نسل اول بیامو در سری یک، سال 2004 عرضه شد. این خودرو در همان روزهای اول نیز، صرفا به صورت هاچبک پنجدر وجود داشت و از سال 2007، با نسخهی سدان همراه شد که البته جذابیت کمتری برای بازار جهانی داشت. در مجموع، اولین سری از این خودرو، تا سال 2013 در خط تولید بیامو باقی ماند و با بدنههای سهدر، پنجدر، دودر کوپه و کانورتیبل تولید شد.
نسل دوم بیامو سری یک، در سال 2011 معرفی شد تا نشانهی عزم جدی این برند برای حضوری قدتمند در کلاس هاچبکهای اسپرت باشد. این خودرو، فاقد مدل صندوقدار و کوپه خواهد بود و صرفا به صورت سهدر و پنجدر تولید میشود. برای افزایش فروش این خودروی محبوب در سال 2018، نسل دوم سری یک با فیسلیفت مواجه شده است، اما این تغییر چهره آنچنان خوب و گسترده به نظر میرسد که میتوان آنرا تا حدودی یک خودروی جدید به حساب آورد.
آنچه مسلم است، بیامو به خوبی میداند که سری یک مدل 2011 با چراغهای مثلثی و حالتی غیرتهاجمی، برای هواداران این برند جذابیت کمتری نسبت به قبل داشته است. این خودرو، حالا در نمای بیرونی و فضای کابین؛ بسیار بهتر از گذشته به نظر میرسد، بهطوری که چنین سطحی از تغییرات در یک نسخهی فیسلیفت شدهی بیامو، بهندرت دیده میشود. علاوه بر این، تواناییهای فنی و دینامیک مدل 2018 نیز، ارتقا یافته است.
مدل جدید بیامو سری یک، شامل مدلهای خاص و تولید محدود نیز خواهد بود. نسخههای سفارشی در چراغها و جزئیاتی از سپر و جلوپنجره، با مدل استاندارد متفاوت خواهند بود و البته در بحث پیشرانه، مثل مدل جدید M140i، با قدرت بیشتری همراه خواهند شد. در مدلهای فول آپشن، چراغها به نوار LED برای روشنایی روز مجهز شدهاند و در قسمت عقب، تیرهتر هستند. برای اولینبار، ست رینگهای اسپرت سری 2 با لاستیکهای میشلن پایلوت و همچنین رنگهای اختصاصی آبی دریایی و نارنجی غروب که صرفا برای مدلهای اسپرت و گرانقیمت بیامو استفاده میشوند، برای سری یک جدید قابل سفارش خواهند بود. در فضای داخلی هم، سری یک 2018، مشابه سری 2 کوپه و کاملا متفاوت از قبل خواهد بود تا جذابیت این محصول بیشتر شود.
پیشرانههای متفاوتی برای این خودرو قابل سفارش است که شامل 3، 4 و 6 سیلندر میشود و حتی گزینهی دیزلی هم وجود دارد. پیشرانهی سه سیلندر توربوشارژ بیامو با کد 116i شناخته میشود و 110 اسب بخار قدرت دارد. میانگین مصرف سوخت این مدل، 5 تا 5.4 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است و میتواند ظرف 10.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
قدرتمندترین نمونهی بیامو سری یک، مدل M140i خواهد بود که از یک پیشرانهی 6 سیلندر خطی استفاده میکند. به لطف استفاده از فناوری توئینتوربوی بیامو رو این پیشرانهی 3 لیتری، قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتنمتر فراهم میشود. مدل M140i حدود 1450 کیلوگرم وزن دارد، اما میتواند با جعبهدندهی دستی؛ در 4.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را در اختیار بگذارد. این خودرو در حالت پایه، دیفرانسیل عقب خواهد بود، اما در نسخههای بالاتر، با سیستم دودیفرانسیل هوشمند xDrive و جعبهدندهی 8 سرعتهی اتوماتیک قابل خرید است که رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، در 4.4 ثانیه را ممکن میکند. میانگین مصرف سوخت این مدل از سری یک، 7.4 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود.
سطح آپشنهای رفاهی در محصولات بیامو فراتر از انتظار است و این روند در خودروی سری یک 2018 هم ادامه یافته استو مسلما بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. در ارزانترین حالت، این خودرو 36 هزار دلار قیمت خواهد داشت و در بالاتری سطح، با آپشنهای کامل مدل M140i، با قیمتی نزدیک به 54 هزار دلار فروخته خواهد شد. ضمن اینکه مدل M140i استاندارد، با آستانهی قیمت 48 هزار دلار همراه خواهد بود. رقبای این خودرو در کلاس هاچبکهای اسپرت، فراتر از فولکس گلف R و فورد فوکوس RS خواهند بود و مرسدس کلاس A با آپشنهای AMG A45 و آئودی A3 را شامل میشود.
در پایان این مطلب بینندهی تیزر سمی بسیار دیدنی از M140i باشید که بهتازگی توسط بیامو منتشر شده است.
دانلود با کیفیت 360p 720p 1080p