کلیپ جنجالی فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی!

فرزانه کابلی بعد از انقلاب به واسطه ارتباطی که از طریق همسرش «هادی مرزبان» داشت، راهی صحنه نمایش و تئاتر شد. او در فیلم‌های سینمایی مطرحی مثل «صاعقه» سید ضیاء الدین دری و «در مسیر تند باد» مسعود جعفری جوزانی ایفای نقش کرد که برای فیلم در مسیر تند باد کاندید سیمرغ جشنواره فجر هم شد.

ویدئویی در شبکه های اجتماعی مربوط به کنسرت سالار عقیلی، منتشر شده است که در آن گفته شده فرزانه کابلی که در دهه شصت نقش مادر علی کوچولو را در یک «فتوانیمیشن» کودکانه بازی می‌کرد، در آن حرکات موزون انجام داده است. که البته بعدتر مشخص شد فیلم حرکات موزون مربوط به شخص دیگری است و فرزانه کابلی به عنوان میهان در سالن حضور داشته است و نه روی صحنه و در حال رقص! با این حال اما کار از کار گذشت و واکنش‌های تند به این کلیپ آغاز شد. 

 

انتشار این کلیپ اعتراض تند روزنامه کیهان را در پی داشت اما فرزانه کابلی و سالار عقیلی هر دو در اینستاگرامشان به این موضوع واکنش نشان دادند و خبر منتشر شده را دروغ خواندند.

سالار عقیلی در پست اینستاگرامش نوشت: «اگرچه خانم فرزانه کابلی در جمع میهمانان سالن حضور داشتند، اما همه‌ی چندهزار نفری که در سالن بودند، شهادت خواهند داد که کنسرت از چهارچوب قانون خارج نشده و شایعه حرکات موزونِ خانم فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی کذب محض است.»

خود فرزانه کابلی هم در اینستاگرامش گفت که تنها در این مراسم به عنوان مهمان حضور داشته و اجرا با داشتن مجوز روی صحنه رفته است.

فرزانه کابلی بازیگری که با کلیپ رقصش جنجال به پا کرد

فرزانه کابلی از مادر علی کوچولو تا طراح حرکات نمایشی

به گزارش فرارو، فرزانه کابلی را احتمالا با سریال «علی کوچولو» می‌شناسید، اما سابقه هنری او به سال‌ها قبل از آن برمی‌گردد. پدر و مادر فرزانه کابلی هر دو نوازنده بودند و او از همان کودکی در فضای هنری خانه عاشق موسیقی و نمایش شد. در کودکی دوره باله وزارت فرهنگ و هنر را گذراند و تبدیل به مشهورترین بالرین ایران شد و پیش از انقلاب در هنرستان ملی فولکلور، در گرایش رقص‌های ملی و محلی تحصیل کرد.

فرزانه کابلی بعد از انقلاب به واسطه ارتباطی که از طریق همسرش «هادی مرزبان» داشت، راهی صحنه نمایش و تئاتر شد. سال ۵۹ با تئاتر «همه پسران من» به کارگردانی اکبر زنجان پور روی صحنه رفت. او که پیش از این استخدام وزارت فرهنگ و هنر وقت بود، به استخدام اداره تئاتر درآمد و تبدیل به یکی از بازیگران پرکار تئاتر شد. اولین حضورش در تلوزیون هم همان سال اول انقلاب و با سریال «ستارخان» به کارگردانی جهانگیر کمالی رقم خورد.

فرزانه کابلی از سال‌های آغازین انقلاب تا دهه هفتاد حضور پر رنگی در سینما و تلوزیون داشت. او در فیلم‌های سینمایی مطرحی مثل «صاعقه» سید ضیاء الدین دری و «در مسیر تند باد» مسعود جعفری جوزانی ایفای نقش کرد که برای فیلم در مسیر تند باد کاندید سیمرغ جشنواره فجر هم شد. کابلی همچنین در سریال‌های پر بیننده‌ای مانند «سربداران» و «امیرکبیر» حضور داشته است.

به یاد ماندنی‌ترین نقش او، اما مربوط به سریال «علی کوچولو» است. این سریال که در دهه شصت از تلوزیون پخش می‌شد داستان زندگی پسر کوچکی به نام علی است که پدرش در جبهه بود و او با مادرش که فرزانه کابلی نقش آن را ایفا می‌کرد در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کردند. سریال «علی کوچولو» با تکنیک «فتوانیمیشن» یعنی گذاشتن عکس بازیگران روی پس زمینه نقاشی شده ساخته شده بود و مخاطبان کودک و نوجوان بسیاری جذب کرده بود.

فرزانه کابلی در این سال‌ها علاوه بر ایفای نقش در مقابل دوربین، پشت صحنه آثار متعددی به عنوان طراح حرکت نمایشی حضور داشت. اما بعد از لو رفتن یک فیلم از کلاس رقص خصوصی‌اش در سال ۷۴ از فیلم‌ها و سریال‌ها کنار گذاشته‌ شد. پس از این ماجرا مدتی به آمریکا رفت و آنجا رقص آموزش داد. چند باری هم در کشور‌های دیگر اجرای رقص و حرکات نمایشی روی صحنه برد.

با این حال فرزانه کابلی مدت زیادی دور از ایران دوام نیاورد و باز هم برگشت سر نقطه اول و طراحی حرکات نمایشی تئاتر را ادامه داد. پس از بازگشت به ایران باز هم به دنیای بازیگری برگشت و اینبار در فیلم‌های سینمایی «مادر زن سلام» و «بچه‌های ابدی» نقش آفرینی کوتاهی کرد. در چند سال اخیر هم با هادی مرزبان کارگردان تئاتر همکاری داشته و آخرین تئاتر او «آمیز قلمدون» سال ۹۷ به کارگردانی مرزبان روی صحنه رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان