلاس‌ها شرکت کنید.

زومبا تونینگ

این نوع ورزش زومبا، یک تمرین هوازی کامل است که با استفاده از وزنه، حرکات ریتمیک زومبا را دنبال می‌کنید. در این کلاس، تمامی عضلات ران‌ها، بازو‌ها و شکمتان درگیر خواهد شد.

زومبا آبی

بدون شک کلاس‌های این نوع برای افرادی است که عاشق آب و آب‌تنی هستند. کافی است تصور کنید ورزش‌کردن و تحرک‌داشتن داخل آب استخر تا چه حد نشاط‌آور خواهد بود. البته تنها فایده زومبا در آب، نشاط آن نبوده، بلکه در حین ورزش‌کردن داخل آب، مقاومت آب هم به شدتِ تمرینات، اضافه شده و بدنتان با سرعت بیشتری روی فرم خواهد آمد.

زومبا طلایی

طلایی یا همان گلد، مختص افراد میان‌سال و کهن‌سال است. در این کلاس‌ها سبک آهنگ، سرعت انجام و نوع حرکات، همه و همه براساسِ سلیقه و نیاز میان‌سالان و کهن‌سالان انتخاب می‌شود تا با انجام این تمرینات، تعادل و هماهنگی بدنشان را بهبود ببخشند.

زومبا کودکان

این کلاس با هدف تناسب اندام و نشاط کودکان 7 تا 11 سال طراحی شده تا کودکان، سبک زندگی سالم‌تری را در پیش گرفته و زندگی بانشاط‌تری داشته باشند. این کلاس باعث می‌شود تا کودکانتان اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشند و از طریق بازی و ورزش، بدنشان به هماهنگی بیشتری برسد.

 

فواید ورزش زومبا

لاغری و تناسب اندام

شما با انجام 15 دقیقه حرکات زومبا می‌توانید چیزی حدود 150 کالری بسوزانید. طراحی خاص حرکات همراه با موسیقی شاد، مزایای چربی‌سوزی این ورزش را به حداکثر می‌رساند. در رقص زومبا، حرکات بدن‌سازی نیز وجود دارد بنابراین اصلا تعجب نکنید اگر در یک کلاس زومبا خود را در حال انجام حرکت اسکات، پرس دیوار و … ببینید. جالب است بدانید که حتی اگر رژیم غذایی نداشته باشید، ورزش زومبا باز هم شما را سریع به تناسب اندام می‌رساند.

احساس خوب شادی و آرامش

یکی دیگر از فواید ورزش زومبا این است که ورزش زومبا بیشتر سرگرم کننده است و به ورزش‌های دیگر شبیه نیست. موسیقی بازی در طول زومبا جالب است و قادر به بالا بردن خلق و خوی و ساخت احساس شماست و در پایان جلسه شما احساس شادی خواهید کرد.

بهبود عملکرد قلب

زومبا باعث می‌شود که شما سریع‌تر از هر روش دیگری، ضربان قلب خود را بالابرده و به حدود 145 ضربه در دقیقه، برسانید. زومبا مانند ورزش‌های هوازی به افزایش جذب اکسیژن کمک نموده و قلب را نیرومند می‌کند.

افزایش اعتماد به نفس

با بهبود حرکات رقص و سلامت جسمی خود در یک کلاس گروهی نظیر زومبا شما و بدن شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت که این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

تقویت عضلات

ریتم‌های متناوب زومبا باعث می‌شود که کشیدگی طبیعی عضلات بدن به حداکثر برسد و عضلات شکم و کمر تقویت شوند.

عوارض ورزش زومبا

برای کسانی که دچار اضافه وزن هستند و یا به دلیل مشکلات جسمی و یا سلامتی، نمی‌توانند به سرعت عمل کنند، انجام ورزش زومبا سخت است و از نقاط ضعف آن بشمار می‌رود.

اگر قبل از تمرین به درستی بدن خود را اماده نکنید، ممکن است در حین انجام حرکات دچار کشیدگی عضله شوید.

برخی افراد مانند سالخوردگان و افراد مبتلا به دیابت با توجه به شرایط خاص خود ممکن است توان انجام حرکات سریع زومبا را نداشته باشند و در صورت اجرا دچار آسیب شوند.

وسایل مورد نیاز برای ورزش زومبا

لباس مناسب

لباس مناسب یکی از فاکتور‌های مهم برای ورزش و به خصوص ورزش زومبا است. به دلیل تحرک زیاد در ورزش زومباا، لباس شما باید راحت و ضد تعریق باشد تا هنگام ورزش اذیت نشوید.

ورش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!

کفش ورزشی مناسب

کفشی که برای ورزش زومبا انتخاب می‌کنید، باید:

  • اندازه و قالب پا باشد.
  • هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید.
  • افراد دارای کف پای صاف باید کفشی را انتخاب کنند که دارای لایه میانی بسیار سفت برای کنترل حرکت و کاهش میزان چرخش داخلی باشد.
  • کسانی که دارای قوس کف پای زیاد هستند باید از کفش‌هایی استفاده کنند که انعطاف پذیری بالایی داشته و از پوشیدن کفش‌هایی که پا را محدود می‌کنند، خودداری کنند.
  • افراد با قوس کف پای طبیعی باید از کفش‌هایی استفاده کنند که کف آن مختصر برآمدگی داشته باشد.
  • هرگز کفش تنگ به بهانه این که جا باز می‌کند، نخرید.

ورش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!

بطری آب

در ورزش زومبا به علت تعریق زیاد، بدن شما مایعات زیادی از دست می‌دهد. برای تجدید آب از دست رفته و مصرف مکمل‌های پروتئینی، کربوهیدراتی و ویتامین بهتر است همیشه یک بطری ورزشی همراه داشته باشید تا وقت خود را صرف باز و بسته کردن در بطری نکنید.

ورش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!

اسپری بدن

ورزش کردن زیاد باعث تعریق و دفع سموم می‌شود. بوی بد این سموم بسیار اذیت کننده است و شما را کلافه خواهد کرد. برای رهایی از این مشکل بعد از این که خود را با حوله خشک کردید، از اسپری استفاده کنید و بعد لباس‌هایتان را بپوشید.

ورش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!

حوله کوچک

همیشه یک حوله همراه خود داشته باشید تا هنگام عرق کردن دست و صورت خود را خشک کنید.

ورش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!

ساک ورزشی

برای حمل و نقل همه‌ی این وسایل به یک ساک ورزشی سبک و راحت نیاز دارید.

ورش زومبا؛ برقص تا لاغر شی!

منبع : برترینها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان