ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه قیمه پلو نذری و خوشمزه با طعم لذیذ و ایده آل

قیمه پلو خوش مزه ترین و لذیذترین غذای ایرانی می باشد که طرفدار زیادی دارد درست کردن قیمه پلو خیلی سریع پخت و آماده می شود در ادامه با طرز تهیه قیمه پلو همراه ما باشید.

طرز تهیه قیمه پلو نذری و خوشمزه با طعم لذیذ و ایده آل

طرز تهیه قیمه پلو سریع و یکی از غذاهای خوشمزه ی ایرانی محسوب می شود قیمه پلو از انواع غذاهای پلویی بسیار محبوب و لذیذ و پرطرفدار ایرانی می باشد که خورش قیمه با پلو را می توان به صورت مخلوط تهیه کرد. همچنین این غذای محبوب را می توان علاوه بر روزهای عادی، به صورت نذری در ماه مبارک رمضان در افطاری تهیه کرد.

روشی سریع برای قیمه پلو

طرز تهیه قیمه پلو با طعم عالی

قیمه پلو یکی از غذاهای لذیذ ایرانی می باشد که هر ایرانی با درست کردن آن و خوردنش احساس لذت می برد. این غذای خوشمزه و دلچسب طرفدار زیادی دارد که در ماه محرم به صورت نذری در بین مردم پخش می شود دلیل طعم و خوشمزگی این غذا به دلیل گوشتی می باشد که در آن می ریزند.در ادامه مطلب با طرز تهیه خورشت قیمه ما را همراهی کنید.

طرز تهیه قیمه پلو

مواد لازم برای تهیه قیمه پلو

  •  رب گوجه فرنگی                 2 قاشق غذاخوری
  •  گوشت چرخ کرده               300 گرم با 1 بسته
  •  لپه                                  1_2 پیمانه
  •  پیاز                                 1 عدد
  •  گرد لیمو                          1_2 قاشق چایخوری
  •  سیب زمینی بزرگ             1 عدد
  •  زعفران آب کرده                 به میزان لازم
  •  ادویه جات                       به مقدار لازم
  •  برنج                               4 پیمانه
  • روغن یا کره                     به میزان لازم

تهیه ساختن قیمه پلو

 دستور پخت قیمه پلو

ابتدا پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای سرخ کنید و تفت دهید سپس در قابلمه ای لپه خود را بگذارید تا پخت شود و از آبکش جدا کنید آنگاه لپه خود را به گوشت و پیاز سرخ شده خود اضافه کنید موادتان را به خوبی تفت دهید حالا ادویه جات خود را که شامل زردچوبه، نمک، فلفل، دارچین می باشد را به همراه رب به مواد خود اضافه کنید و خوب هم بزنید گرد لیموی خود را حداقل 1_2 قاشق غذاخوری در موادتان بریزید سپس در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و برنج آبکش شده خود را در قابلمه ریخته و مواد را روی برنج ریخته به صورت لایه ای این کار را تا پایان موادتان انجام دهید البته در آخر سعی کنید با مواد روی برنج را بپوشانید و در قابلمه را بگذارید تا بخار برنج بلند شود. آنگاه کره را با 3 قاشق غذاخوری همراه با روغن روی حرارت ملایم آب کنید زمانی که بخار برنجتان بلند شد آن را روی برنج ریخته و در قابلمه را محکم ببندید تا به مدت 30 دقیقه به خوبی پخت شود. هنگام پخت قیمه پلو آن را در ظرفی ریخته و نوش جان کنید.

روش درست کردن قیمه پلو

نکات آشپزی

در مرحله آخر طرز تهیه قیمه پلو می توانید به جای لایه لایه کردن برنج و موادتان آن را به صورت مخلوط هم انجام دهید یا اینکه می توانید برنج آبکشی رو در حین پخت مواد خود را درون برنج ریخته و به صورت کته ای بگذارید دم بکشد مثل روش برنج و دمپخت که در این روش ته دیگ پلو نرم می باشد و ته دیگ خشک و برشته ندارد. برای ته دیگ قیمه پلو خود می توانید از انواع سیب زمینی ، سیب زمینی رنده شده ، تخم مرغ و نان لواش استفاده کنید. در پایان حتما پودر عمانی را به مایه قیمه پلو اضافه کنید زیرا در غیر اینصورت مواد قیمه پلو تلخ می شود.

 

روش تهیه قیمه پلو

امیدواریم با درست کردن قیمه پلو خوشمزه و لذیذ نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید خوشمزه ترین قیمه پلو را برای خانواده تان تهیه کنید و لحظه خوب و خوشی در کنار اعضای خانواده داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان