تحلیلگر پاکستانی: مواضع ترامپ درخصوص ایران اشتباه است

یک تحلیلگر پاکستانی گفت مسیر و مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و برخی از کشورهای غربی در خصوص ایران دچار گمراهی و اشتباه است. تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۸۶۶۹

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ناصر رضا کاظمی در مقاله ای که در روزنامه پاکستانی «نوای وقت» در اسلام آباد منتشر شد، افزود: رفتار آمریکایی ها با ایران و برجام صادقانه نبوده و تهران حق دارد در این خصوص ناخرسند باشد.

وی افزود: حتی طرف های اروپایی برجام نیز با وجود مخالفت سیاسی با رویکرد کاخ سفید، به وعده های خود عمل نکردند زیرا آنان برای درک مواضع اصولی ایران دچار اشتباه و گمراهی هستند.

این ستون نویس پاکستانی اظهار داشت: ایرانی ها مردمانی متمدن و دارای تاریخ کهن هستند و هرگز در برابر زیاده خواهی دیگران تسلیم نمی شوند.

وی با تمجید از رویکرد دولت فعلی پاکستان به ویژه عمران خان برای درک اوضاع منطقه ای و هشدار به مخالفان ایران مبنی بر ناگوار بودن تبعات رویارویی در منطقه، افزود: عمران خان در جریان سفر اخیر خود به واشنگتن به صراحت به دونالد ترامپ اعلام کرد که نباید در مسیر ایران ستیزی قدم بردارد، به همین دلیل ترامپ برای نجات از افغانستان و رفع تنش  با ایران درصدد استفاده از ظرفیت های دولت اسلام آباد و تلاش های عمران خان است.

این تحلیلگر پاکستانی گفت: آمریکا درپی بهره مندی از ظرفیت اسلام آباد و دوحه برای تنش زدایی با ایران است، زیرا پاکستان و قطر از روابط نزدیکی با ایران برخوردارند و حتی عمران خان در مسیر بازگشت از واشنگتن به اسلام آباد طی توقفی کوتاه در دوحه درخصوص پیشنهاد ترامپ و موضوع ایران با رهبران قطر رایزنی کرد.

رسانه های پاکستانی در خلال سفر اخیر عمران خان به واشنگتن نوشتند: نخست وزیر پاکستان برای کمک به حل تنش های منطقه ای تمایل خود را برای میانجیگری بین ایران و آمریکا اعلام کرده است.

هرچند در جریان سفر رسمی خان به آمریکا مطلبی درخصوص رایزنی دو کشور برای کاهش تنش های منطقه ای و یا موضوعات مرتبط با ایران منتشر نشده است اما با توجه به مصاحبه وی با شبکه فاکس نیوز به نظر می رسد وی مواضع دولت اسلام آباد در ارتباط با تحولات اخیر در منطقه و مخالفت با تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن را به اطلاع کاخ سفید رسانده باشد.

نخست وزیر پاکستان طی گفت وگو با مجری برنامه شبکه فاکس نیوز گفت: بدون شک تنش با ایران ما را نیز تحت تاثیر قرار خوهد داد.

عمران خان همچنین طی سخنرانی در نشست ویژه موسسه صلح آمریکا در واشنگتن روابط پاکستان با جمهوری اسلامی ایران را معقول توصیف کرد و ضمن نگرانی نسبت به تنش های اخیر در منطقه هشدار داد: هرگونه اقدام در جهت تحریک جمهوری اسلامی ایران پیامدهای ناگواری خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان