به گزارش ایسنا، محمدرضا سعیدی امروز در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاس در نشستی خبری با بیان اینکه پتروشیمی جم یکی از بازیگران محصولات الفین و پلیالفین است، گفت: این شرکت نیز همانند تمام بنگاهها، برنامههای را در کوتاهمدت و بلندمدت برای توسعه صنعت خود به کار گرفته است. سال گذشته نیز برنامه تولید خود را در شش ماه اول کامل کردیم.
وی با تاکید بر این مساله که در حوزه تولید و فروش پیشرفت قابل ملاحظهای داشتهایم، تصریح کرد: با برنامهریزیهای صورت گرفته توانستیم حضور خوبی را در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشیم، علاوه بر این، برای برنامههای آتی نیز در تلاشیم رشد توسعه پتروشیمی را دنبال کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی جم با بیان اینکه برای این مهم چهار محور نفوذ در بازار توسعه محصول، توسعه بازار و تنوعسازی را در نظر گرفتهایم، ادامه داد: در حوزه نفوذ در بازار طبیعی است که با استفاده از ظرفیتهای موجود به دنبال افزایش سهم بازار، کیفیت بیشتر و بهبود فرآیندها هستیم تا بتوانیم محصولات فعلی را با سهم بیشتری در بازار ارائه کنیم.
وی ادامه داد: در استراتژی توسعه محصول R& را مکلف کردهایم که گریدهای مختلف را توسعه دهند تا بتوانیم حسب نیاز مشتریان تولید را توسعه دهیم.
مدیرعامل پتروشیمی جم با بیان اینکه در این استراتژی نگاه به بازار در راستای توسعه است، گفت: در استراتژی سوم که توسعه بازار است به دنبال توسعه بازار هستیم.
سعیدی با بیان اینکه در حوزه توسعه بازار بحث مارکتینگ و ارتباط بیشتر با مشتری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هدف این است که شرکت با در نظر گرفتن تمامی مسائل بتواند بازارهای بیشتری را توسعه دهد. علاوه بر این بتوانیم با انجام برنامهها و اقداماتی توسعه محصول و توسعه بازار را رقم بزنیم.
وی با اشاره به استراتژی چهارم که تنوع محصول و بازار است، اظهار کرد: هدف این است که بتوانیم محصولات جدیدی را در بازارهای جدید عرضه کنیم که برای این مساله پروژه ای بی اس رابر را در نظر داریم که براساس آن محصول و بازار جدید است و این بخش بیشتر در صنعت پاییندست پلیمر مورد استفاده قرار میگیرد.
به گفته سعیدی پتروشیمی جم در چهار حوزه نفوذ بازار، توسعه محصول، توسعه بازار و تنوع سازی حضور پایداری را خواهد داشت.
مدیرعامل پتروشیمی جم همچنین در بخشی دیگر از صحبتهای خود با اشاره به اهداف پتروشیمی جم در بازار سرمایه، گفت: به دنبال توسعه و ایجاد موقعیت بهتر در پتروشیمی جم در بازارهای سرمایه هستیم و در تلاشیم که در آینده بتوانیم جزو 10 صنعت برتر کل کشور در حوزه بازار سرمایه باشیم که برای این مهم نیز برنامههای متعددی را در نظر گرفتهایم.
وی با تاکید بر این مساله که پتروشیمی جم از روز اول برای ورود به بازارهای جهانی برنامهریزی کرده است، ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی ما حضور در بازارهای جهانی است که برای این مهم نیز قصد افزایش تولید محصولات را داریم.
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به نقش تحریمها در برنامههای توسعهای پتروشیمی، اظهار کرد: واضح است که تحریمها یک چالش برای ما بوده اما در حال حاضر توانستهایم به این چالش غلبه کنیم و هم تولید بالایی داشته باشیم و هم در حوزه فروش خارجی بتوانیم گامهای خوبی را برداریم.