الویری: شورای نگهبان بی‌طرف باشد/ مازنی: روحانی چهار سال آواربرداری کرد

ایلنا نوشت: شهردار دوران اصلاحات گفت: شورای نگهبان جایگاه نظارتی دارد و در انتخابات اگر اعضای آن به کاندیدایی باور و قصد حمایت از او را دارند نباید قانوناً و شرعاً چنین کاری را انجام دهند.

مرتضی الویری گفت: تصور می‌کنم مدیریت آقای قالیباف اگر بخواهد تکرار شود تکرار دوره مدیریت احمدی‌نژاد است که از چند منظر می‌توان این دو را با یکدیگر مقایسه کرد و تطابق داد که از جمله قانون‌گریزی است و با همان روشی که احمدی‌نژاد مصوبه مجلس را اجرا نمی‌کرد و لایحه بودجه را تاخیر می‌انداخت به نوعی نمونه آن قانون‌گریزی ها را در قالیباف مشاهده می‌کنیم.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به رفتار قالیباف در مناظره‌ها افزود: مسئله دیگر دوری از مسئله دیپلماسی و بین‌المللی و برخورد پرخاش‌جویانه به رقبای سیاسی است و همان توهین‌هایی که احمدی نژاد به میرحسین موسوی در مناظرات انتخاباتی سال 88 ‌کرد و یا برخورد تند و بی‌ادبانه و به دور از اخلاق با رئیس مجلس در آن مقطع داشت مشابه آن را در قالیباف می‌بینید که در مناظره‌ها با اتهامات بی‌اساس و برخوردهای توهین‌آمیز مثل مطرح کردن 4 درصدی‌ و 96 درصدی آقای روحانی را متهم می‌کند و حتی به او می‌گوید برای دوره‌های گذشته هستید و مدیریت مدرن چیز دیگری را می‌طلبد که نظیر این مسائل را به دفعات می‌توان در صحبت‌های آقای قالیباف مشاهده کرد.

شهردار سابق تهران گفت:‌وقتی به چهره آقای قالیباف و حرف های او در مناظره‌ها و همچنین فعالیت‌های اجرایی که در شهرداری داشت دقت می‌کنیم می‌بینیم همان متد و روشی را پیش گرفته که احمدی نژاد طی کرده است. به همین دلیل می‌توانیم به مردم بگوییم اگر از مدیریت احمدی‌نژاد راضی بودید و فکر می‌کنید کشور را به سمت توسعه، رونق، آزادی، صلح و پیشرفت برده اکنون هم می‌توانید به آقای قالیباف رای دهید.

الویری در واکنش به اظهارات رئیسی مبنی بر اینکه آستان قدس بیشتر از دولت مالیات پرداخت می‌کند. ،گفت: طبق اطلاعاتی که دارم آستان قدس مالیاتی پرداخت نمی‌کند و یک مجموعه اقتصادی بسیار بزرگی است که به دولت حساب پس نمی‌دهد و گفته می‌شود دریافت وپرداخت‌های آنها خارج از قانون محاسبات عمومی است و حتی به مجلس خبرگان هم گزارش‌ نمی‌دهند.

الویری درباره حضور یکی از اعضای شورای نگهبان در همایش تبلیغاتی رییسی ،گفت: شورای نگهبان جایگاه نظارتی دارد و در انتخابات اگر اعضای آن به کاندیدایی باور و قصد حمایت از او را دارند نباید قانوناً و شرعاً چنین کاری را انجام دهند. این اتفاق در سال 88 هم افتاد که موجب گله‌مندی بسیاری از نامزدهای انتخاباتی شد و برخی از اعضای شورای نگهبان به طور صریح از احمدی‌نژاد حمایت کردند.

همچنین ایرنا نوشت؛

حجت الاسلام احمد مازنی اظهار داشت: دولت روحانی با برنامه ریزی و استفاده از حضور نخبگان در همه زمینه ها توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در مجامع بین المللی را سرعت بخشید.

وی با اشاره به اینکه دولت روحانی در چهار سال نخست مشغول آوار برداری دولت گذشته بود، اضافه کرد: دولت تدبیرو امید در چهار سال آینده با برنامه ریزی زمینه ارتقای زندگی اجتماعی را برای ملت ایران فراهم خواهد کرد.

29212

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان