در شش ماهه نخست‌۲۰۱۹؛

میانگین صادرات ماهانه ایران به کره جنوبی ۲۹۶میلیون دلار شد/ ایران ۰.۷درصد از نیاز وارداتی کره جنوبی را تامین کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند صادرات ایران به کره جنوبی در شش ماهه نخست سال جاری میلادی پرداخته و نوشته است: متوسط صادرات ماهانه ایران در شش ماهه نخست سال 2018 میلادی 341 میلیون دلار بود اما این رقم برای شش ماهه نخست سال 2019 به 296 میلیون دلار کاهش یافته است.

این گزارش می‌افزاید صادرات ایران در برخی ماه‌ها با کاهش بسیار شدید روبه‌رو شده که دلیل عمده آن کاهش واردات کره جنوبی به ویژه در برخی از محصولات مانند سوخت‌های معدنی، محصولات معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها از ایران بوده است.

براین اساس از ابتدای سال 2019، روند صعودی صادرات ایران به کره جنوبی آغاز شده و در ماه مارس به بیشترین میزان طی 19 ماه اخیر خود با رقم 825 میلیون دلار می‌رسد اما در ماه می، صادرات ایران 99.9 درصد به این کشور آسیای جنوب شرقی کاهش یافته و در ماه ژوئن 11 درصد نسبت به ماه قبل از آن اُفت کرده است.

کره جنوبی

داده‌های آماری این گزارش نشان می‌دهند که در ماه جولای 2019 صادرات ایران به کره جنوبی با افزایش حدود 2 برابری نسبت به ماه قبل از آن به 1.7 میلیون دلار رسیده است. البته اگر این رقم را با ماه مشابه آن در سال 2018 مقایسه کنیم، شاهد کاهش 99 درصدی صادرات ایران به کره جنوبی خواهیم بود.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده است که سهم ایران در تامین نیاز وارداتی کره همواره کمتر از 2 درصد بوده است که بیشترین میزان آن متعلق به ماه آوریل 2018 با سهم 1.8 درصدی برآورد شده است.

کره جنوبی

ایران در هفت ماهه نخست 2019 به طور متوسط ماهانه 0.7 درصد از نیاز وارداتی کره جنوبی را تامین کرده است. متوسط سهم ایران در تامین نیاز وارداتی ماهانه کره جنوبی در سال 2018 حدود 0.8 درصد بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان