گزارش سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان

آیت الله رئیسی: اختصاص ٦٠٠ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان کردستان

آیت الله رئیسی در ادامه سلسله سفر‌های استانی خود به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی جهت بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان و دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی به استان کردستان سفر کرد. تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۴۱۸۰۴

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسی در ادامه سلسله سفر‌های استانی خود امروز (پنج شنبه 24 مردادماه) به همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی جهت بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان و دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی به استان کردستان سفر کرد.

بیشتر ببینید:

اختصاص ٦٠٠ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان کردستان
1398/05/25 - 00:01

آیت الله رئیسى  رئیس قوه قضاییه در نشست خبرى پایان سفر خود به استان کردستان در خصوص دستاوردهاى این سفر بیان کرد: سفر به استان کردستان که در ادامه سفرهاى استانى ما انجام شد عملا براى دیدار با مردم عزیز این استان، خانواده معظم شهیدان و دیدار با نخبگان بود که این دیدار براى من بسیار مغتنم بود؛ چون با دیدگاه هاى عزیزانمان در این جلسه آشناتر شدیم؛ خصوصا دیدگاه جوانان عزیز که از فارغ التحصیلان دانشگاه کردستان بودند و در حوزه اقدامات مربوط به دادرسى و حقوقى دیدگاه هاى بسیار خوبى داشتند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در بخشى از جلسه به دیدگاه هاى عزیزان توجه کردم و در بخشى نکاتى را عرض کردم.

آیت الله رئیسی

وى با بیان اینکه خانواده معظم شهیدان در کردستان سرمایه عظیمى هستند اذعان کرد: هر کدام از خانواده شهدا پرچمى براى نظام مقدس جمهورى اسلامى هستند و همواره باید نسبت به آن‌ها مدیران و مسئولان کشورى توجه داشته باشند.

آیت الله رئیسى با اشاره به نشست مسئولان ادارات و سازمان‌ها در شوراى ادارى استان کردستان اظهار کرد: گزارشى را آقاى استاندار نسبت به پیشرفت هایى در استان مطرح کردند.

رئیس قوه قضاییه اذعان کرد: مسئولان مختلفى که آنجا بودند نکاتى را مطرح کردند و نکته بسیار مهم در استان کردستان عبارتست از سلامت ادارى در سازمان هاى ادارى این استان.

وى با اشاره به لزوم توسعه یافتن استان کردستان بیان کرد: توسعه یافتگى در گرو سلامت ادارى، امنیت اقتصادى و رونق تولید است. نکته اساسى و محورى در جلسه شوراى ادارى تضمین سلامت ادارات و سازمان‌ها در استان کردستان است که نکته بسیار مهمى است.

آیت الله رئیسى عنوان کرد: برخورد جدى با هرگونه مفسده و تخلفى مى تواند سلامت ادارى را تضمین کند.

وى با اشاره به دیدار با قضات و کارکنان دادگسترى استان کردستان بیان کرد: در این نشست هم دیدگاه هاى آن‌ها را شنیدیم و هم نقطه نظرات قضات و مشکلاتی را که مطرح کردند. کارکنان نیز نکاتى را مطرح کردند و توصیه هایى کردم که مهم‌ترین توصیه من در این جلسه به دوستان عبارت بود از مهربانی با مردم. با اقتدار در مقابل هر گونه فساد و هر گونه جرم برخورد کردن و رفتار مقتدرانه داشتن و عملکرد با تدبیر نکات مهم و قابل توجهى است که در این جلسه تاکید کردم.

آیت الله رئیسى اظهار کرد: در این جلسه برخى از مشکلات ادارى و سازمانى مطرح شد که ما ١٠ هیئت به ١٠ نقطه استان از روز گذشته اعزام کرده بودیم و جلسه شوراى عالى قوه قضاییه اینجا در دادگسترى تشکیل شد و علاوه بر بررسى هایى که نسبت به کاستى‌ها در کار دادگسترى و سازمان هاى وابسته و مشکلاتى که دارند در سطح استان مطرح شد.

وى ادامه داد: در جلسه اى اینجا بخشى از مشکلات را بررسى کردیم که نتیجه این شد نسبت به مشکل نیروى انسانى اعم از قاضى و کارمند اقدام سریع شود و کاستى هایى که در دادگسترى بوده سریعا برطرف شود و بخشى در رابطه با مشکلات مالى بود که از ظرفیت هاى خود قوه قضاییه ٦٠٠ میلیارد ریال به کارهاى فورى که در اینجا باید انجام شود، اختصاص داده شد؛ هم نسبت به دادگسترى‌ها و هم نسبت به سازمان هاى وابسته به ویژه زندان‌ها و سازمان پزشکى قانونى که مشکلات بیشترى داشتند.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضاییه را اینجا بخوانید.

در اجرای عدالت اداری، باید سازمان‌ها هرکدام مجری عدالت باشند‌
1398/05/24 - 21:09

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان کردستان با بیان اینکه باید در سازمان و اداره عدالت حکمفرما باشد، با طرح این سئوال که چگونه یک سازمان، سازمان عادل و جلوه عدالت است، شاخصه‌هایی همچون مدیریت سازمان، قوانین و مقررات عادلانه‌تر حاکم بر آن، روابط سازمان با دیگران و دیگران با سازمان را مورد اشاره قرار داد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه عدالت به معنای این است که هرکسی جای خودش باشد، ادامه داد: هرکسی جای خودش باشد، یعنی یک انتصاب نابجا، انتصاب غیرعادلانه است. دادن حقی به کسی که صاحب این حق نیست و میدان دادن به کسی که نباید به او میدان داده شود، بی عدالتی است. امضا را برای کسی کردن که نباید این امضا زیر نامه او شود، بی عدالتی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در قرآن کریم چند بار واژه فساد آورده شده است، گفت: تعریف فساد در قرآن خروج هرچیزی از اعتدال است.

آیت الله رئیسی: مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده است/ دادگستری‌ها برای برخورد با ناامن کنندگان، اخلالگران امنیت اقتصادی و اجتماعی، مفسدان اقتصادی و جرایم سازمان یافته و جنایتکاران مجهز شوند/ از ابتدای ورودم پیگیر جذب افرادی که در سال 96 امتحان داده‌اند، هستم


وی تصریح کرد: در سازمان باید مدیریت تلاش نماید که عادلانه عمل کند‌؛ زیر مجموعه را عادلانه بچیند؛ باید و نباید مقررات بر تمام مجموعه سازمان عادلانه باشد؛ اقدامات سازمان براساس آنچه باید باشد و خلاف قانون صورت نگیرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اندازه گیری اینکه کدام سازمان به عدالت نزدیکتر و کدام به فساد نزدیکتر است، کار سختی نیست، ادامه داد: بخش‌هایی داریم که کار آن‌ها نظارت است و شاخص‌هایی داریم که هر سازمان می‌تواند خود را اندازه گیری کند.

رئیس قوه قضاییه در تبیین شاخص‌ها به دستگاه‌های برون دستگاهی برای نظارت اشاره کرد و افزود: باید دید که شاخص آیا میزان پرونده موجود در دستگاه قضایی است؟ از دادگستری کردستان و سنندج بپرسیم چند پرونده از فلان سازمان در دادگاه و دادسرا مطرح است. از دیوان محاسبات بپرسیم چند پرونده نسبت به خلاف مقررات در این سازمان در دیوان محاسبات مطرح است. به سازمان بازرسی بگوییم که از این سازمان چند پرونده و موضوع تخلف مطرح است. از اداره کل رسیدگی به شکایت استانداری بپرسیم شما که بر دستگاه‌های اداری نظارت می‌کنید چند مورد در مجموعه شما مطرح است. از حراست‌ها به عنوان مجموعه وزارت اطلاعات و مرتبط با سازمان اطلاعاتی کشور بپرسیم در مجموعه شما در مورد این سازمان چند مطلب مطرح است.


وی به دستگاه‌های نظارت درون سازمانی اشاره کرد و بیان داشت: باید دید در درون سازمان چه شاخص‌هایی وجود دارد که نشان دهد آیا روابط ناسالم، رشوه، پورسانت، پارتی بازی و روابط ناصحیح بین مجموعه و مجموعه با بیرون وجود دارد یا خیر.

آیت الله رئیسی: مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده است/ دادگستری‌ها برای برخورد با ناامن کنندگان، اخلالگران امنیت اقتصادی و اجتماعی، مفسدان اقتصادی و جرایم سازمان یافته و جنایتکاران مجهز شوند/ از ابتدای ورودم پیگیر جذب افرادی که در سال 96 امتحان داده‌اند، هستم
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در این رابطه نقش اساسی با مدیران است، خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده بیش از هرکس و پیش از هرکس نسبت به نظر دادن در مورد سازمان، مدیریت می‌تواند نقش آفرین باشد. یکی از وظایف مهم مدیران نظارت و کنترل است.


رئیس قوه قضاییه خطاب به حضار در جلسه گفت: مجموعه را دائما رصد و کنترل کنید که با آن شاخص‌ها، چقدر نزدیک به صلاح و چقدر به فساد نزدیک شده است.


وی تاکید کرد: با همکاری خود مدیران و تعیین شاخص‌هایی که می‌تواند این شاخص‌ها، شاخص اندازه گیری صلاح و فساد دستگاه باشد کاملا مشخص می‌کند که چه دستگاهی به صلاح نزدیک شده و چه دستگاهی علامت خطر می‌دهد که این دستگاه روابطش، روابط ناسالم است و باید در آن یک اصلاح جدی ساختاری و رفتاری صورت گیرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه گاهی ساختارها، ساختار غلطی است، بیان داشت: اصلا گاهی خود ساختار فساد زا است که باید اصلاح شود. گاهی هم باید اصلاح رفتارها شود و گاهی هردوی آن‌ها نیاز است که باید این موضوع سرعت گیرد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در اجرای عدالت اداری، باید سازمان‌ها هرکدام مجری عدالت باشند‌؛ بعد خواهید دید که در این قضیه کار به دستگاه قضایی خیلی کم می‌کشد. یعنی اگر موافقت اصولی و یا امضای طلایی دست یک بخش است باید مراقبت جدی شود.

وی افزود: هربخشی در دولت که مجوز به بخش خصوصی می‌دهد را باید بیشتر مراقبت کرد. این جایی است که مدیران باید نسبت به این بخش به صورت مضاعف نظارت کنند، جایی از بخش‌ها که می‌خواهد یک مجوز، یک موافقت اصولی و یک امتیاز را به بخش خصوصی بدهد، باید بیشتر مورد نظارت قرار گیرد و این موضوع می‌تواند به نظارت برون سازمان نیز کمک کند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: هرچه نظام خود کنترلی را که به عنوان کارآمدترین نظام کنترلی مطرح است در سازمان فعال تر کنیم، تاثیر بیشتری دارد و مسئله اخلاق الهی وحرفه‌ای و گسترش آن در سازمان‌ها در کاهش جرم و تخلفات اداری نقش دارد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: وجب به وجب استان کردستان خون‌های پاکی برای ایجاد امنیت دراین منطقه ریخته شده است تا مردم بتوانند زندگی مستقل و آزادی در پرتو نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

وی مردم استان کردستان را مردمی پایبند به مبانی نظام و ارزش‌ها معرفی کرد و بیان داشت: باید تلاش کرد موانعی که در این استان وجود دارد برطرف شود؛ مثل ماندگاری مدیران که یک مسئله است و میزان ماندگاری مدیران غیربومی خیلی بالا نیست و این یکی از مشکلات است.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضاییه را اینجا بخوانید.

بازدید سرزده رئیس قوه قضاییه از زندان مرکزی سنندج
1398/05/24 - 18:13

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه پس از دیدار با علما و روحانیون استان کردستان به همراه غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضاییه، با حضور سرزده در زندان مرکزی سنندج از بند‌های مختلف زندان بازدید و با زندانیان از طیف‌های مختلف گفتگو کرد.

مشروح خبر و تصاویر این بازدید را اینجا ببینید

آیت الله رئیسی

رئیس قوه قضاییه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان: از ابتدای ورودم پیگیر جذب افرادی که در سال 96 امتحان داده‌اند، هستم
1398/05/24 - 18:01

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان پس از استماع اظهارات نمایندگان قضات و کارکنان دادگستری با بیان اینکه به آمار و عدد بسنده کردن حتما کافی نیست، تصریح کرد: پرونده‌هایی در دستگاه قضایی داریم که یک پرونده جای ده پرونده است. به عدد تنها نباید بسنده شود؛ ولی عدد یکی از شاخص‌ها برای بهره وری است و شاخص‌های دیگر باید در کنارش مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی در مورد تامین نیروی اداری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که در حال حاضر 6 هزار نفر در سال 96 امتحان داده اند و بنده از ابتدای ورود مدام پیگیر جذب این افراد هستم؛ چون ما به نیروی انسانی نیاز داریم و این موضوع هم مسئله ماست و موضوع آنها.

وی افزود: در این زمینه به مشکل بودجه‌ای برخورد کرده‌ایم و همکاران از طریق سازمان برنامه موضوع را دنبال می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که همه این تعداد جذب شوند و بیان داشت: مسئله رفع مشکل نیروی انسانی در تهران و استان‌ها از مسائل مهم به شمار می‌رود.

آیت الله رئیسی با استناد به گزارشی که پیش از سفر به کردستان از سوی رئیس کل دادگستری استان و بازرسان و معاونت راهبردی به وی ارسال شده بود، تصریح کرد: این گزارش‌ها را ملاحظه کردم و کمبود‌ها شهر به شهر و واحد به واحد منتقل شده است که باید این کمبود‌ها رفع شود و به دنبال رفع آن هستیم.

آیت الله رئیسی

وی با تاکید بر اینکه حرکت باید یک حرکت جهادی باشد، افزود: در این استان دیدید و شنیدید یارانی از مهاجرین و انصار هم کردستانی و هم کسانیکه در کنار کردستانی‌ها قرار گرفتند و از آن در مقابل اشرار، ضد انقلاب و دشمنان دفاع کردند، مردانه ایستادند تا امروز کردستان از نعمت امنیت برخودار باشد و این موضوع از نعمت‌های الهی است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان، اظهار کرد: ثمره خون مطهر شهیدان که این نظام و انقلاب و دادرسی عادلانه و مزه شیرین عدالت در کام مردم قراردادن است باید به دست ما اتفاق بیفتد؛ لذا نباید مشکل کمبود نیروی انسانی باعث بر زمین ماندن کار شود، کمااینکه اینگونه نشده است.

آیت الله رئیسی حرکت جهادی را لازمه تحول در دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: برای ایجاد تحول همه اجزای سازمان باید سهم داشته باشند و نقش ایفا کنند.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضاییه را اینجا بخوانید.

هشدار رئیس قوه قضاییه به مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند
1398/05/24 - 14:11

آیت الله رئیسی در جمع علما و روحانیون استان کردستان اظهار کرد: رصدکنندگان علم و دانش در جامعه، دیده بانانی هستند که نمی‌گذارند ساحت دین به تحجر و التقاط و تفکر‌های تکفیری آلوده شود و دین و افکار عمومی جامعه را از هرگونه انحراف حفظ می‌کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز دین در معرض هجوم دشمن قرار گرفته است، ادامه داد: در سایت‌ها، رسانه‌های مجازی و در عرصه‌‎های مختلف تلاش می‌کنند که در دل مردم شبهه ایجاد کنند و مردم را با تردید مواجه نمایند.

رئیس قوه قضاییه خطاب به علما و روحانیون استان کردستان تاکید کرد: بر شما و بر همه عالمان است که برای افزون کردن معنویت جامعه، پیش بینی آنچه که دشمن دارد انجام می‌دهد و پیشگیری از آنچه دشمن به دنبال تحقق آن است تلاش کنند و ایمان و معنویت برای جامعه سرمایه بزرگی است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز نظامی بر اساس دین و آموزه‌های دینی برپا شده است، اظهار کرد: این نظام باید به عنوان نظام مبتنی بر چهار اصل اساسی اقامه صلاه، ایتای زکات، امر به معروف و نهی از منکر باشد و مطلقا در این جامعه فساد چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی، قابل پذیرفتن نیست.

وی ادامه داد: هاضمه این نظام فساد نمی‌پذیرد، چون هاضمه نظام بر حق قرار داده شده است.

آیت الله رئیسی

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هاضمه انقلاب اسلامی مطلقا فسادپذیر نیست، گفت: هاضمه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ کجا لانه کند. ممکن است افرادی از روی هواهای نفسانی و از روی دست اندازی به بیت المال و دچار کجی و زشتی شدن، مرتکب فساد و خطا شوند اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساد است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: به عنوان خدمتگزاران با همه وجود تلاش خواهیم کرد که به هیچ عنوان فساد در هیچ کجا لانه نکند و هرکجا که در نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بخواهد آلوده به فساد شود به هیچ عنوان برای مردم و ذات انقلاب اسلامی و خون‌های پاک و مطهری که در این سرزمین‌ها برای پاسداری و صیانت از ارزش‌های الهی ریخته شده، قابل پذیرش نیست.

رئیس قوه قضاییه در قسمت دیگری از اظهاراتش که با شعارهای حمایتی حضار در این جلسه همراه شد، با هشدار به مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند، گفت‌: بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده است و به آن‌ها اجازه هیچگونه اقدامی داده نخواهد شد. امروز دلسوزان به این نظام نخواهند گذاشت که چنین چیزی اتفاق بیفتد.

وی در واکنش به شعارهای حمایتی حضار گفت: خداوند شماها را حفظ کند. پرچمی که به دست رهبری است پرجم ضد فساد است و ما هم همه سربازان این میدان هستیم و ان‌شاءالله هرکداممان بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: با جدیت این امر دنبال خواهد شد و یک امر مقطعی و موسمی نیست و امواجی است که همه فساد را از بین خواهد برد.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضاییه را اینجا بخوانید.

رئیس قوه قضاییه: سخن گفتن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد/ کوله بری باید ساماندهی شود
1398/05/24 - 10:55

آیت الله رئیسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان کردستان دفاع و پاسداری از مرز‌های کردستان و اخلاص مردم را در هوای سرد و یخبندان و شرایط آب و هوای این استان را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: کردستان اقلیم و منطقه‌ای همراه با ایثار و شهادت، شهامت، ایستادگی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی است و مردمی با بصیرت و جلوه‌هایی از فرهنگ و هنر و نوآوری و ابتکار دارد.

وی با درود به روح بلند شهدای کردستان و آرزوی طلب علو درجات برای آن‌ها، گفت: این رشادت‌ها و مجاهدت‌ها جایی به تصویر کشیده نشده است و هیچ شعر و نثری نمی‌تواند اوج این جهاد و شهادت و دلدادگی به خدا را و دفاع از ارزش‌ها و وطن را به تصویر بکشد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شهدا از جامعه جهل زدایی کردند، افزود: بیداری که امروز در منطقه ایجاد شده به برکت خون مطهر شهیدان مظلوم در کردستان و در جای جای میهن اسلامی و خونی است که به ثارالله متصل شده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه وجب به وجب این خاک مقدس سخن و پیامی دارد، تصریح کرد: پیام این خاک گلگون که جلوه‌هایی از ایثار و شهادت دارد، ایستادگی و مقاومت، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم این خطه است.

آیت الله رئیسی

وی ادامه داد: مدیران در همه زمان‌ها با همه سازوکار‌هایی که دارند باید بدانند که مهمترین افتخار آن‌ها نوکری و با همه وجود گره گشایی از کار مردم است و این بزرگترین مدالی است که نصیب همه خدمتگزاران شده است که خدمت کنند به مردمی که با همه وجود از کشور و وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی ادامه داد: مدیران در همه زمان‌ها با همه سازوکار‌هایی که دارند باید بدانند که مهمترین افتخار آن‌ها نوکری و با همه وجود گره گشایی از کار مردم است و این بزرگترین مدالی است که نصیب همه خدمتگزاران شده است که خدمت کنند به مردمی که با همه وجود از کشور و وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی بررسی مشکلات و پیگیری آن‌ها و سامان دادن به وضعیت‌ها را امری مهم تلقی کرد و با اشاره به مسئله قاچاق کالا به عنوان مسئله‌ای که خیلی از افراد را رنج می‌دهد، ادامه داد: وقتی از قاچاق کالا سخن می‌گوییم منظور قاچاق سازمان یافته است، قاچاقی که امروز کشور را در ارتباط با تولید دچار مشکل می‌کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سخن گفتن از تولید با این میزان از قاچاق کالا مفهومی ندارد، بیان داشت: باید جلوی قاچاق کالا را بگیریم؛ اما سخن از کوله بری نیست بلکه کوله بری باید ساماندهی شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اظهارات استاندار کردستان مبنی بر اقدامات موثر در زمینه ساماندهی کوله بری، تاکید کرد: حتما این بخش ساماندهی شود، ولی بحث مربوط به قاچاق کالا، سخن از قاچاق سازمان یافته‌ای است که امروز به وفور در بازار‌های مختلف کشور قابل مشاهده است.

وی با اشاره به وضعیت قاچاق سوخت در نقاط مرزی، خاطرنشان کرد: اگر نیازی در کشور مجاور برای سوخت وجود دارد باید به شکلی صورت گیرد که هم سوخت مورد نیاز آن کشور تامین شود، هم سوخت به قیمت واقعی داده شود و هم وضع اقتصادی مردم مرزبان در این رابطه سامان پیدا کند و به آن‌ها نیز نقش و مشارکت دهیم تا زندگیشان تامین شود که این امر نیازمند برنامه ریزی و ساماندهی است.

آیت الله رئیسی وجود ایثارگران را برای مجموعه قضایی، شورای حل اختلاف و بخش‌های مختلف کشور افتخار دانست و گفت: باید گفت که افتخار ما در دستگاه قضایی است که ایثارگرانی که دیروز جبهه‌ها را اداره می‌کردند و امروز بعد از فراغت از جنگ از تحصیلات عالی برخوردار شدند و می‌توانند در بخش‌های مختلف ایفای نقش کنند استفاده شود. وجود ایثارگران افتخاری برای مجموعه قضایی و شورای حل اختلاف و بخش‌های مختلف کشور است؛ چراکه این قشر مرد بحران و ایستادگی و مقاومت و امتحان پس داده هستند و حتما اولویت دارند نه فقط در دستگاه قضایی بلکه در جای جای کشور وجود ایثارگران و مجاهدانی که در عرصه جهاد با دشمن بودند، مغتنم است و مورد استفاده خواهند بود.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضاییه را اینجا بخوانید.

 

تشریح اولویت‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان
1398/05/24 - 08:53

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران،  در پاسخ به این سئوال که اولویت‌هاى سفر به استان کردستان چیست، گفت: ابتدا لازم است که به مردم بسیار خونگرم استان کردستان، مرزنشینان عزیز، مدیران خدمتگزار و قضات و کارکنان دستگاه قضایی در این استان و نیروهاى مردمى و فعال در سطح استان کردستان خسته نباشید عرض کنم.

وی افزود: در این سفر استانى دیدار با خانواده‌هاى معظم شهدا و مردم عزیز، دیدار با همکاران عزیز قضایى و کارکنان ادارى و سازمان‌هاى وابسته به قوه قضاییه در استان، حضور در شوراى ادارى و نشست با نخبگان و علما در استان کردستان در برنامه‌هاى کارى است.

آیت الله رئیسی

آیت الله رئیسی تصریح کرد: سرکشى به استان‌ها هم براى عرض خسته نباشید به همکاران و مدیران استان و هم به منظور در جریان قرار گرفتن نسبت به مشکلات، تنگنا‌ها و مسائل استان‌هاست.

رئیس قوه قضاییه گفت: خداوند متعال مواهب طبیعى بسیار ارزشمندى را به استان کردستان مرحمت کرده است و نیروى انسانى به ویژه نیروى متراکم جوان که در این استان وجود دارد و کارآمدى این مجموعه مى‌تواند به فعال شدن بخش‌هاى اقتصادى و اجتماعى در این استان کمک بسزایى کند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع مسئولانى همچون بنده و امثال بنده از آنچه در رابطه با استان وجود دارد بسیار مى‌تواند در تصمیم گیرى و تصمیم سازى موثر باشد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از دیروز ١٠ هیئت به شهرستان‌هاى استان کردستان اعزام شدند که از نزدیک با مردم دیدار داشته باشند و در جریان مشکلات شهرستان‌ها قرار گیرند. قرار است در نشست قضایى در آخرین ساعات امروز با این هیئت‌ها و استاندار، نماینده مقام معظم رهبرى در استان و مسئولان محلى نشستى داشته باشیم و این هیئت‌ها مشکلات شهرستان‌ها را گزارش کنند تا بتوانیم پیگیرى کنیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه وجب به وجب این استان یادآور شهامت، شجاعت، ایستادگى و مقاومت مردم و جوانان بسیجى عزیز ماست، اظهار کرد: امنیتى که امروز در این استان وجود دارد مرهون هوشیارى و بصیرت مردم و خون مطهر شهدا است، این امنیت که امروز در استان کردستان وجود دارد موهبتی الهى است که به برکت حضور مردم و خون مطهر شهدا است که باید پاس داشته شود.

وی تاکید کرد: کوچکترین ناامنى را در مرزهاى این استان نباید پذیرفت و بحمداله امروز بیش از همه مواقع استان کردستان در امنیت به سر می‌برد و باید در سایه این امنیت کار ایجاد توسعه در استان دنبال شود که عمده‌ترین مسئله، اشتغال، رفع بیکارى و رونق تولید در استان است و ما هم پیگیر آن خواهیم بود تا بخش‌هاى اقتصادى استان بتوانند نسبت به ایجاد اشتغال، رونق تولید و رفع موانع تولید گام بردارند.

ورود رئیس قوه قضاییه به استان کردستان
1398/05/24 - 08:02

آیت الله رئیسى، رئیس قوه قضاییه لحظاتى پیش در ادامه سفرهاى استانى خود و در راس یک هیئت عالى قضایى وارد استان کردستان شد.

رئیس دستگاه قضایى در بدو ورود به این استان مورد استقبال مسئولان استانى قرار گرفت.

آیت الله رئیسی: گزارش 10 هیئت اعزامی به شهرستان‌ها در نشست قضایی استان کردستان ارائه می‌شود/ پیگیری برای گام برداشتن بخش‌هاى اقتصادى در زمینه ایجاد اشتغال، رونق تولید و رفع موانع تولید

آیت الله رئیسی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان