ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان که در قالب هیات ایران به همراه محمد جواد ظریف به مسکو سفر کرده است با آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه دیدار کرد و دو طرف درخصوص طیف وسیعی از موضوعات همکاری‌های دوجانبه از جمله توسعه طرح‌های اولویت‌دار دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
علاوه بر آن وزیران دو کشور نتایج پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه را که در ماه ژوئن برگزار شد و نیز همکاری‌ها در بازار جهانی نفت را بررسی کردند.
نوواک گفت: روسیه سیاست گسترش همکاری‌ها با ایران در همه عرصه های اقتصادی ازجمله در حوزه های انرژی و کشاورزی را دنبال می کند.
وی افزود: با گفت وگوهای سازنده توانستیم به گسترش قابل توجه همکاریهای ایران و روسیه در عرصه های مختلف دست بیابیم.
وزیر انرژی روسیه همچنین به روند توسعه مبادلات بازرگانی دو کشور اشاره و تصریح کرد: این روند توسعه روابط دو کشور را به خوبی نشان می‌دهد و از ماه ژانویه تا می سال جاری مبادلات بازرگانی دو کشور 947 میلیون دلار بود که 14.6 درصد بیش از مدت مشابه سال 2018 بود.
به گفته نوواک، اجرای توافق‌های نشست ماه ژوئن کمیسیون مشترک ایران و روسیه تحرک بیشتری به همکاریهای دو کشور خواهد داد و سبب توسعه شاخص های همکاریهای اقتصادی و بازرگانی دوجانبه خواهد شد.
اردکانیان گفت که در این سفر امضای الحاقیه قرارداد ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از تسهیلات دولت روسیه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: تشریفات قانونی مراحل الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اورآسیا چهار روز پیش انجام شد و قرار است در این سفر با دبیر کل این اتحادیه، راهکارها و مراحل عملیاتی شدن موافقت نامه‌های ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد: با استفاه از این فرصت نتایج اجلاس دو جانبه ایران و روسیه در خرداد ماه سال جاری در تهران و اصفهان از وزیر انرژی روسیه پیگیری شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: اعضای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه و بخش خصوصی  دو کشور بر فعال شدن بیشتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو طرف اذعان دارند و در توسعه مناسبات بین ایران و روسیه و فعال شدن عضویت ایران در این اتحادیه  روسیه به عنوان یک بازیگردان اصلی نقش مهمی داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان