تمام آن‌چه که در مورد سریال تلویزیونی ویچر THE WITCHER می‌دانیم

زمستان آمده و رفته است، اما حالا «ویچر» THE WITCHER در راه است. در این مطلب به بررسی تمام آن‌چه که در مورد سریال تلویزیونی «ویچر» می‌دانیم خواهیم پرداخت

زمستان آمده و رفته است، اما حالا «ویچر» THE WITCHER در راه است. در این مطلب به بررسی تمام آن‌چه که در مورد سریال تلویزیونی «ویچر» می‌دانیم خواهیم پرداخت.
در میان سریال‌هایی که بر اساس بازی‌های ویدویی ساخته شده‌اند، نتفلیکس یکی از بهترین آن‌ها، انیمیشنی به نام «کسلوانیا» را پخش کرده است. این پلتفرم پخش فیلم و سریال با اکران اثر اقتباسی از «ویچر» در پاییز امسال دوباره جادوی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

همچنین بخوانید:
10 دلیل مهم برای تماشای سریال تاریک Dark

سریال «ویچر» نتفلیکس بیشتر بر پایه‌ی مجموعه کتاب‌های آن، نوشته‌ی آندره ساپکوفسکی، ساخته شده است تا بازی‌های آن. این موضوع از تصاویر منتشر شده از آن قابل برداشت است، که در آن‌ها بازیگر هنری کویل نقش گرالت ریویا را بازی می‌کند — و یکی از مشخصه‌های کلیدی در او کم است.
در بازی‌های «ویچر»، شخصیت گرالت با دو شمشیر که به پشت خود بسته است نشان داده می‌شود — یکی برای کشتن انسان‌ها و دیگری برای هیولاها.

هنری کویل

در تمام تصاویر اولیه از فیلم، شخصیت گرالت با بازی کویل را در حالی می‌بینیم که تنها یک شمشیر بر پشت دارد. این به شمایلی از گرالت که در رمان ساپکوفسکی به تصویر کشیده می‌شود نزدیک‌تر است. ممکن است این موضوع به روایت داستان نیز تعمیم داده شود. شاید گرالت در اصل دو شمشیر داشت اما یکی را به دخترخوانده‌اش، سیری، سپرد.
تنها با نگاه به تصاویر منتشر شده می‌توان قضاوت کرد که منبع اصلی الهام بخشی به این سریال کتاب‌های دوست‌داشتنی «ویچر» هستند، و نه بازی‌های ویدیویی ساخته شده درباره‌ی آن. البته این تنها حدس و گمان است! ساپکوفسکی حتی به عنوان مشاور خلاقیت در کنار سازنده‌ی این سریال لورن اشمیت هیسریخ، که تهیه‌کننده‌ی اجرایی «دردویل» و «آکادمی آمبرلا» در نتفلیکس بود، ایفای نقش می‌کند.
نتفلیکس این سریال را به عنوان “یک داستان حماسی از سرنوشت و خانواده” توصیف کرده است. در خلاصه‌ی رسمی این سریال نوشته است:

سریال ویچر نتفلیکس

“گرالت ریویا، یک شکارچی هیولای تنها، در تقلا است تا جایگاه خود را در دنیایی بیابد که در آن مردم معمولا خبیث‌تر از هیولاها هستند. اما وقتی سرنوشت او را به سمت یک جادوگر قوی، و یک پرنسس جوان با رازی خطرناک می‌برد، تقدیر این سه بر آن می‌شود که اقلیمی که هر لحظه خطرناک‌تر و خشن‌تر می‌شود را باهم طی کنند.”

جادوگری که از آن یاد شده است، ینفر است، و نقش آن‌را آنیا چالوترا بازی می‌کند. و البته که پرنسس ما سیری است و نقش او را فریا الن ایفا می‌کند. اولین تصاویر از چالوترا و الن در نقش‌هایشان در سریال «ویچر» مورد استقبال و تایید گسترده از طرف هواداران قرار گرفته است، با وجودی‌که ظاهر کویل در نقش گرالت با انتقاد و مخالفت روبرو شده است.
گذشته از موضوع شمشیر، برخی با ظاهر کلی کویل مشکل دارند، از جمله کلاه‌گیسش. در حالی‌که گرالت موهای بافته‌شده‌ی بلند و سفید دارد، برخی از کاربران توییتر اشاره کرده‌اند که موهای او باعث شده بسیار شبیه لگولاس در «ارباب حلقه‌ها»، لوسیوس مالفوی در «هری پاتر»، و مخصوصا ریدن در فیلم‌های «مورتال کامبت» شود.

 آنیا چالوترا

چرا موهای کویل همیشه این‌قدر باعث سردرگمی و جنجال می‌شود؟ بر خلاف کاربرانی که کویل را به تمسخر می‌گیرند، بسیاری همچنان معتقدند او فیزیک و طیف نقش‌آفرینی مورد نیاز برای بازی در این نقش را دارد. شاید همه‌ی ما باید عادت کنیم که سوپرمن را در یک صحنه‌ی فانتزی ببینیم.
کلاه‌گیس کویل تنها عاملی نیست که باعث جنجال در اینترنت شده است. زره نیلفگاردیان مورد چالش‌برانگیز دیگر است. طراحی این زره مورد استقبال کاربران در یوتیوب و رست‌ارا قرار نگرفته است، و نظراتی مانند “لباس هاکی”، و “لباس آدم فضایی” در مورد آن داده‌اند. در حالی‌که مشخصا به زره نیلفگاردیان در بازی پرداخته نمی‌شود ، ممکن است زرهی که در تصاویر لو رفته دیده‌ایم در مراحل پست پروداکشن دست‌خوش تغییر شود. در هر صورت حداقل زره گرالت در پوستر این سریال خیلی خوب به نظر می‌رسد.
بر خلاف این جنجال‌های جزئی، «ویچر» یکی از پرطرف‌دارترین سریال‌های سال 2019، و همچنین یکی از پرآوازه‌ترین ماجراجویی‌های نتفلیکس تا به حال است.

فریا الن سریال ویچر

بر کسی پوشیده نیست که این سرویس پخش آنلاین تمام قد پشت این سریال ایستاده است — و امیدوار است این سریال به پدیده‌ی بعدی در فانتزی فرهنگ عامه تبدیل شود.
مردم از همین حالا این سریال را پاسخ نتفلیکس به «بازی تاج و تخت» می‌دانند که فصل آخر خود را در ماه می امسال به پایان رساند. «ویچر» هم مانند «بازی تاج و تخت» می خواهد مخاطب را به مکان‌هایی شگفت‌انگیز و عجیب ببرد، از جمله مجارستان که تولید این سریال در ماه اکتبر سال 2018 در آن‌جا کلید خورد. چند ماه بعد تولید به جزایر قناری اسپانیا رسید و به سمت گرن کاناریا، لا پالما، و لا گومرا پیش رفت.
با توجه به زمان، پول و مسافرتی که بر روی «ویچر» سرمایه‌گذاری شده است، انتظار یک سریال شاهکار را داریم. البته انتظار بلند بالایی از فصل اول نداشته باشید، چون تنها هشت قسمت است. در واقع در ابتدا قرار بود با اقتباس از کتاب ساپکوفسکی یک فیلم ساخته شود، تا این‌که کی لوییجینبیل، معاون آثار بین‌المللی نتفلیکس، پیشنهاد سریال را مطرح کرد.

ویچر

لوییجینبیل گفت:

چگونه می‌توانیم هشت رمان را در یک فیلم خلاصه کنیم؟ داستان‌های زیادی در اختیار داریم. پس از مذاکرات متعدد با تهیه‌کننده، او در مورد تبدیل داستان‌ها به یک سریال بلند اشتیاق نشان داد، و تصمیم بر این شد که این اثر تبدیل به یک سریال شود.”

در حالی‌که در فصل اول تنها هشت قسمت برای تماشا داریم، گفته می‌شود که نتفلیکس در صورتی که استقبال از این فصل «ویچر» قابل توجه باشد، آمادگی ساختن فصل‌های بعدی را هم دارد. هرچه که برای ما در چنته داشته باشند، پس از سریال «هکسر» هر کاری بکنند پیشرفت محسوب می‌شود.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی نیک اسپیک در وب‌سایت واچ‌موجو است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان