اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چشم انداز رشد ۳.۴میلیون بشکه‌ای نفت در آمریکا/ منافع تحریم ایران برای ترامپ

به گزارش اقتصادآنلاین، آژانس بین المللی انرژی در هفته اخیر پیش بینی کرد که آمریکا با رشد 3.4 میلیون بشکه در روز بیشترین میزان افزایش تولید نفت خام در آینده (دوره 2018 تا 2030 میلادی) را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است در این دوره، میزان افزایش تولید نفت خام برزیل 1.5 میلیون، عراق 1.25 میلیون و کانادا 0.6 میلیون بشکه در روز پیش بینی شد.

از سوی دیگر پیش بینی آژانس بین المللی انرژی حاکی از این است که تولید نفت ایران 0.5 میلیون بشکه در روز در دوره 2018 تا 2030 میلادی افزایش پیدا می کند.

این گزارش می افزاید میانگین صادرات نفت آمریکا در هفت ماهه سال 2019 میلادی با 56 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال 2018 میلادی، به 2.84 میلیون بشکه در روز رسید.

اما نکته ای که برخی کارشناسان اقتصادی به آن تاکید می کنند این است که در صورت حضور ایران در بازار جهانی نفت، با افزایش تولید و صادرات نفت آمریکا قیمت نفت سقوط می کرد و تولید نفت آمریکا (با هزینه تولید 40 تا 80 دلار در هر بشکه) غیر اقتصادی می شد. بنابراین تحریم نفت ایران از سوی آمریکا، ضمن دستاوردهای سیاسی و راهبردی، از نظر تجاری نیز برای آمریکا منافع زیادی در بر دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان