مدیر کل اخبار داخلی خبرگزای مهر در گفت‎وگو با میزان:

افتتاح شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه، تحقق یک وعده بود که در فرصت کوتاهی انجام شد

رحیمی با اشاره به افتتاح شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه گفت: این موضوع تحقق یک وعده بود که تقریبا دوماه قبل رئیس قوه قضاییه در مراسم افطاری با اصحاب رسانه وعده آن را داده بود که اصل برگزاری آن جلسه نیز یک اقدام بدیعی بود. تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۹۵۵۴

افتتاح شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه، تحقق یک وعده بود که در فرصت کوتاهی انجام شدمحمد مهدی رحیمی مدیر کل اخبار داخلی خبرگزای مهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به افتتاح شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه اظهار کرد: این موضوع  تحقق یک وعده بود که تقریبا دوماه قبل اقای رئیسی در مراسم افطاری با اصحاب رسانه داده بود که اصل برگزاری آن جلسه نیز یک اقدام بدیعی بود.
 
وی ادامه داد: بسیاری از اهالی رسانه در آن جلسه حضور داشتند بر این نکته اذعان داشتند که ما تاکنون مشابه این نشست را با رئیس قوه قضاییه نداشتیم که در آن نکات مسائل صنفی، غیر صنفی و ناظر برحوزه فعالیت قوه قضاییه را از ما بشنود.
 
رحیمی افزود: یکی از پیشنهاداتی که در آن جلسه مطرح شد و رئیس قوه قضاییه هم روی آن صحه گذاشت و وعده تحقق آن را داد این بود که حوزه فرهنگ و رسانه که اقتضاعات کارشان متفاوت است، طبیعتا نیاز دارند به اینکه جلسات دادگاهشان و احیانا شکواییه هایی که دارند در فضای متفاوتی با لحاظ آن اقتضائات و با قضاوت افرادی که از آن اقتضائات شناخت بیشتری دارند صورت گیرد که این اقدام در فرصت کوتاهی انجام شد.
 
وی تصریح کرد: هنوز برای قضاوت نهایی مبنی بر اینکه آیا این تجربه و این اقدام یک اتفاق مثبت خواهد بود یا خیر زود است. اما حتما اصل اقدام خوب است و باید منتظر بمانیم ببینیم در مسیر اجرا به چه شکل است.
 
مدیر کل اخبار داخلی خبرگزای مهر در پایان گفت: بخشی از اتفاقات زمان بر و انرژی گیر از رسانه ها مربوط به شکایت هایی است که بسیاری از آنها واقعا شکایت مسموع بوده و قابل قبول نیستند و وقت و انرژی رسانه ها را به هدر می دهند باید دید آیا  این موارد در این فرایند جدید حذف می شوند و در واقع رسانه ها با آزادی عمل و البته با تقید بیشتر به قوانین و پایبندی به قواعد حقوقی می توانند کارشان را ادامه دهند یا خیر.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان