‌هزینه‌های امسال بچه‌ مدرسه‌ای‌ها چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، ببینیم مدرسه رفتن بچه‌ها امسال قرار است چقدر خرج روی دست‌مان بگذارد. مطمئن باشید با برنامه‌ریزی می‌توانیم از عهده پرداخت هزینه‌ها بربیاییم.

*** بچه! با چی به مدرسه می‌روی؟

بیشترین قیمت‌ها برای کوله‌پشتی‌های مارک فابرکستل گزارش شده است. چیزی در حدود 600، 700هزار تومان. اگر به اسم و برند باشد، پدر و مادرها ترجیح می‌دهند شیائومی ‌بخرند. کوله‌های این برند شاید برای مدرسه طراحی نشده باشد اما با توجه به تنوع رنگ و سادگی ظاهری‌شان خیلی زود از بچه‌ها دلبری می‌کند. نارنجی، آبی، صورتی و برای سلیقه‌های خشک و خسته‌کننده رنگ مشکی هم وجود دارد.

این کوله‌ها را حدود 100هزار تومان می‌فروشند. در این بازه قیمت کلی کوله بی‌نام‌ونشان پیدا می‌شوند. چیزهایی که تلاش شده جذاب به‌نظر برسند. حتی با اضافه کردن چندتا پیکسل فوتبالی و طرح‌های دخترانه . کوله‌هایی به رنگ صورتی با نقش و نگار و طرح گل. مدل‌هایی مثل چمدان از فرق سر کوله بیرون می‌آید تا بچه هروقت حوصله‌اش سر رفت و حال نداشت آنها را با چرخ دنبال خود بکشد.

وقتی سراغ پرفروش‌ترین کوله‌ها را بگیرید، قطعا همین بازه 100هزار تومانی یا نهایتا 70،80هزار تومانی جلب توجه می‌کند. البته که کوله‌های 30،40هزار تومانی هم در بازار وجود دارند. باب‌اسفنجی، مینیون‌ها، کریس رونالدو و لئونل مسی را باید چهارطرح‌ محبوب موجود روی کوله‌ مدرسه دانست.

*** بچه! دفتر چندبرگ می‌خواهی؟

چیزی که بچه‌ها داخل دفترچه‌هایشان می‌نویسند، یکسان است اما طرح روی جلد دفترچه‌هاست که خیلی با هم فرق می‌کند. دفترهایی با طرح و نقش فانتزی محبوبیت بیشتری دارند. می‌توان آنها را به‌شکل یک مجموعه‌ چندتایی خرید؛ شش‌تایی، 9تایی.یک مجموعه شش‌تایی دفتر مشق با طرح فانتزی 160هزار تومان قیمت دارد. هرکدامشان 27هزار تومان.

آنهایی که اصرار دارند دفترچه جذابیت ظاهری هم داشته باشد، دفترچه 80برگی را 17هزار تومان می‌خرند. دفتر 100برگ با طرح فانتزی قیمتش 20هزار تومان است اما عنوان محبوب‌ترین را باید بدهیم به مجموعه‌های 10‌تایی با قیمت 75هزار تومان . در کل اگر قیمت مجموعه دفترها را بخواهیم محاسبه کنیم، بیشتر از 70هزار تومان نمی‌شود.

*** بچه! با چی مشق می‌نویسی؟

بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم. با پرداخت چهارهزار تومان می‌شود برای بچه‌ها یک‌جفت خودکار آبی و قرمز خرید. با این‌حال چون خودکار را زود گم ‌می‌کنند یا جوهر خودکار زود تمام می‌شود، شاید خرید بسته 10‌تایی به‌صرفه باشد. در این حالت با 15هزار تومان می‌شود 10‌تا خودکار خرید.

خودکار کیان که برندی ایرانی است هم بسته‌هایی مخصوص مدرسه دارد. جوهر این خودکارها در رنگ‌های شاد انتخاب شده‌اند . بسته‌های 50تایی با قیمت 60هزار تومان یک گزینه جدی هستند.بررسی پرفروش‌های بازار نشان می‌دهد، مردم دیگر برای انتخاب خودکار خیلی سراغ برندهای خارجی نمی‌روند. این اتفاق عجیبی است چون مثلا یک بسته 10‌تایی خودکار معمولی استدلر 20هزار تومان است.

مدل‌های تکی را هم دو تا چهارهزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند. این وسط آنهایی که دلشان می‌خواهد پول زیاد خرج کنند، اختیار دست خودشان است و می‌توانند سراغ بسته‌های 400هزار تومانی روان‌نویس 50رنگ بروند. با این‌حال انتخاب عاقلانه این است که برای بچه‌ها این روان‌نویس‌های نوک‌نمدی را به شکل تکی بخرید. هر رنگی که دوست داشته باشند، قیمتش می‌شود دانه‌ای هفت‌هزار و 500تومان. چهار، پنج‌تا رنگ اصلی که بیشتر نداریم.

برای بچه‌های ابتدایی که هنوز باید با مداد و پاک‌کن و تراش کار کنند، بسته‌های 12تایی مداد با قیمت 20هزار تومان موجود است. بسته‌های 24تایی در دورنگ مشکی و قرمز با برند خارجی 50هزار تومان هم هست اما بگذارید صادقانه بخواهم سراغ برندهای ایرانی بروید. به خدا جنس‌شان بد نیست و حتی می‌توانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند.

بسته‌های 12تایی مداد ایرانی با قیمت 15هزار تومان فروخته می‌شوند. اختلاف قیمت‌ مدادهای ایرانی در انواع مدادرنگی خودش را بیشتر نشان می‌دهد. مثلا یک بسته مدادرنگی 23تایی فابرکستل حدود 80 تا 85هزار تومان است اما نمونه‌های ایرانی با همین کیفیت 50هزار تومان هستند.

بچه‌ها احتمالا مدادنوکی، از همان‌هایی که زمان خودمان اتود صدایش می‌زدیم(واقعا چرا؟) هم نیاز دارند. می‌توان یک مدادنوکی و یک بسته نوک مدادنوکی بخرید و مطمئن باشید تا آخر سال دوام می‌آورد. این کار حدود 20 تا 30هزار تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد. تازه اگر نمونه‌های ساخته‌شده توسط برندهای سرشناس را داخل سبد خریدتان بگذارید.

*** بچه‌! فعلا غلط بنویس و پاک کن

یک بسته هشت‌تایی 17هزار تومان است و یک عدد پاک‌کن فابرکستل را می‌شود چهار و نهایتا پنج‌هزار تومان خرید. تراش‌های طرح‌دار و فانتری به شکل جغد و مینیون شاید دل بچه‌ها را شاد کند اما مطمئن باشید کیفیت آنها عالی نیست و به این سادگی‌ها نمی‌توان چنین حجمی‌ را داخل کیف مدرسه جا داد. به همین دلیل بهتر است به یک تراش معمولی و ساده قناعت کرد.

چیزی که چهار، پنج‌هزار تومان و نهایتا هفت، هشت‌هزار تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد. خرید تراش‌های مکانیکی را توصیه می‌کنیم(به شرطی که بچه قول بدهد آن را توی خانه نگهداری کند). قیمت آنها 50هزار تومان است و منصفانه بگوییم، کیفیت‌شان هنوز به همان خوبی گذشته است. خرید تراش‌هایی که مخزن دارند و خرده‌های تراشیده‌شده را جمع می‌کنند، 14 تا 20هزار تومان هزینه روی دست‌تان می‌گذارد.

**** رابطه بچه و جامدادی

دوره جامدادی‌های یخچالی سرآمده. حالا بچه‌ها توی کیف‌هایشان یک کیسه زیپ‌دار حمل می‌کنند که چون مدادها و خودکارها را داخلش می‌ریزند، به آن می‌گویند جامدادی! چه حرف‌ها! برای این زشت‌های بدقیافه 20،30هزار تومان بیشتر پول ندهید. نمونه‌هایی که از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند، لااقل انتخاب‌های مطمئن‌تری به حساب می‌آیند.

*** بچه! واقعا دفتر یادداشت می‌خواهی؟

دفتر یادداشت برند پاپکو 16هزار تومان است. مدل‌های فانتزی را هم 20 تا 30هزار تومان قیمت گذاشته‌اند. دفترچه یادداشت فانتزی با طرح فوتبالیست‌ها و بن‌تن پولش می‌شود چهار، پنج‌هزار تومان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان