معطلی ۶ هزار خودرو در گمرک

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره ترخیص خودروهای وارداتی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا مصوبه هیات دولت در مورد ترخیص خودروها از گمرک را تمدید کنیم، اما تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره ترخیص خودروهای وارداتی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا مصوبه هیات دولت در مورد ترخیص خودروها از گمرک را تمدید کنیم، اما تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. در نهایت باید تمام این خودروها از گمرک خارج شوند، اما فرآیند دولت غیر قابل پیش‌بینی است. در حال حاضر شرکت‌ها و مردم دچار مشکلاتی شده‌اند و ضرر می‌دهند و راهی جز ترخیص این خودروها وجود ندارد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: خودروها مانده در گمرک نکات قضایی دارند و در صورت لزوم از مراجع قضایی موضوع را پیگیری خواهیم کرد. اکنون حدود 6 هزار خودرو در گمرک مانده و 6 هزار و 700 دستگاه نیز ترخیص شده است.
کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار
مهدی دادفر درباره قیمت خودروهای وارداتی در بازار گفت: از زمان ترخیص 6 هزار و 700 دستگاه خودرو، قیمت وارداتی‌ها در بازار کاهش یافته است. البته قیمت دلار نیز کاهش داشته و آرامش در بازار وجود دارد. در کل قیمت خودروهای وارداتی در بازار هیجانی نیست و به قیمت‌های واقعی نزدیک است. در صورتی که مابقی خودروها ترخیص شوند دوباره بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه درباره دریافت مابه‌التفاوت از مشتریان گفت: مابه‌التفاوتی که از مشتریان در زمان تحویل اخذ می‌شود بر اساس نرخ ارز در سامانه سنا است. نرخ ارز در سامانه با کاهش قیمت در بازار کاهش می‌باید. البته ما از روز اول از دریافت مابه‌التفاوت از مشتریان معترض بودیم و این تفکر وجود داشت که قیمت‌ها روزانه بالا می‌رود.
وی در پایان بیان داشت: بهتر بود یک عدد به صورت ثابت برای دریافت از مشتریان اعلام می‌شد. در حال حاضر برخی مشتریان با نرخ دلار 9 هزار تومان، برخی با 11 هزار و تعدادی دیگر با دلار 12 هزار تومانی خودروهای خود را دریافت و تسویه‌حساب کرده‌اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان