گزارش مشرق/

از سکوت در مقابل قتل همسرِ جوان نجفی تا کاسبی با خون یک دختر/ وقتی حامیان قاتلِ یک زن برایدختر آبی هشتگ می‌زنند!

در روزهای اخیر اصلاح‌طلبان در کنار برخی سلبریتی‌ها، با هشتگ «دختر آبی» هیاهوی رسانه‌ای به راه انداخته‌اند و حتی خواستار تکرار بهار عربی در ایران شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - اصلاح طلبان و جریان رسانه‌ای وابسته با آنان پس از مرگ دختر جوانی که چندی پیش خودسوزی کرده بود، شایعه کردند «سحر خدایاری» - که حالا به دختر آبی مشهور شده است - به دلیل تلاش برای ورود به ورزشگاه به عنوان تماشاچی به 6 ماه زندان محکوم شده است و در اعتراض به این حکم، اقدام به خودسوزی کرده است. این روایت را طیفی از رسانه‌های اصلاح طلب - چون خبرآنلاین - و نمایندگان اصلاح طلب مجلس - مانند پروانه سلحشوری و علی مطهری - و البته فعالین شبکه‌های اجتماعی و سلبریتی‌های همیشه در صحنه به مخاطبان خود ارائه کردند.

همصدایی نمایندگان مجلس با شایعه سازان!

نکته قابل تأمل در این ماجرا برخی نمایندگان مجلس بودند که بدون کوچکترین تحقیق و بررسی، همانند یک سلبریتی با شایعه سازان همصدا شده و به این دروغ دامن زده‌اند.

در همین رابطه، «علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در توئیتی نوشت:«مرگ سحر، دختری که به خاطر ورود پسرانه به استادیوم آزادی بازداشت و در اثر شنیدن محکومیت اش به 6 ماه زندان خودسوزی کرد، حاکی از بی تدبیری مسئول مربوطه است. فرضا کار او غیرقانونی بوده، کافی بود چند کلمه نصیحت شود نه محکوم به زندان. حفظ نظام به این کارها نیست».

«پروانه سلحشوری» عضو فراکسیون امید مجلس نیز در توئیتی نوشت: «او تنها دختر آبی نبود. سحر دختر ایران بود. در جایی که مردانش برای زنان تکلیف تعیین می‌کنند و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی‌ را از آن‌ها سلب می‌کنند، و زنانی که علیه زنان در این ظلم آشکار مردان را همراهی می‌کنند، همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم».

هیاهوی روزنامه های اصلاح طلب

همزمان با فضاسازی رسانه های ضدانقلاب با داستان دروغ «دختر آبی» و سیاه نمایی وضعیت کشور و ارسال پالس برای تحریم مردم ایران، رسانه های اصلاح طلب نیز وارد میدان شده و با این دروغ پردازی همصدا شدند.

روزنامه های اصلاح طلب در شماره 20 شهریور با تیترهایی همچون «فوتبال ایران در بهت غروب سحر»(روزنامه آرمان)، «پایان سحر» (روزنامه همشهری)، «طرح مسئله خودسوزی سحر در هیات دولت»(روزنامه شرق)، «پایان غم انگیز دختری که خودسوزی کرد»(روزنامه ایران) و...با فضاسازی رسانه های معاند همراه شدند.

موج سواری سلبریتی ها

«مهناز افشار»، «بهنوش بختیاری»، «مهتاب کرامتی»، «پرویز پرستویی»، «سوسن پرور»، «امیر جعفری»، «احسان کرمی»، «امیر ناظمی»، «علی فتح الله زاده»، «فرهاد مجیدی»، «علی کریمی»، «آندرانیک تیموریان» و...در اقدامی مسبوق به سابقه با موج سواری روی احساسات مردم، به یک داستان دروغ دامن زدند.

اصل ماجرا چیست؟

اما آیا داستان «دختر آبی» همانی است که اصلاح طلبان و سلبریتی ها می گویند؟! پاسخ منفی است.

«حیدر علی خدایاری» پدر «سحر خدایاری» در واکنش به دروغ پردازی سلبریتی ها و اصلاح طلبان درباره دخترش گفت: «هیچ حکمی مبنی بر زندانی شدن سحر صادر نشده و ما به عنوان خانواده سحر اعلام می کنیم که اصلا قرار نبوده وی زندانی شود».

 وی در ادامه گفت: «سحر، مشکل عصبی داشت و تحت تاثیر برخی دوستانش اقدام به خودکشی کرد».

پدر سحر خدایاری تاکید کرد: «از افرادی که از خون دختر من سواستفاده میکنند راضی نیستم و حلالشان نمی کنم».

وی تاکید کرد: «در این چند روزی که سحر در بیمارستان بستری بود هیچ سلبریتی یا فوتبالیست یا مسئولی به ملاقات سحر نیامدند و من کسی را ندیدم».

پدر سحر خدایاری تصریح کرد: «هرکسی که می‌گوید سحر قربانی شده بی‌دلیل این حرف را می‌زند، سحر قربانی چه شده؟ یک مشکل عصبی داشته که در روزی که به دادگاه می‌رود باز هم اعصابش به هم می‌ریزد و بعد اقدام به خودکشی می‌کند».

همچنین در روزهای گذشته یک مقام آگاه در دادگستری تهران با اشاره به این موضوع گفت: «این فرد در اسفندماه سال 97 و در حالیکه پوشش نامناسب داشته است، با مامورین نیروی انتظامی درگیر می‌شود و به آن‌ها توهین می‌کند که مستندات لازم در همین رابطه از ناحیه مامورین تهیه و به دادسرای تهران تحویل می‌شود. بر همین اساس برای متهم مورد اشاره با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به مامورین پرونده قضائی تشکیل شده است که نامبرده از همان زمان تاکنون با صدور قرار تامین آزاد بوده و به دادگاه مراجعه می‌نماید».

این مقام آگاه افزود: «در هنگام مراجعه فرد مورد اشاره، رئیس دادگاه به واسطه فوت یکی از بستگانش در مرخصی به سر می‌برده و برای این فرد هیچ اقدام قضائی به عمل نیامده است و مقرر می‌شود در وقت دیگری به مرجع قضائی مراجعه نماید که نامبرده پس از خروج از واحد قضائی با بنزینی که از قبل تهیه نموده است، مبادرت به خودسوزی می‌نماید. وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است و تحت مراقبت پزشکی قرار میگیرد».

گفتنی است برای فرد مورد اشاره دادگاهی برگزار نشد و وی حکم محکومیت نداشت.

بی اخلاقی با تصویر تقلبی!

کاسبی سلبریتی ها و اصلاح طلبان با خون یک انسان، تنها بخشی از داستان دروغ «دختر آبی» است.

این طیف در نهایت بی اخلاقی، برای موج سواری روی احساسات مردم، از تصویر تقلبی نیز استفاده کرده و با آبروی یک انسان دیگر نیز بازی کرده اند.

تصاویری که در روزهای اخیر در قالب طرح های گرافیکی در فضای مجازی با عنوان «دختر آبی» توسط سلبریتی ها در حال دست به دست شدن است، تصویر سحر خدایاری نبوده و مربوط به یک فرد دیگر است.

وی با واکنش نسبت به این بی اخلاقی در حساب کاربری خود نوشت: «من آیسان احتشامی، نه خودسوزی کردم، نه هیچی. همه خبرهایی که با عکسام به نام سحر داره پخش میشه رو تکذیب می کنم».

نکته قابل توجه اینجاست که آیسان احتشامی که پیش از این با چهره مبدل به استادیوم رفته بود، اکنون آزاد است و هیچ حکمی نیز برای وی صادر نشده است. این تنها یکی از مصادیق بی صداقتی و بی اخلاقی سلبریتی ها و اصلاح طلبان است.

حامیان «قاتلِ یک زن»

گروهی که اکنون با داستان دروغ «دختر آبی» با احساسات مردم بازی کرده و به تشویش اذهان عمومی مشغول است، همان طیفی است که پیش از این وقتی «محمد علی نجفی» سیاستمدار اصلاح طلب، مرحوم «میترا استاد» همسر دوم خود که زنی جوان بود را با شلیک 5 گلوله به قتل رساند، به دفاع تمام قد از قاتل پرداختند.

این طیف در نهایت ناجوانمردی و بی اخلاقی، مقتول را بدکاره! و مهدورالدم! نامیده و «قاتلِ یک زن» را قهرمان جلوه دادند!

با کمال تأسف باید گفت که نگاه اصلاح طلبان به زنان، نگاهی ابزاری و جنسیتی است. به عبارت دیگر «زنان» صرفا یک ابراز برای اصلاح طلبان هستند؛ به همین منظور یکروز می گویند که «زنان کارتن خواب باید عقیم شوند»! و روز دیگر برای بازی‌خوردگان در پروژه تحقیرآمیز علیه بانوان ایرانی تحت عنوان «دختران خیابان انقلاب» چک‌پول می فرستند!

لزوم برخورد قضایی

اکنون لازم و ضروری است که نهادهای ذیربط با نمایندگانی که به جای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم، با دروغ پردازی رسانه های معاند همراه می شوند، برخورد کنند.

از سوی دیگر باید با رسانه‌هایی که این چنین آشوبِ ذهنی در جامعه ایجاد می‌کنند و سلبریتی هایی که خود را «همه چیز دان» جا زده و به واسطه اخبار دروغ با احساسات مردم بازی می کنند نیز برخورد لازم صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان