طرز تهیه سبزی پلو با مرغ خوشمزه و خوش طعم با دستور پخت اصیل ایرانی

این بخش از آموزش آشپزی را برای علاقمندان به طعم غذا های اصیل ایرانی به طرز تهیه سبزی پلو با مرغ اختصاص داده ایم که در ادامه روش پخت آن را آموزش می دهیم.

طرز تهیه سبزی پلو با مرغ خوشمزه و خوش طعم با دستور پخت اصیل ایرانی

سبزی پلو یک غذای محبوب و رسمی ایرانی است که سبزی ریز شده و مخلوط در برنج، طعم خوشمزه و متفاوتی را به غذا می دهد. در مطالب قبلی دستور طبخ سبزی پلو با ماهی، مرصع پلو و …را در اختیارتان قرار داده ایم، حال در این مطلب قصد داریم طرز تهیه سبزی پلو با مرغ را آموزش دهیم که همانند زرشک پلو با گوشت یا مرغ در مهمانی ها و مراسم های رسمی همواره در صف اول میز ناهار یا شام قرار دارد. از این رو برای یادگیری این غذای لذیذ و پر طرفدار در ادامه، مطلب ما را دنبال نمایید.

طرز تهیه سبزی پلو با مرغ

مواد لازم

  • برنج/ 2 پیمانه
  • مرغ/ 2 تکه
  • سیر/ 2 حبه
  • پیاز/ یک عدد متوسط
  • سبزی پلوی خرد شده/ 6 قاشق غذا خوری
  • روغن مایع/ یک قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین/ به میزان لازم
  • زعفران/ در صورت دلخواه

طرز تهیه سبزی پلو با مرغ غذای خوشمزه ایرانی

برنج را شسته و با مقداری آب و نمک به مدت چند ساعت بگذارید تا خیس بخورد. سپس سبزی ها را شسته و بعد از شست و شو و کشیده شدن آب آن، خرد کنید.

آموزش سبزی پلو با مرغ

قابلمه ای که بیش از نیمی از آن را آب ریخته اید، روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. اکنون آب برنج را خالی کرده و برنج را داخل آب جوشیده قابلمه بریزید تا بجوشد، زمانی که مغز برنج نیم پخت شد، می توانید آن را آب کش کنید. سپس ته قابلمه تان را که برای دم کردن برنج در نظر گرفته اید، مقداری روغن ریخته و ته چین مورد نظر خود را در کف قابلمه قرار دهید. بعد، مقداری برنج را در قابلمه ریخته و روی آن سبزی پلو بریزید، دوباره برنج ریخته و مرحله قبلی را تا تمام شدن کل برنج و سبزی ادامه دهید. در این مرحله از طرز تهیه سبزی پلو با مرغ ، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و بگذارید تا کاملا دم بکشد.

روش تهیه سبزی پلو با مرغ

در فاصله دم کشیدن برنج، مرغ را به همراه مقداری آب، سیر، پیاز، دارچین، نمک، فلفل و زردچوبه بر روی حرارت بگذارید تا بپزد، بعد از آماده شدن، آن را به همراه سبزی پلو دم کشیده برای یکی از وعده های ناهار و شام سرو کرده و میل نمایید.

نکته : به منظور خوشرنگ تر شدن سبزی ها می توانید، آنها را به همراه مقداری زردچوبه و در مدت یک تا دو دقیقه در داخل روغن تفت دهید. همچنین می توانید از نارنج تازه یا آب نارنج برای روی مرغ و برنج استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان