آمریکا: ترامپ باید به برجام بازگردد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در زمان حاضر در مواجهه با ایران و عربستان، شریک منطقه ای خود در خلیج فارس، در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است.

انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تأسیسات نفتی 50 درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شده است.

شورای روابط خارجی در ادامه گزارش تحلیلی نوشت: دولت ترامپ بخوبی می داند که برای مقابله با ایران در منطقه نمی تواند از جنگ و مداخله نظامی استفاده کند؛ زیرا پیامدهای این اقدام بسیار ناگوارتر از شرایط کنونی منطقه است.

بر اساس این گزارش، در صورت انتخاب گزینه نظامی آمریکا علیه ایران، از جمله پیامدهای این تصمیم می توان به افزایش قیمت بنزین، آغاز بحران جهانی انرژی و رکورد اقتصادی در آمریکا با توجه به نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 اشاره کرد.

شورای روابط خارجی با ارزیابی شرایط کنونی نوشت: ترامپ باید قبل از خروج از توافق هسته ای، پیامدهای آن را در نظر می گرفت اما با گذشت یک سال از این خروج، هنوز بهترین اقدام برای کاهش تنش در منطقه بازگشت به توافق برجام است.

شورای روابط خارجی که در سال 1921 در آمریکا تأسیس شده، یک سازمان عضوگیر، ناشر و اندیشکده ایالات متحده آمریکا سازمان غیر انتفاعی است که در حوزهٔ سیاست خارجی آمریکا و روابط بین‌الملل به طور تخصصی فعالیت می کند.

اعضای این شورا، سیاستمداران قدیمی، بیشتر از 12 وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، بانکداران، وکلا و چهره‌های شاخص و فعالان و کارشناسان رسانه های گروهی هستند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان