حجت الاسلام و المسلمین منتظری؛

عالمان بی عمل از دادگاه روحانیت ناراضی‌اند/مسئولان اجرایی بدانند در رصد دستگاه اطلاعاتی و قضایی هستند

دادستان کل کشور، تأکید کرد: تمام مسئولان اجرایی بدانند در رصد دستگاه اطلاعاتی و قضایی هستند و اگر تخلف کردند گلایه نکنند که شما فرماندار یا بخشدار یا استاندار ما را محکوم کردید.

مردم در انتخابات برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب می افزایند/ مساله تامین امنیت حقیقی و مجازی فضای انتخابات مهم استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری امروز (یکشنبه) اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های حساب شده منطقی و خوب موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم و ملت سرافراز و بزرگوار ایران اسلامی برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب بیافزایند.

وی افزود: برای انجام انتخابات پرشور نیازمند فراهم شدن زمینه های لازم هستیم و یکی از مهم ترین مسایلی که در امر انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد مساله امنیت و تامین امنیت حقیقی و مجازی فضای انتخابات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری گفت: قبل از آن وجود امنیت در سطح شهرستان ها، شهرها و روستاها و مراکزی که برای تبلیغ کاندیداها در سراسر کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه عناصر بدخواه و دشمنان درصدد بر هم زدن امنیت به هر وسیله‌ای هستند و قطعا نمی‌توانند گام موثری در ارتباط با مسئله سلب امنیت بردارند اما مطمئن باشند هر کسی بخواهد امنیت کشور و مردم و انتخابات را بر هم بزند قطعا نظام با آن برخورد شدیدی می کند.

*مسئولان اجرایی بدانند در رصد دستگاه اطلاعاتی و قضایی هستند

حجت الاسلام منتظری با اشاره به شکایت‌های واصله درباره انتخابات، تصریح کرد: متأسفانه در چند روز اخیر، گزارش‌ها و شکایت‌های قابل توجه ای از تخلفات برخی بخشداران و فرمانداران و استانداران داشتیم. ما به هیچ وجه مایل نیستیم کار به تشکیل پرونده برای مسئولان اجرایی بکشد، زیرا کسانی که مسئولیت دولتی دارند حق ندارند له یا علیه نامزدهای انتخابات فعالیت کنند اما اگر چنین باشد، دستگاه قضایی وظیفه برخورد دارد. به دادستان ها در سراسر کشور ابلاغ کردم با متخلفان مماشات نکنند و در مرحله اول تذکر بدهند اما همه مسئولان اجرایی بدانند در رصد دستگاه اطلاعاتی و قضایی هستند و اگر تخلف کردند گلایه نکنند که شما فرماندار یا بخشدار یا استاندار ما را محکوم کردید.

دادستان کل کشور گفت: دبیر خانه شورایعالی امنیت ملی، شورای امنیت کشور دستورالعمل‌هایی را دادند و همه مسئولان اجرایی و حتی خود نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها، کم و بیش با مقررات و ضوابط و مصوبات مربوط به امنیت کشور آشنایی کامل دارند. مسئولان ستادهای انتخاباتی مراقبت کنند. گزارش داشتیم که ستادها در برخی استان‌ها از تخلف جلوگیری نکردند و کارناوال بدون مجوز راه انداختند. ممکن است افراد بدخواه از این موقعیت سوءاستفاده کنند و یک فرد اجنبی که دوستدار هیچ جناحی نیست وارد جمعیت شود و خدای نکرده اتفاقاتی رخ دهد که در این صورت مسئولان ستادها و کسانی که جلوی این کار را نگرفتند باید پاسخگو باشند.

*میزان هیچ نسبتی با قوه‌قضاییه ندارد/ ارجاع پرونده تعدادی از استانداران و فرمانداران به دادستانی تهران

وی افزود: یکی از آقایان نامزدها خطاب به یکی دیگر در رابطه با مسائل مالی و پولی گفت موسسه میزان وابسته به قوه‌قضاییه است که این دروغ محض است. میزان هیچ نسبتی با قوه‌قضاییه ندارد. نسبت دادن این موسسه که شکایاتی زیادی هم دارد به قوه قضاییه، نسبت ناروایی است. قوه‌قضاییه را در بحث مبارزه با فساد یک قوه بی‌خاصیت معرفی کردند که دور از انصاف است. حرف اول ما این است که اساسا مسئولان اجرایی و مدیران اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب برای ما تفاوتی ندارد و انتظار داریم دولت‌ها، ساختار را به گونه‌ای تعبیه کنند که فساد ایجاد نشود نه اینکه بگذاریم یک غده بزرگ فاسد در بدنه یک وزارتخانه یا بانک ایجاد شود و بعد بگوییم چرا قوه قضاییه برخورد نمی‌کند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه حرف ما به همه دولت‌ها این است که چرا از ابتدا از ایجاد زمینه فساد پیشگیری نمی‌کنند، گفت: یک مورد نشان بدهند که یک پرونده فساد را به قوه‌قضاییه فرستادند و دستگاه قضا رسیدگی نکرده است. کما اینکه در دولت قبل قوه قضاییه ورود کرد و الان هم ادامه دارد. شما چرا اساسا اجازه می‌دهید فساد ایجاد شود. در مناظره گفته شد که واقعا شایسته چنین اشخاص و مقاماتی نیست مبنی بر اینکه بپرسید علما از دست شما چه کشیدند. دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت یک نهادی است که از سوی امام راحل بنیانگذاری شده است و امروز هم تحت نظارت مقام معظم رهبری کار خود را انجام می دهد و وظایفی که برای این مجموعه تعیین شده امر پنهانی نیست و معلوم است اگر کسی مرتکب جرم شود در هر لباسی باشد برخورد می شود. فکر نمی کنم علما از عملکرد دادگاه روحانیت ناراضی باشند جز آنها که عالم بی عمل بودند.

دادستان کل کشور با اشاره به تعداد تخلفات ثبت شده، گفت: متأسفانه از انتخابات ریاست جمهوری سابق، آمار و ارقام ثبت شده‌ای به دست نیاوردیم، اما تا این مرحله، نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاهش پرونده داریم. تخلفات شوراها به لحاظ گستردگی طبعا بیشتر است و به دادستان‌ها در سراسر کشور گفتیم رسیدگی کنند. متاسفانه در بین نامزدهای شوراها تخلفات گسترده است. قبلا تخلف تبلیغ زودهنگام داشتند و الان تخلفاتی مثل استفاده از امکانات بیت‌المال دیده می‌شود. اعضا شوراها بدانند تخلفاتشان رصد و رسیدگی می شود.

وی درباره بی‌اخلافی برخی رسانه‌ها، گفت: رسانه‌ها اگر دولتی باشند به دادسرا معرفی می‌شوند چون مجاز به تبلیغ علیه یا له نامزدها نیستند، اما ما در بررسی‌هایی که داشتیم رسانه‌های دولتی خیلی محدود است. اگر رسانه‌ای باشد که دولتی نباشد، اگر تخلف‌شان جنبه عمومی داشته باشد دادستانی ورود می‌کند و اگر عمومی نباشد، با شکایت شاکی خصوصی رسیدگی می‌شود.

 حجت الاسلام منتظری درباره نوع اتهاماتی که متوجه فرماندار و استاندارا متخلف است، بیان کرد: اتهاماتی که متوجه تعدادی از استانداران و فرمانداران است، به طرفداری از نامزد خاص یا استفاده از بیت المال است که جرم محسوب می شود و پرونده ها به دادستانی تهران ارجاع شده و این افراد احضار شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مدیران کانال‌های تلگرامی شناخته شده در ایام انتخابات پرونده تشکیل شده یا خیر گفت: یک تجربه خوبی داشتیم که مدیران کانال‌ها را دعوت کردیم به دادستانی کل که بسیار تاثیرگذار بود و لذا مورد مهمی نداشتیم که بخواهیم برخورد کنیم، اما متاسفانه فضای مجازی به شدت ناسالم است و شاهد تمسخرها و استهزاها هستیم که رسیدگی به اینها مستلزم وصول شکایت است.

*مخالف پخش زنده مناظره بودم

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که در مناظره اخیر رئیسی عنوان کرد که دادستان کل کشور به همراه یک تیم قضایی به دفتر رییس جمهور رفته و با ارایه اسناد و مدارک نسبت به تخلفات یکی از نزدیکان وی مطالبی را گفته و خواستار برخورد شده اما رییس جمهور مخالفت کرده است، همچنین در این مناظره جهانگیری عنوان کرد که ارزش املاک واگذاری شده به شهرداری ٢ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان است اما قالیباف عنوان کرد که این حرف یک دروغ بزرگ است. آیا این ادعاها صحت دارد؟

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که مناظره های زنده دارد همین است، توضیح داد: در کمیسیون تبلیغات تصمیم گرفته شد مناظره ها زنده نباشد و خود من هم مخالف پخش زنده بودم چون ممکن است نامزدی تپقی بزند و سخنی از دهانش خارج شود.

وی ادامه داد: امروز در جایی جلسه داشتیم و اعضا می گفتند کاش حرف من عملی می شد. متاسفانه از دو دوره مناظره زنده انتخابات ریاست جمهوری خاطره خوش نداریم.

حجت الاسلام منتظری با تأکید بر اینکه ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و نباید خودمان را با کشور لاییک مقایسه کنیم، گفت: اسلام دستورالعمل ها و قواعدی دارد و وقتی این برنامه را با آموزه های دینی تطابق می دهیم می بینیم درست نیست.

وی افزود: بالاخره یک مقام مسئولی یک اقداماتی انجام داده که نباید بر ملا شود. در کشور مثلا رئیس جمهور نزد رهبر می رود و دستوراتی می گیرد که نباید منتشر شود.

دادستان کل کشور گفت: بسیاری از مسائل هست که قرار نیست بر ملا شود. سینه من که از سال 60 در دادگاه سپاه بودم، اسرار فراوانی دارد اما مگر مجاز به مطرح کردن آن هستم؟ همه شما در خانواده تان مسایل محرمانه دارید آیا قرار است برملا شود؟

*سایت کارانه با دستور مقام قضایی مسدود نشد/ امروز یا فردا درباره سایت کارورزی تصمیم گیری می شود

حجت الاسلام منتظری با اشاره به مسدود شدن سایت کارانه، گفت: این مورد را بررسی کردیم، دیدیم مغایر قانون است و از طریق کارگروه با رای گیری بسته شد و اینکه گفته شد با دستور مقام قضایی است، درست نیست.

وی تصریح کرد: درباره سایت کارورزی هم گزارشاتی واصل شده و در دستور کار کارگروه است و امروز یا فردا درباره آن تصمیم گیری می شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان