زنده/رئیسی در مناظره سوم؛

دولتی می تواند جلوی قاچاق را بگیرد که مقاماتش کارخصوصی ندارد

سخنان کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی آغاز شد.

دولتی می تواند جلوی قاچاق را بگیرد که مقاماتش کارخصوصی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در سومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری که با محور اقتصادی در حال برگزاری است، گفت: پشتوانه برنامه ای که در مناظره قبلی از آن یاد کردم و این بار هم می‌گویم، کارهای زیادی است که در دانشگاههای کشور انجام شده و از زمانی که وارد عرصه انتخابات شده ام، از نظرات و دیدگاههای دانشگاهی بهره گرفته ام.
وی افزود: مدتهای کثیری است که از دانشگاهها برنامه گرفته ام و این برنامه ها به اعتبار دغدغه های کشور انجام شده و از پشتوانه علمی برخوردار است. این، یک برنامه مدون است که در دسترس همه قرار خواهد گرفت و می توانند راجع به آن نظر دهند.

رئیسی تصریح کرد: نکته دیگر حضور من در قوه قضاییه و در ارتباط با قاچاق کالا است، قاچاق کالا امروز 18 میلیارد دلار است که البته اکنون از سوی آقای جهانگیری 12 میلیارد دلار عنوان شده است. اما سوال اینجا است که قاچاق کالا از کجا صورت می گیرد؛ در حالیکه دستگاههای اجرایی پروانه ارایه می کنند و اگر هم کالایی قاچاق شود، در سراسر کشور، قضات به آن رسیدگی می کنند.

وی تصریح کرد:  می توان از قاچاق کالا پیشگیری کرد و دولت هم می تواند جلوی آن را بگیرد. اما دولتی می تواند این کار را انجام دهد که خود وزرا و مسئولان آن در بخش های خصوصی مسئولیت نداشته باشند و در عرصه کار برای کشور حضور داشته باشند.

رئیسی گفت: اگر خود وزرا، مسئولیتی در بخش خصوصی نداشته باشند و کار دولتی صورت دهند، قاچاق رخ نمی دهد. ما مدعی هستیم که اگر با قاچاق از سوی دستگاههای دولتی برخورد شود، می توان 10 میلیارد قاچاق را کاهش داد و از آن، یک میلیون شغل ایجاد کرد. این به عنوان شعار نیست؛ این کاهش حجم قاچاق امکان پذیر است و اگر مبادی ورود کاملا کنترل شود، می توان این رقم را کاهش داد، کما اینکه در دو بندر این کار انجام شده است ولی این کفایت نمی کند.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان