ماهان شبکه ایرانیان

ساعی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد:

امتیازات خانواده شهدا به خانواده‌های آتش نشانان تعلق گیرد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ منطقی و عقلانی است که امکانات و امتیازات خانواده شهدا به خانواده های آتش نشانان نیز تعلق گیرد.

امتیازات خانواده شهدا به خانواده‌های آتش نشانان تعلق گیرد

زهرا ساعی در گفت وگو  با ایسنا، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا با همکاری سازمان بنیاد شهید و دولت خدمات ویژه ای برای خانواده های آتش‌نشانان در نظر گرفته شود و  شان و تکریم آتش نشانان هم حفظ شود.

وی گفت: طبق آیات و روایات افرادی که جان  خود را بر طبق اخلاص می گذارند تا جان  عده‌ای را نجات دهند مانند افرادی که به جبهه می روند حکم شهید را دارند.

ساعی با بیان اینکه آتش نشانان نیز از اینگونه افراد هستند و باید به آنها نگاه ویژه ای داشت خاطر نشان کرد: باید از آتش نشانان تکریم کرده و  شان آنها حفظ شود ضمن اینکه کمترین کار این است که امکانات لازم از طرف مسولان برای خانواده های آنها فراهم شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در کمیسیون اجتماعی تلاش می کنیم تا با هم اندیشی با مسولان بنیاد شهید و دولت شرایط ویژه ای را برای خانواده های آتش نشانان در نظر بگیریم.

ساعی در ادامه اظهار کرد: آتش نشانی شغل شریفی است و افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند بدون هیچ چشم داشتی وارد این عرصه شده‌اند و دائما هم با حادثه و خطر دست به گریبان هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره اینکه آیا این افراد شهید  محسوب شده و خانواده هایشان از امتیازاتی برخوردار  می شوند، گفت: منطقی وعقلانی این است که امکانات لازم برای خانواده های داغدار فراهم شود البته فقط در مورد حادثه پلاسکو نیست بلکه قشر آتش نشان در زمان‌های دیگر نیز ممکن است دچار حادثه شوند بنابر این باید وضعیت مشخصی در کشور وجود داشته باشد که خانواده هایشان دغدغه معیشتی نداشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی حتما به صورت جدی  این مسئله  را پیگیری می کنند گفت: به دنبال این هستیم که مدیریت بحران را افزایش دهیم و  با توجه به اینکه کانون بحران ها مشخص است باید از قبل تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا میزان تلفات و آسیب به حداقل برسد و جلوی هزینه های بعدی گرفته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان