بسته فرهنگی میزان؛

خبرنگار‌ها در سفر‌های خارجی هیچ وقتی برای تفریح ندارند/سوژه فیلمنامه خروج ابراهیم حاتمی‌کیا چیست؟

شانزدهمین روز از مرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت و گو با تصویربرداری که لحظه فروریختن ساختمان پلاسکو را ثبت کرد اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۴۰۰۰۰

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، شانزدهمین روز از مرداد ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت و گو با تصویربرداری که لحظه فروریختن ساختمان پلاسکو را ثبت کرد اشاره کرد.

داوری برنامه «عصر جدید» به من پیشنهاد شد اما رد کردم/سکانس‌های من را از سریال «آچمز» حذف کردند

بازیگر سریال «روزگار غریب» گفت: با احتیاط به داوری نزدیک می‌شوم حتی برای داوری در برنامه تلویزیونی «عصر جدید» نیز با من تماس گرفته شد و من آن را رد کردم، چون من تخصص کافی در خیلی از رشته‌ها ندارم.


مهران رجبی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: فعلاً درگیر فیلم‌برداری سریال چهل‌قسمتی «87 متر» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری هستم که حدوداً تا شش ماه دیگر فیلم‌برداری این سریال ادامه دارد و داستان آن در مورد دو خانواده است که یک منزل، توسط فرد کلاه‌برداری به آن‌ها فروخته‌شده است و خانواده‌ها مورد کلاه‌برداری قرارگرفته‌اند.

وی در همین راستا ادامه داد: زندگی این خانواده دارای فراز و نشیب خاصی است و داستان جذابی دارد، همچنین سریال «بیگانه‌ای با من است» که البته هنوز اسم آن قطعی نشده است را در دست دارم، این سریال شامل 30 قسمت به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی احمد امینی است که من برای حضور در آن قرارداد بسته ام، در حال حاضر این مجموعه در مرحله پیش تولید قرار دارد و ضبط آن و شروع بازی من در این مجموعه به زودی آغاز می‌شود.

داوری در برنامه «عصر جدید» به من پیشنهاد شد اما رد کردم/سکانس‌های من را از سریال «آچمز» حذف کردند
وی در مورد حذف سکانس‌های بازی‌اش در سریال تلویزیونی «آچمز» بیان کرد: هر چند در بسیاری از خبرها من را به‌عنوان بازیگر سریال «آچمز» معرفی کردند، اما در این سریال هیچ‌ نقشی ندارم، بنده در قسمت‌هایی از این سریال بازی کرده بودم و ضبط سکانس های بازی من در حدود 10 روز به طول انجامید، اما پس از گذشت 3 روز از کار بازی من به دلیل تغییر در فیلمنامه متوقف شد که به همین ترتیب سکانس‌هایی که از من ضبط شده بود نیز از مجموعه حذف شد اما عوامل این مجموعه بزرگواری کردند و در تیتراژ سریال «آچمز» از من تشکر کردند، اما علی‌رغم اینکه با به وجود چنین اتفاقاتی معمولاً باید ناراحت شد، اما من خوشحال می‌شوم چرا که درگیر کار‌های زیادی هستم و همیشه کار‌های عقب‌افتاده‌ای است که به آن‌ها رسیدگی می‌کنم.

وی وضعیت کنونی سینما و تلویزیون را چنین ارزیابی کرد: هم سینما و هم تلویزیون مانند دیگر بخش‌های جامعه دچار گرفتاری مالی و فشار اقتصادی هستند، اما متوقف نیستند و سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی خوبی نیز ساخته می‌شود، هرچند کمتر از گذشته اما باز هم به تعدادی هستند که مخاطب را راضی نگه دارند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

رمان «داستان انقلاب» را بر اساس مستندات حقیقی نوشتم/به دلیل گرانی کاغذ رمانم از 900 به 480 صفحه رسید

نویسنده «کتاب داستان انقلاب» گفت: تلاش کردم تا وقایع را به صورت ناپیوست و داستان‌وار به هم متصل و در قالب یک رمان به رشته تحریر در آورم. در رمان «داستان انقلاب» سعی کردم تا التهابات اجتماعی آن دوران را تا زمان انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهم و تمام وقایع را بر اساس اسناد و مدارک واقعی و مستند مطرح کنم.

محمد ستاری وفایی نویسنده کتاب «داستان انقلاب» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره موضوع کتاب «داستان انقلاب» و وقایع تاریخی منعکس شده در این کتاب گفت: «داستان انقلاب» رمانی است که به رویداد‌ها و وقایع تاریخی کشور از سال 1320 پرداخته است که با ورود متفقین به ایران آغاز شده و تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه می‌یابد.
 
وی در همین راستا ادامه داد: تلاش کردم تا وقایع را به صورت ناپیوست و داستان‌وار به هم متصل و در قالب یک رمان به رشته تحریر در آورم. در این کتاب سعی کردم تا التهابات اجتماعی آن دوران را تا زمان انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهم و تمام وقایع را بر اساس اسناد و مدارک واقعی و مستند مطرح کنم.

رمان «داستان انقلاب» را بر اساس مستندات حقیقی نوشتم/به دلیل گرانی کاغذ رمانم از 900 به 480 صفحه رسید
ستاری استفاده از پژوهش در کتاب «داستان انقلاب» و پرداختن به بخش‌هایی از تاریخ که در مرز به فراموشی سپرده شدن است اشاره و بیان کرد: حدود 4 سال زمان برای نگارش این کتاب صرف و تلاش کردم در همه مواقع از اسنادی حقیقی استفاده کنم، نکته قابل توجه این است که وقایعی در این کتاب مطرح شده که تا بحال به علت نپرداختن مهجور و تا حدودی به دست فراموشی سپرده شده است. حوادث و رویدادها اگرچه پراکنده بودند اما در این کتاب داستان‌ها خصوصا داستان های اجتماعی سلسه‌وار بیان شده‌اند.  

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه نگارش کتاب‌های تاریخی و ارزشی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود بار‌ها بر این امر تاکید کرده‌اند که محتوا‌ها را به گونه‌ای ایجاد کنید که برای جوانان جذابیت داشته باشد، جوانان وقایع نگاری را دوست ندارند. در رمان «داستان انقلاب» قهرمانی برای داستان ساختم تا بتوانم جوانان را به آن جذب کنم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

عاشقانه‌ای آرام در فیلم سینمایی «ناگهان درخت»/فیلم صفی یزدانیان پاییز اکران می‌شود

بنا بر گفته «صفی یزدانیان» کارگردان فیلم سینمایی «ناگهان درخت» گروه تولید این فیلم سینمایی در تلاش هستند تا دومین ساخته این کارگردان سینما را به اکران پاییز برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بنا بر گفته «صفی یزدانیان» کارگردان فیلم سینمایی «ناگهان درخت» گروه تولید این فیلم سینمایی در تلاش هستند تا دومین ساخته این کارگردان سینما را به اکران پاییز برسانند.

داستان فیلم، داستان مردی است پنجاه ساله که به سراغ یک روانکاو رفته و زندگی‌اش را از کودکی تا بزرگسالی برای او تعریف می‌کند. گاهی از زیر روایت شانه خالی می‌کند و گاهی آشفتگی‌ها و پریشانی‌هایش را به روایت اضافه می‌کند.

عاشقانه‌ای آرام در فیلم سینمایی «ناگهان درخت»/فیلم صفی یزدانیان پاییز اکران می‌شود
فیلم سینمایی "ناگهان درخت" به کارگردانی "صفی یزدانیان" یکی از شانس‌های مسلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است. کارگردانی که برای دومین بار کارگردانی را تجربه می‌کند اما بنا به موفقیت اولین فیلمش هم اکنون نامی مطرح محسوب می‌شود.

فیلم سینمایی "ناگهان درخت" در سه دوره تاریخی روایت می شود و معادی در آن با بازیگرانی همچون مهراب قاسم خانی، شقایق دهقان، سیامک صفری، زهره عباسی و پانته آ پناهی‌ها همبازی شده است. تدوین ناگهان درخت را هایده صفی‌یاری انجام می‌دهد و ایرج شهزادی هم به عنوان صداگذار فیلم انتخاب شد.

صفی یزدانیان پیش از فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" را کارگردانی کرده بود که مورد استقبال شدید اهالی سینما قرار گرفت. 

در سال 94 فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ را ساخت که با استقبال مخاطبان روبرو شد و توانست جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از نهمین جشن انجمن منتقدان دریافت کند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

گفت‌وگو با تصویربرداری که لحظه فروریختن ساختمان پلاسکو را ثبت کرد/ خبرنگارها در سفرهای خارجی هیچ وقتی برای تفریح ندارند

خبرنگار و تصویربردار شبکه خبر گفت: برای خبرنگاران زندگی شخصی همیشه آمیخته با شغل خبر است، ما همیشه دریر استرس و دلهره هستیم و به نوعی هیچ وقت تعطیلی واقعی را در زندگی تجربه نمی کنیم.

 

مهدی محجوب خبرنگار و تصویربردار شبکه خبر در آستانه هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون سختی‌ها و دغدغه‌های حرفه خبرنگاری گفت: اصطلاحی مرسوم در دنیای خبر وجود دارد و آن اینکه می‌گویند خبرنگاری یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا است، بدون شک این لقب بی دلیل به حرفه خبرنگاری تعلق نگرفته است.

وی در همین راستا ادامه داد: خبرنگاری شغل بسیار پرخطری است، بسیاری در این راه خطرات بسیاری را به جان می‌خرند و حتی گاهاً برخی از خبرنگاران به درجه رفیع شهادت می‌رسند، خبرنگاری حساسیت و التهاب فراوانی دارد و به نوعی می‌توان گفت که خطر عنصر جدانشدنی خبرنگاری در هر شاخه و رشته‌ای است.

ثبت فاجعه پلاسکو تجربه عجیبی در زندگی من است/خبرنگاری شغلی سخت، پراسترس و ملتهب است/////////////////چهارشنبه

***ثبت تصویر حادثه پلاسکو تجربه عجیبی در زندگی من بود

این خبرنگار صدا و سیما با اشاره به حادثه پلاسکو، روایت تهیه خبر از آن اتفاق را اینگونه شرح داد: یک روز به ما خبر دادند که ساختمان پلاسکو آتش گرفته است، ما مبنا بر گرفتن یک گزارش عادی و ثبت حضور آتش نشانان در محل راهی خیابان جمهوری شدیم.

وی در همین رابطه اضافه کرد: آن روز بسیار تصادفی دستگاه ارتباط زنده با خود برده بودیم و در محل مستقر شدیم، با اینکه برای اسکان خبرنگاران کمی فاصله وجود داشت، اما من روبروی پاساژ حافظ و نزدیکترین مکان ممکن به اتفاق دوربین خود را استقرار دادم.

محجوب درباره ثبت لحظه فرو ریختن ساختمان پلاسکو تاکید کرد: خبرنگار همراه من در حال شرح گزارش بود، برای لحظاتی صدای شکستن از ساختمان پلاسکو آمد و من احساس کردم که ساختمان در شرف ریزش است، دوربین را به سمت ساختمان گرفتم و متاسفانه پلاسکو ریزش کرد.

وی درباره احساس خود از ثبت فرو ریختن ساختمان پلاسکو افزود: من همیشه شنیده بودم که انسان وقتی غرق در کار خود شود گاهاً بعضی اتفاقات را لمس یا حس می‌کند، همین اتفاق برای من هم افتاد، من احساس کردم که پلاسکو بعد از آتش سوزی مهیب ریزش می‌کند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«خروج»، داستان سفر چند مرد از شهر دزفول به سمت تهران/فیلم جدید حاتمی‌کیا دهم شهریور کلید می‌خورد

 بازیگر فیلم سینمایی «خروج» گفت: فیلم سینمایی «خروج» داستان 8 تا 10 مرد است که از دزفول سفر خود را آغاز کرده و راهی تهران می‌شوند، این افراد دو ماه و نیم در مسیر هستند و در این راه با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند، از نظر من خروج فیلم بسیار خوبی خواهد شد.

محمد فیلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی قرارداد همکاری خود با ابراهیم حاتمی کیا را برای بازی در فیلم سینمایی خروج بسته‌ام، این فیلم دو ماه نیم فیلمبرداری خواهد داشت و به امید خدا برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

وی درباره زمان فیلمبرداری خروج تاکید کرد: به امید خدا فیلمبرداری خروج طبق زمانبندی اعلام شده از دهم شهریور ماه کلید می‌خورد، شروع فیلمبرداری از شهر دزفول بوده و در شهر‌های دیگر ادامه دارد.

 «خروج»، داستان سفر چند مرد از شهر دزفول به سمت تهران/فیلم جدید حاتمی‌کیا دهم شهریور کلید می‌خورد

بازیگر سریال مختارنامه با اشاره به نخستین همکاری خود با ابراهیم حاتمی کیا افزود: برای اولین بار است که در فیلمی از حاتمی کیا بازی می‌کنم، وی کارگردان صاحب سبکی است و به شخصه از این اتفاق بسیار خوشحال هستم.

وی درباره داستان فیلم سینمایی «خروج» اذعان کرد: خروج داستان 8 تا 10 مرد است که از دزفول سفر خود را آغاز کرده و راهی تهران می‌شوند، این افراد دو ماه و نیم در مسیر هستند و در این راه با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند، از نظر من خروج فیلم بسیار خوبی خواهد شد.

این بازیگر پیشکسوت درباره نقش خود در فیلم «خروج» اضافه کرد: من جزو یکی از همین مردان هستم، به نوعی از جمله نقش‌های اصلی این فیلم سینمایی محسوب می‌شوم، این چند مرد در کشاکش این سفر همراه هم بوده و از اتفاقات بسیاری گذر می‌کنند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان