ماهان شبکه ایرانیان

ابرخودروی SCG۰۰۳S، رکوردهای دنیا را جابه‌جا خواهد کرد

شرکت خودروسازی گلیکنهاوس، جزئیاتی تازه از محصول خود به نام SCG۰۰۳S منتشر کرده است که می‌تواند در پیست‌های سرعت و خصوصا نوربرگ‌رینگ، سریع‌ترین خودروی تاریخ باشد.

ابرخودروی SCG003S، رکوردهای دنیا را جابه‌جا خواهد کرد

جیمز گلیکنهاوس یک بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های هالیوودی است که در نیویورک آمریکا زندگی می‌کند. امروزه شهرت او به خاطر حضور در عالم سینما نیست و این مرد 66 ساله، به خاطر سرمایه‌گذاری در تولید ابرخودروها و کلکسیون ماشین‌های ارزشمند خود در دنیا شناخته می‌شود.

گلیکنهاوس SCG003S

نام کامل شرکت سازنده‌ی ابرخودروی SCG003S، اسکودریا کامرون گلیکنهاوس است که به اختصار SCG گفته می‌شود. این خودرو تا چند هفته‌ی دیگر در مسابقات 24 ساعته‌ی نوربرگ‌رینگ شرکت خواهد کرد تا ثابت کند یک سوپراسپرت کلکسیونی و مخصوص موزه‌ها نیست، بلکه در پیست سرعت هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند رکورد جدید نوربرگ‌رینگ با زمان 6 دقیقه و 45.90 ثانیه را بهبود بخشد.

گلیکنهاوس SCG003S

مدل SCG، دو تیپ متفاوت خواهد داشت که یکی مخصوص حضور در مسابقات و رقابت در پیست خواهد بود و دیگری، برای رانندگی در جاده‌های شهری استفاده خواهد شد. نوع مسابقه‌ای این خودرو، با هدف رعایت قوانین رقابت در کلاس GT، پیشرانه‌ی ضعیف‌تری به همراه دارد و با موتور 3.5 لیتری توئین توربو ارائه می‌شود. قدرت این نمونه در حدود 500 اسب بخار است و در رقابت 24 ساعته‌ی نوربرگ‌رینگ، شرکت خواهد کرد.

نوع دوم از ابرخودروی گلیکنهاوس، بنا به ادعای این برند، از یک پیشرانه‌ی دست‌ساز 4.4 لیتری 8 سیلندر استفاده می‌کند که به لطف استفاده از سیستم توئین‌توربو، نزدیک به 800 اسب بخار قدرت و 1150 نیوتن‌متر گشتاور دارد. گلیکنهاوس، وزن نمونه‌ی جاده‌ای SCG را 1350 کیلوگرم عنوان کرده است و زمان رسیدن این خودرو به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را کمتر از 3 ثانیه می‌داند. نهایت سرعت این خودرو حدود 350 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود.

گلیکنهاوس SCG003S

به‌تازگی، نسخه‌ی مسابقه‌ای SCG به پیست نوربرگ‌رینگ انتقال داده شده و توانسته است به شکلی غیر رسمی و همراه با ترافیک ناشی از حضور دیگر خودروها، به زمان باورنکردنی 6 دقیقه و 40 ثانیه دست یابد. هرچند که این اتفاق از طریق یک دوربین کوچک روی بدنه‌ی خودرو ضبط شده است و کاملا واقعی به نظر می‌رسد؛ اما به‌عنوان یک رکورد رسمی، ارزش نخواهد داشت. از سویی دیگر نباید فراموش کنیم که خودروی مورد آزمایش، بنا به ادعای گلیکنهاوس، بیش از 200 اسب بخار ضعیف‌تر از نمونه‌ی جاده‌ای و 100 کیلوگرم سنگین‌تر از آن است تا SCG به استانداردهای مسابقه‌ی 24 ساعته‌ی نوربرگ‌رینگ نزدیک شود.

جیمز گلیکنهاوس معتقد است که رکوردهای هر دو نسخه‌ی جاده‌ای و مسابقه‌ای SCG، نزدیک به هم خواهند بود؛ چرا که مدل جاده‌ای با وزن کمتر و قدرت بیشتر، لاستیک‌های استاندارد و سیستم تعلیق نرم‌تری به همراه خواهد داشت. این نسخه، از نظر آیرودینامیک هم شرایط متفاوتی نسبت به مدل پیست دارد؛ چراکه با هدف رعایت استانداردهای شهری، ارتفاع کف این خودرو از سطح آسفالت بالاتر خواهد بود. قیمت نهایی این مدل حدود 2.5 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

در پایان این مطلب می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی باشید که توسط دوربین روی بدنه‌ی SCG ضبط شده است و مانورهای نفس‌گیر این خودرو به هنگام ثبت رکورد 6 دقیقه و 40 ثانیه در نوربرگ‌رینگ را نشان می‌دهد.

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان