صف بنزین مردم عربستان بعد از حمله موشکی +عکس

کمبود شدید بنزین در جایگاه های سوخت عربستان در پی حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو باعث شد تا شهروندان این کشور در پمپ بنزین ها صف های طولانی و چندساعته تشکیل دهند.

فرانگر: روز جمعه روزنامه القدس العربی، پخش ویدئوهایی از صف های طولانی خودروها در جایگاه های سوخت شهر ریاض نشان می دهد که صدها خودرو در پمپ بنزین ها متوقف شده و شهروندان سعودی منتظر دریافت بنزین هستند.

این وضعیت علاوه بر ریاض در بسیاری از شهرهای عربستان نیز حاکم است و سوخت رسانی به بسیاری از جایگاه ها به طور کامل قطع شده است.

به نقل از یک موسسه اعتبارسنجی آمریکایی به نام "استاندارد اند پورز"، عربستان برای تامین کمبود سوخت باید به مدت حداقل یک ماه، روزانه 3 میلیون بشکه نفت در روز بر تولیدات خود بیافزاید.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه آن 50 درصد تولید عربستان کاهش و صادرات نفت این کشور به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از 2 درصد کاهش یافت.

نیروهای انصارالله یمن روز دوشنبه نیز عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت متوقف نشدن تجاوز نظامی، تهدید کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم ضمن رد اتهام زنی های بی اساس مبنی بر نقش داشتن ایران در انجام حملات به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید کرد: اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، جواب خواهیم داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان