حکم آزادی نفتکش ایرانی شکست دیگری برای ترامپ بود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، با اشاره به آزادی کشتی گریس1و خروج از تنگه جبل الطارق بعد از یک و ماه و نیم توقف، گفت: به اعتقاد همه کارشناسان و حقوق‌دانان توقیف کِشتی گریس1 اقدامی غیرقانونی بود، این موضوع به دلیل فشار دولت آمریکا به دولتمردان انگلیسی و مستعمره خود در جبل الطارق رخ داد.

اثبات توقیف غیرقانونی کشتی گریس1

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آقای جان بولتون در واکنش سریع به توقیف این کِشتی اعلام کرد که این اقدام هدیه خوبی از جانب انگلستان به آمریکا بود، از سوی دیگر آنها برخی از قوانین داخلی مستعمره جبل الطارق را جهت توقیف نفتکش گریس1 تغییر دادند.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: وزیر خارجه اسپانیا نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که فشار دولت آمریکا موجب توقیف کشتی گریس1 شد، بنابراین علت موضوع برای ما روشن شد که این اقدام بدون استدلال منطقی و قانونی صورت گرفته است.

حکم آزادی کشتی گریس1 شکست دیگری برای ترامپ

وی افزود: تلاش‌های گسترده سیاسی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کنار عملیات‌های موفق ایران در منطقه خاورمیانه موجب تجدید نظر دیگران در تحلیل‌های خود درباره ایرانیان شد لذا نظر آنهایی که فکر می‌کردند خویشتن‌داری ما از ترس است، تغییر کرد و به حقانیت جمهوری اسلامی تن در دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حکم آزادی کشتی گریس1 شکست دیگری برای ترامپ و دولتمردان دیگر آمریکا در صحنه بین‌الملل بود، آنها هرچند پس از اعلام این حکم دست به اقدامات ناشیانه دیگر زدند و مجدد تهدید کردند که خدمه این کشتی را مشمول تحریم می‌کنند.

منطق و استدلال جمهوری اسلامی در حال غلبه بر قُلدری آمریکا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در حال حاضر از عدم التزام و منطق در سیاست خارجی خود رنج می‌برند اما در مقابل منطق و استدلال جمهوری اسلامی در حال غلبه بر قُلدری آمریکا است.

 کشتی «گریس 1» بامداد امروز بالاخره بعد از یک ماه و نیم از تنگه جبل طارق خارج شده و در مسیر اصلی خود قرار گرفته است. حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز دقایقی بعد از آغاز حرکت گریس یک که حالا نام آن به آدریان دریا و پرچم آن از پاناما به ایران تغییر یافته، در توییتر نوشت: «در این لحظه تایید می‌کنیم که سرانجام 45 روز پس از توقف در آب‌های جبل طارق، نفتکش حامل نفت ایران حرکت خود به مقصد آب‌های بین‌المللی را آغاز کرد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان