در سه ماهه اول سال ٩٨ انجام شد؛

صادرات بیش از ۲.۱میلیون تن فولاد/ میلگرد در صدر صادرات محصولات فولادی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که صادرات شمش فولادی (بیلت و بلوم و اسلب) در فصل بهار در مقایسه با سه ماهه نخست 97 کاهش 23 درصدی را ثبت کرد. مجموع صادرات فولاد میانی (خام) در سه ماهه نخست 97 بالغ بر یک میلیون و 854 هزار تن بود.

آمارهای مورد بررسی در زمینه مجموع مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع)  نشان دهنده صدور 561 هزار تن تولیدات این بخش در سه ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که 366 هزار تن بود و افزایش 53 درصدی صادرات را نشان می دهد.

همچنین مجموع صادرات مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) در سه ماهه نخست امسال بالغ بر 197 هزار تن بود که در مقایسه با 267 هزار تن عملکرد سه ماهه بهار 97 افت 26 درصدی دارد.

جداول آماری مورد بررسی نشان می دهد که در سه ماهه نخست امسال سهم صادرات میلگرد با رقم 479 هزار تن که در مقایسه با 291 هزار تن عملکرد سه ماهه ابتدایی 97 رشد 65 درصدی دارد،  در بین اقلام صادراتی از لحاظ وزن بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این از لحاظ رشد صادراتی هم صدور 31 هزار تنی ورق سرد در مدت سه ماهه نخست امسال در مقایسه با هشت هزار تن عملکرد مدت مشابه سال گذشته، افزایش 288 درصدی را ثبت کرد که بالاترین میزان رشد صادرات در بین اقلام فولادی در این مدت محسوب می شود.

براساس این بررسی، در سه ماهه امسال میزان صدور شمش (بیلت و بلوم) 904 هزار تن بود که در مقایسه با یک میلیون و 51 هزار تن صادرات مدت مشابه سال گذشته، کاهش 14 درصدی دارد، اما نسبت به صادرات اسلب در مدت مورد بررسی 383 هزار تن افزایش نشان می دهد، اسلب صادر شده در بهار 98 به رقم 521 هزار تن رسید که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال 97 که رقم 803 هزار تن بود، کاهش 35 درصدی را ثبت کرد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان