اوپو شارژ فوق سریع ۲.۰ SuperVooC را معرفی کرد؛ شارژ باتری در کمتر از ۳۰ دقیقه

اوپو دیروز اعلام کرده بود که گوشی پرچمدارش یعنی رینو Ace با تکنولوژی شارژ جدید این شرکت و فست شارژ ۶۵ واتی در کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. حالا این تکنولوژی جدید تحت عنوان ۶۵W SuperVOOC Fast Charge ۲.۰ در کنار دو تکنولوژی دیگر با نام ۳۰W Wireless VOOC Flash Charge و  VOOC Flash Charge ۴.۰ به صورت رسمی معرفی شده است.

اوپو شارژ فوق سریع 2.0 SuperVooC را معرفی کرد؛ شارژ باتری در کمتر از 30 دقیقه

اوپو دیروز اعلام کرده بود که گوشی پرچمدارش یعنی رینو Ace با تکنولوژی شارژ جدید این شرکت و فست شارژ 65 واتی در کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. حالا این تکنولوژی جدید تحت عنوان 65W SuperVOOC Fast Charge 2.0 در کنار دو تکنولوژی دیگر با نام 30W Wireless VOOC Flash Charge و  VOOC Flash Charge 4.0 به صورت رسمی معرفی شده است.

تکنولوژی SuperVOOC 2.0 نسخه بعدی شارژ فوق‌العاده سریع SuperVOOC است که سال گذشته در کنار اوپو فایند ایکس نسخه لامبورگینی معرفی شده بود. این تکنولوژی در تاریخ 18 مهر (10 اکتبر) و همزمان با معرفی اوپو رینو Ace به بازار خواهد آمد.

تکنولوژی مذکور علاوه بر اینکه می‌تواند باتری 4000 میلی آمپر ساعتی اوپو رینو Ace را در کمتر از نیم ساعت شارژ کند بلکه قادر است در عرض 5 دقیقه شارژ باتری را به 27 درصد برساند. برای رسیدن به چنین سرعت شارژی، اوپو از نیمه هادی گالیم نیتراید استفاده کرده که زمان شارژ را کوتاهتر کرده و باعث کاهش ابعاد آداپتور شارژر نیز می‌شود. برای اطمینان از امنیت شارژر، 5 نکته امنیتی در طراحی آداپتور، سیم و خود گوشی در نظر گرفته شده است.

از آن سو 30W Wireless VOOC Flash Charge می‌تواند باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در 80 دقیقه شارژ کرده و با استاندارد Qi هم سازگاری دارد، بنابراین اگر دستگاهی قابلیت دریافت بیش از 5 یا 10 وات را نداشته باشد نیز به صورت محدود قادر به استفاده از این تکنولوژی خواهد بود. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، اوپو از طراحی‌های سخت‌افزاری متعدد، HDVC و عملکرد تشخیص شیء خارجی استفاده کرده است.

اوپو رینو Ace

تکنولوژی  VOOC 4.0 هم می‌تواند به 30 وات برسد و این شرکت از آن با عنوان «نسل بعدی شارژ فلش برای استفاده همه» یاد کرده است. در مقایسه با VOOC 3.0  این تکنولوژی جدید 12 درصد سریعتر بوده و می‌تواند در 30 دقیقه تا 67 درصد و در 73 دقیقه تا 100 باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را شارژ کند. به لطف الگوریتم VFC بهبود یافته، زمان شارژ 10 درصد پایانی باتری هم کاهش پیدا کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان