قبلاً هم پیشرانهی S55 خودروهایی چون بیامو M3 و M4 در خودروی کوچکتر M2 بهکار گرفته شده بود اما نسخهی شرکت Lightweight Performance میتواند جالبترین آنها باشد.
پس از جایگزینی توربوشارژرهای پیشرانهی S55، بهبود سیستم مکش هوا و نصب یک سیستم اگزوز جدید، این واحد 3.0 لیتری شش سیلندر خطی که با یک سیستم تزریق آب مشابه با بیامو M4 GTS همراه است، توانی برابر با 612 اسب بخار و گشتاوری معادل 767 نیوتنمتر تولید میکند.
با این حال ترکیب پیشرانهی مذکور با بیامو M2 که در مقایسه با بیامو M4 دارای فاصلهی بین دو محور کوتاهتر و ساختار سبکتری است، در اولین تستهای رانندگی مشخص کرد که این پیشرانه کمی برای این جثه بیش از حد توانمند است. این امر باعث شد تا تیونر لایتویت پرفرمنس توان را به 590 اسب بخار و گشتاور را به 737 نیوتنمتر از طریق فشار بر چرخهای عقب با استفاده از یک سیستم انتقال قدرت دو کلاچهی بیامو دارای زمانهای کوتاهتر تعویض دنده نسبت به بیامو M4 GTS و نرمافزار DCS کاهش دهد.
لیست قطعات بهکار گرفته شده توسط لایتویت پرفرمنس شامل یک دیفرانسیل محدود کنندهی لغزش Drexler، ترمزهایی از جنس کربن-سرامیک، اهرم دندهی مشابه با M4 GTS که اجازهی انتخاب حالتهای مختلف رانندگی را میدهد، قطعات فیبر کربنی به کار رفته در بدنه و کابین خودرو، صندلیهای اسپرت و اسکلتبندی مستحکم از پیش ساخته شده، است.
از دیگر مشخصات این خودرو میتوان به پوشش وینیل، بخشهای قرمز رنگ، بالهی عقب فیبر کربنی و رینگهای 19 اینچی بههمراه تایرهای تیپ Cup2 برند میشلن با سایز 265/35 برای جلو و سایز 295/30 برای عقب اشاره کرد.