سال استخدام کارکنان شهرداری در سامانه شفافیت مشخص نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، بهاره آروین (رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران) درباره صحت اطلاعات سامانه شفافیت گفت: حقوق مدیران در سامانه شفاف، ‌حقوق پایه مندرج در حکم کارگزینی است، اما دریافتی مدیران که براساس اضافه کار، ‌شب‌کار‌، تعطیل کار و دیگر پاداش‌های 6 ماهه، عیدی و ... مبلغ دیگری است که به صورت ماهانه متغیر است. مبلغی که در سامانه شفاف ذکر شده‌،‌ حقوق پایه مندرج در حکم کارگزینی است و از آنجایی که رقم ثابتی است، توانستیم آن‌ را منتشر کنیم.

آروین با تایید این نکته که دریافتی مدیران این مبالغ نیست، اظهار داشت: مدیران فقط این حقوق پایه را دریافت نمی‌کنند، ‌اما ارقامی که در احکام ذکر شده‌ نیز غلط نیست و عدد پایه‌ای است که در حکم کارگزینی آنها درج شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است، حقوق پایه شهردار یک منطقه سه میلیون و 600 هزارتومان باشد و حقوق پایه شهرداری منطقه‌ای هشت میلیون تومان گفت: این اختلاف ارقام به دلیل نحوه محاسبه حقوق پایه است که بر اساس آیین‌نامه‌های موجود و متغیرهایی مانند میزان سنوات و سوابق تحصیلی و ایثارگری و ... صورت می‌گیرد. به زودی اطلاعات دریافتی که تکمیل کننده اطلاعات قبلی است در قالب رده‌های مدیرتی،‌ برای مثال رده مدیریتی معاونان شهردار یا شهرداران مناطق‌، حداقل،‌حداکثر‌ و میانگین دریافتی که در سال 97 داشتند،‌ با توجه به آنکه دریافتی به صورت ماهانه تغییر می‌کند و در نتیجه میانگین سالانه آن باید محاسبه شود، در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در ادامه افزود: این اطلاعات آماده بود، اما به دلیل تغییر و تحولات در حوزه معاونت منابع انسانی شهرداری با تاخیر مواجه شد و به زودی منتشر خواهد شد.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود که اطلاعاتی که از سوی منابع انسانی قرار می‌گیرد با خطا همراه است، اظهار داشت: در سامانه جامع منابع انسانی اطلاعات 65 هزار نفر از کارمندان شهرداری درج شده است و این حجم از اطلاعات ممکن است در برخی قسمت‌ها با خطا همراه باشد‌ و اعتباربخشی به این حجم از اطلاعات زمانبر است.

آروین در پاسخ به این سوال که آیا شورا نباید الزامی را برای ورود صحیح اطلاعات در نظر بگیرد، گفت: فشار رسانه‌ای و فشار افکار عمومی بهترین کمک‌کننده در تصحیح اطلاعات سامانه شفاف است، اگر می‌خواستیم منتظر باشیم تا اطلاعات به صورت کامل و دقیق درج شود و تمام داده‌ها مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد،‌ شاید این اطلاعات هیچ وقت منتشر نمی‌شد. اتفاقا شیوه عملیاتی این است که اطلاعات در یک سطح قابل قبولی از دقت و اعتبار منتشر شود و بعد به تدریج کیفیت و کمیت آن ارتقا یابد تا به سطح ایده‌آل نزدیک شویم

وی با اشاره به اینکه انتشار برخی اطلاعات مانند سال استخدام کارکنان بدون مشورت و بررسی و تایید شورا  افزود: اصلی‌ترین اتفاق و ابهام ‌در میان داده‌های منتشر شده در مورد همین سال استخدام کارکنان است و به غیر از آن،‌ باقی اطلاعاتی که بر روی سایت شفاف وجود دارد،‌ صحیح  است. تنها سال استخدام به دلیل متفاوت بودن قراردادها‌، متفاوت درج شده که این باعث ایجاد سوءتفاهم در بحث استخدام‌‌ها شد. به غیر از آن باقی اطلاعات موجود بر روی این سامانه صحیح است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره صحت اطلاعات قراردادها نیز گفت: اطلاعات قرار دادها کاملا درست است،‌ مگر اینکه در ورود داده اشکالی باشد که باید پیگیری شود،‌ اما تا امروز اشکالی در آن ندیدم.

وی درباره اشکال در ورود داده که مثلا در مورد سال استخدام از سوی راهبران برخی واحدهای منابع انسانی شهرداری اتفاق افتاده است و ابزار نظارتی و جریمه‌ای که شورا باید برای جلوگیری از این خطا به کار گیرد، گفت: باید برای انتشار داده‌ها بر روی سامانه شفاف فرایندی را تببین کنیم،‌ تا اگر زمانی مشخص شد داده‌های وارد شده نقص دارند،‌ شخصی که مسئولیت صحت داده را عهده‌دار شده است، مطابق با مقررات مورد مواخذه قرار گیرد. این فرایند در حال طراحی است تا در هر حوزه فرد یا واحدی که مسئولیت صحت داده‌ها را می‌پذیرد، معلوم شود.

آروین درباره زمان اجرای این طرح گفت: پیش نویس آیین‌نامه دریافت شده  و در حال نهایی شدن است و زمانی که این فرایند به تایید شهردار برسد و ابلاغ شود، معلوم می‌شود مسئولیت صحت داده‌های قرار گرفته بر روی سایت شفاف در هر مورد با چه کسی است، چه‌بسا در برخی موارد مسئولیت اطلاعات نه با واحد سازمانی بلکه با شخص اظهار رکننده باشد که در صورت نادرست بودن باید مورد پیگیری و مواخذه قرار گیرد ولی به‌هرحال آیین‌نامه پذیرش مسئولیت داده‌های منتشر شده بر روی وبسایت شفاف در حال تدوین و نهایی شدن است.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران درباره تغییرکیفیت داده‌هایی که روی سامانه شفاف قرار می‌گیرد، گفت: به نظرم صحت داده‌های موجود در سایت شفاف به غیر از برخی داده‌های حوزه منابع انسانی مانند سال استخدام کارکنان در باقی داده‌های منتشر شده مشکلی ندارد. سعی می‌کنیم کیفیت داده‌ها را به مرور زمان با افزایش جامعیت داده‌ها ارتقا دهیم.

آروین در حالی اعلام کرده که به زودی اطلاعات دریافتی حقوق مدیران که تکمیل‌کننده اطلاعات قبلی است، در دسترس عموم قرار می‌گیرد که اسفندماه سال گذشته نیز همین موضوع را اعلام کرده بود که البته هنوز خبری از انتشار این اطلاعات نیست و همچنان وعده آن تکرار می‌شود. وی در آن گفت‌وگو تاکید کرده بود «مجموع دریافتی مدیران و کارکنان را پس از پایان سال و ابتدای فروردین سال آتی منتشر خواهیم کرد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان