بسته فرهنگی میزان؛

همکاری‌های جذاب و عجیب سینماگران در سال ۹۸/یازده اثر برگزیده سومین دوسالانه هنر طراحی کتاب شدند

سیزدهمین روز از مرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به همکاری‌های جذاب و عجیب سینماگران در سال ۹۸ اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۸۹۵۸

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سیزدهمین روز از مرداد ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به همکاری‌های جذاب و عجیب سینماگران در سال 98 اشاره کرد.

ضرورت افزایش سطح مطالعه مسئولان فرهنگی/دغدغه‌های معیشتی گریبان نویسندگان را گرفته است

نویسنده کتاب «برنامه نویس» گفت: مهمترین قاعده‌ای که باید در حوزه کتاب و کتابخوانی به آن توجه شود ضرورت افزایش سطح مطالعه مسئولان فرهنگی است اگر آن‌ها اطلاعی از محتوای کتب نداشته باشند قطعا نمی‌توانند این محصول فرهنگی را به خوبی معرفی کنند.

وحید حسنی هنزایی نویسنده کتاب «برنامه نویس» در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با اشاره به مشکلات نویسندگان و تاثیر آن بر تولید محتوای آثار گفت: عدم تأمین مالی و معیشتی نویسندگان موجب شده تا نویسندگان تمرکز لازم برای نگارش را از دست بدهند، دغدغه‌ها و مشغله‌های کاری در کنار حرفه نویسندگی خلاقیت فکری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در همین راستا تصریح کرد: این روزها تعداد نویسندگانی که به دلیل حضور در مشغله‌های کاری دیگر برای تامین امرار معاش نمی‌توانند به رویش علمی دست یابند زیاد است و این مهم ضربه مهلکی را به عرصه نویسندگی وارد می‌کند.

تیتر
حسنی به دیگر آسیب‌های حوزه نویسندگی اشاره و افزایش تعداد کتاب‌های ترجمه‌ای را مسئله قابل توجهی دانست و افزود: حضور کتاب‏های ترجمه‌ای در بازار نشر و فراوانی این دسته کتب تاثیر بسیاری بر حوزه تولید محتوا گذاشته است و به کتاب‌های تالیفی لطمه وارد کرده است. ناشران نیز با استقبال از کتاب‏های ترجمه‌ای به این آسیب دامن زده اند.

وی تاکید کرد: نشر کتاب‌های ترجمه شده چنانچه محتوای مطلوبی داشته باشد ارزشمند است، زیرا بار علمی و فرهنگی بسیاری را با خود به همراه دارد، اما چنانچه کتاب‌های ترجمه‌ای بدون توجه به محتوا و ارزش علمی آن در سطح جامعه رواج پیدا کند، قطعاً تولید محتوای داخلی با چالش مواجه می‌کند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

شاخ‌های اینستاگرامی بدنه سینما را نابود می‌کنند/وقتی بر اساس فالوور بازیگر انتخاب می‌کنند نتیجه همین می‌شود

بازیگر فیلم سینمایی «زن بدلی» گفت: بدون شک حضور نابازیگرانی که از شبکه‌های مجازی و به واسطه فالوور که شاخ‌های اینستاگرامی نامیده شده اند به بدنه سینما و این هنر ضربه زده و بدنه سینما را نابود می‌کنند.

مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در تله فیلم "آشغالی ها" هستم، این تله فیلم درباره معضلات اجتماعی و فقر ساخته شده و درباره مشکل کارتن‌خوابی است. 

وی درباره محل ساخت این اثر اضافه کرد: در حال حاضر در شهر شیراز مشغول بازی در این فیلم به کارگردانی "اکبر چمن نژاد" هستیم و نزدیک به نیمی از فیلمبرداری اثر به پایان رسیده است.

بازیگر فیلم «انسان‌ها» درباره حضور خود در عرصه سینما اضافه کرد: در حال حاضر فیلم سینمایی «سارا و سندباد» را در چرخه اکران دارم، علاوه بر آن در سریال تلویزیونی «هیچکاره‌ها» را در حال پخش از تلویزیون دارم، فارغ از این آثار چندین اثر سریالی و تله فیلم در شبکه نمایش خانگی دارم که در انتظار کسب مجوز برای پخش هستند. 

تیتر
وی در مورد کمرنگ بودن خود در عرصه سینما تاکید کرد: در کل من تفاوت زیادی بین بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون نمی‌بینم و در هر زمینه ای بازیگری را تجربه می‌کنم، برای من بازی در اثری با کیفیت و حضوری موثر، مهم است و زیاد بین ژانرها تفاوت نمی بینم.

بازیگر فیلم سینمایی «چپ دست» درباره حضور برخی نابازیگران اینستاگرامی در عرصه بازیگری افزود: بدون شک حضور نابازیگرانی که از شبکه‌های مجازی و به واسطه فالوور که شاخ‌های اینستاگرامی نامیده شده اند به بدنه سینما و این هنر ضربه زده و بدنه سینما را نابود می‌کنند، بازیگری یک تخصص است و هرکسی نمی تواند بدون آموزش وارد این عرصه شود، این نابازیگران وقتی بدون تخصص وارد سینما می شوند اصول سینما را به هم می زنند.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

همکاری‌های جذاب و عجیب سینماگران در سال 98/از حضور دوباره علی نصیریان تا بازگشت فرامرز قریبیان

سال جاری سینما با بازگشت چهره‌های مطرحی روبرو بوده است، به عنوان مثال بازگشت ابراهیم حاتمی‌کیا با فیلم سینمایی خروج را می‌توان یکی از مهمترین نقاط عطف سینما در سال 98 دانست، اما در این میان نکته جالب توجه همکاری برخی کارگردانان با بازیگرانی است که تاکنون هیچ سابقه همکاری مشترکی با آن کارگردانان نداشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، آغاز فصل تابستان به عنوان شروع فصل تولیدات آثار سینمایی برای سال جدید محسوب می‌شود، به نوعی اکثر کارگردانان سینما آغاز تابستان را بهترین زمان برای پیش تولید اثر و رساندن آن به جشنواره فیلم فجر می‌دانند.

به همین واسطه اخبار و حواشی حضور و یا غیبت کارگردانان مطرح سینما و همچنین بازیگران محبوب و مردمی از تابستان آغاز می‌شود، فهرستی که به نوعی باعث جذاب شدن جشنواره فیلم فجر و ترغیب تماشاگران برای حضور در سالن‌های سینما می‌شود.

همکاری‌های جذاب و عجیب سینما در سال 98/از علی نصیریان تا فرامرز قریبیان///////////////یکشنبه

سال جاری سینما با بازگشت چهره‌های مطرحی روبرو بوده است، به عنوان مثال بازگشت ابراهیم حاتمی‌کیا با فیلم سینمایی خروج را می‌توان یکی از مهمترین نقاط عطف سینما در سال 98 دانست، اما در این میان نکته جالب توجه همکاری برخی کارگردانان با بازیگرانی است که تاکنون هیچ سابقه همکاری مشترکی با آن کارگردانان نداشته اند.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی میزان، به مهمترین و جذاب‌ترین همکاری‌ها بین کارگردانان و بازیگران در سال جدید سینمایی پرداخته است.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«نشان شیرازه»، جشنواره‌ای برای اهمیت به طراحی جلد کتاب/11 اثر برگزیده سومین دوسالانه هنر طراحی کتاب شدند

دبیر علمی سومین دوسالانه هنر طراحی کتاب گفت: سومین دوسالانه هنر طراحی کتاب با هدف تأکید بر اهمیت طراحی یکپارچه و خلاقانه پیکره کتاب به عنوان موضوعی مهم در طراحی گرافیک و صنعت نشر به تشویق هنرمندان، ناشران و دست اندرکاران صنعت نشر و ارتقای جایگاه طراحی کتاب می‌پردازد.

علی ثابت دبیر علمی سومین «دوسالانه هنر طراحی کتاب» با عنوان «نشان شیرازه» در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، هدف از برگزاری جشنواره نشان شیرازه را افزایش سطح ارتقاء کیفیت فیزیکی طراحی کتاب دانست و گفت: سومین «دوسالانه هنر طراحی کتاب» با عنوان «نشان شیرازه» علاوه بر محتوای کتاب بر فیزیک کتاب نیز توجه دارد که این امر می‌تواند نقش تاثیرگذاری بر جلب نظر مخاطب به کتاب و کتاب‌خوانی بگذارد و یا به نوعی به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک ‏‌کند.

وی تصریح کرد: در این دوره بررسی شاخص‌های همچون طراحی گرافیک صفحه نخست و صفحات داخلی کتاب همچنین فونت، عناوین و شکل طراحی کتاب در کنار خلاقیت‌ها و نوآوری‌های به کار برده شده مد نظر قرار گرفته است.

«نشان شیرازه» جشنواره برای پیشرفت در طراحی ظاهری کتاب/11 اثر برگزیده سومین دوسالانه هنر طراحی کتاب شدند
ثابت در خصوص طراحی جلد کتاب‌ها ابراز کرد: طراحی لوگوی روی جلد کتاب که به عنوان ویترین کتاب شناخته می‌شود سبب جذب مخاطب شده و تاثیر فراوانی بر انتخاب خوانندگان دارد اینها مولفه‌ها و موضوعاتی هستند که ناشران همواره به آن اهمیت می‌دهند.

وی با اشاره به شاخص‌های اصلی انتخاب برگزیدگان جشنواره «نشان شیرازه» اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه کتاب، توجه به طراحی کتاب و در عین حال، کاهش هزینه‌ها از جمله مهمترین شاخص‌های مدنظر قرار گرفته داوران در انتخاب برترین‌های جشنواره «نشان شیرازه» است.

ثابت با اشاره به سابقه برگزاری چنین جشنواره‏ هایی در سایر کشورها، بیان کرد: جشنواره‌هایی که به طراحی و فرم کتاب در ارتباط هستند در سطح دنیا بسیار برگزار می‌شود، این جشنواره در کشور آلمان به عنوان «جشنواره کتاب زیبا» برگزار شده و از جذابیت ویژه‌ای برای عموم مردم برخوردار است.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

آشفتگی «فریدون جیرانی» مجوز اکران گرفت/«ایده اصلی» از چهارشنبه راهی سینما می‌شود


سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: براساس نتایج جلسه امروز شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی "ایده اصلی" از شانزدهم مرداد در گروه سینمایی استقلال اکران خود را آغاز کرده و اکران فیلم شبی که ماه کامل شد در زیر گروه ادامه خواهد داشت.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره جلسه شورای صنفی نمایش که در تاریخ یکشنبه سیزدهم مرداد ماه برگزار شد گفت: براساس جلسه امروز شورای صنفی نمایش  فیلم سینمایی "ایده اصلی" از شانزدهم مرداد در گروه سینمایی استقلال اکران خود را آغاز کرده و اکران فیلم شبی که ماه کامل شد در زیر گروه ادامه خواهد داشت.

تیتر
وی در همین راستا ادامه داد: همچنین "فیلم سینمایی جانان" از چهارشنبه شانزدهم در گروه ازاد اکران می‌شود و به دلیل اینکه کف فروش "ایکس لارج" همچنان بالا بود اکران این فیلم در گروه ایران ادامه دارد. اکران سایر فیلمها نیز به دلیل بالا بودن کف فروش ادامه دارد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: قرارداد اکران فیلم آشفتگی به کارگردانی "فریدون جیرانی" در گروه سینمایی زندگی بعد از فیلم قسم ثبت شد و قرارداد فیلم "کروکودیل" در گروه سینمایی آزادی بعد از فیلم قصر شیرین ثبت شد.

گفتنی است بهرام رادان، مهران احمدی، نسیم ادبی، نازنین صلح جو، علی میلانی، احسان محمدی بازیگرانی هستند که در فیلم آشفتگی به ایفای نقش می پردازند. 

 برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

بازیگران ما می‌خواهند ادای فرنگی‌ها را دربیاورند/کم کارم، چون بلد نیستم در فیلم‌ها برقصم

بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: من نمیفهمم چرا هنرمندان و بازیگران ما در لباس پوشیدن می خواهند ادای فرنگی‌ها در آورند، هنرمند بودن به یک کلاه گذاشتن و شال گردن انداختن نیست، متاسفانه یک بازیگر با کلاه و شال و شلوار پاره بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، از طرفی باید تاسف خورد که اینها الگوهای نسل‌های آینده ما هستند.

پرویز فلاحی‌پور بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون مشکلات معیشتی برای بازیگران پیشکسوت گفت: مشکلات فراوانی هم اکنون بازیگران پیشکسوت را دوره کرده اما واقعاً آیا راه چاره‌ای وجود دارد، ما این مشکلات را می‌دانیم ولی به واقع چه باید کرد و یا اصلاً چه کاری از ما بر می‌آید.

وی با اشاره به کاهش تولیدات تصویری نسبت به سالهای گذشته افزود: به تبع کاهش تولیدات سینما و تلویزیون باعث شده تا خواسته و یا ناخواسته باندهای انتخاب بازیگر تشکیل شوند و تمامی آثار تنها توسط افرادی محدود تولید می‌شود.

چرا برخی بازیگران ما ادای فرنگی‌ها را در می‌آوردند/با یک کلاه،شال گردن و شلوار عجیب و غریب هنرمند نمی‌شویم/کم کارم چون بلد نیست در فیلم‌ها برقصم////////////////////یکشنبه

بازیگر سریال «شهرزاد» در همین راستا ادامه داد: تولیدات دست عده‌ خاصی افتاده که از حضور همیشگی خود در این عرصه مطمئن هستند، دور هم جمع شده و اثری را تولید می کنند و به واسطه اطمینانی که از جایگاه خود دارند به هیچ وجه کیفیت برایشان مهم نیست. 

وی با اشاره به کم کاری خود بعد از سریال شهرزاد تاکید کرد: امروزه کیفیت در سینما و بازیگری بی معنا شده است، من با کلی وسواس و مطالعه نقشم در سریال شهرزاد را بازی کردم، اینکار را انجام دادم تا مخاطب از من راضی باشد اما حاصل آن هم تلاش شش ماه بیکاری است، اگر امروز وضعیت بازیگری ما رو به قهقرا رفته به دلیل همین انتخاب‌های غیر اصولی و غلط است. 

بازیگر سریال «شب دهم» با اشاره به وضعیت بد سینما اضافه کرد: متاسفانه همه چیز قاطی شده و اصلاً مشخص نیست چرا تا این حد وضعیت ناراحت کننده شده است، روزانه شاهد این هستیم که برخی بازیگران در فضای مجازی اظهار نظر سیاسی می کنند، شما بروید به بازی‌تان برسید، شما را چه به اظهار نظر سیاسی.

 برای مشاهده ادامه خبر اینجاکلیک کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان