افزایش ذخایر نفت آزادگان صحت ندارد

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرد: در حال حاضر به دنبال افزایش تولید میدان نفتی آزادگان هستیم و برای این موضوع نیز برنامه‌هایی را در نظر داریم.

افزایش ذخایر نفت آزادگان صحت ندارد

تورج دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار شنیده شده درباره افزایش ذخیره درجای میدان نفتی آزادگان، اظهار کرد: با توجه به این‌که عملیات اکتشافی جدیدی صورت نگرفته، ذخیره اثبات شده این میدان حدود 30 میلیارد بشکه است.
به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، قصد داریم با ذخیره فعلی تولید این میدان را افزایش دهیم.

میدان نفتی آزادگان یکی از بزرگترین میدان‌های نفتی ایران است که در سال 1376 کشف شد؛ این میدان در محدوده‌ای به وسعت 20 در 75 کیلومتر، در 100 کیلومتری غرب اهواز در منطقه دشت آزادگان واقع شده است.

ظرفیت میدان نفتی آزادگان 33 میلیارد بشکه نفت تخمین زده شده است؛ میدان نفتی آزادگان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود، البته برخی آن را یک میدان واحد می‌دانند، بخش شمالی این میدان در مجاورت میدان مجنون عراق قرار دارد.

قرارداد توسعه این میدان، زمستان سال 1387 با شرکت (سی.ان.پی.سی) چین به ارزش 2 میلیارد دلار امضا شد، طبق قرارداد توسعه این میدان، تولید روزانه 150 هزار بشکه نفت در مرحله نخست و تولید 260 هزار بشکه در مرحله دوم برنامه ریزی شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان