تکمیل می‌شود...

پیام‌های تسلیت ورزشی‌ها برای درگذشت جعفر کاشانی

درگذشت پیشکسوت شاهین و پرسپولیس موجب غم و اندوه ورزشی‌ها شد.

پیام‌های تسلیت ورزشی‌ها برای درگذشت جعفر کاشانی

به گزارش ایسنا، جعفر کاشانی، پیشکسوت و رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس صبح امروز در سن 76 سالگی درگذشت.

باشگاه پرسپولیس، در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت و به بخشی از زندگی ورزشی و افتخارات وی اشاره کرد. در انتهای این پیام آمده است:

آخرین بار شب گذشته با او تماس گرفته شد تا برای جلسه امروز صبح هیأت مدیره برنامه‌ریزی شود. گفته بود؛ کسالت دارد، حالش خوب نیست و اگر شرایطش بهتر شود، خواهد توانست در جلسه حضور یابد. شاید خود او یک چیزهایی را احساس کرده بود.

او شب گذشته در دفتر کارش در باشگاه شاهین نیز حضور یافته بود. یکی از دوستان که برای دیدار با وی رفته بود، می‌گوید: اصلا حالش خوب نبود. خانواده بزرگ ورزش و فوتبال ایران، به ویژه باشگاه پرسپولیس امروز عمیقا از این ضایعه متاثر است. او اهل خودنمایی نبود و شاید بسیار ندانند فوتبال ایران چه گوهر و مهره ارزشمندی را از دست داد، اما بی‌تردید چنین است.

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس با ابراز تاسف و تاثر عمیق خود از این اتفاق، این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس و تمام اهالی ورزش و فوتبال عمیقا تسلیت می‌گوید.

همچنین سازمان بسیج ورزشکاران نیز در پیامی درگذشت کاشانی را تسلیت گفت: "خبر درگذشت جعفر کاشانی پیشکسوت فوتبال ملی و پرسپولیس، جامعه ورزش کشور را در سوگ قرار داد. وی یکی از پیشکسوتان خوش آوازه در عرصه فوتبال بود که همواره بر رعایت اخلاق و منش پهلوانی در میان ورزشکاران تأکید داشت.

سازمان بسیج ورزشکاران درگذشت جعفر کاشانی را به خانواده ایشان و تمام اهالی ورزش تسلیت عرض کرده و از خدای متعال برای آن مرحوم طلب مغفرت می‌کند."

گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به درگذشت جعفر کاشانی واکنش نشان داد و نوشت: "به خاطر درگذشت این جنتلمن، به اعضای هیات مدیره باشگاه، خانواده‌اش، هواداران و عاشقان فوتبال تسلیت می‌گویم. خدا او را رحمت کند."

سازمان لیگ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ضایعه را به خانواده محترم کاشانی و اهالی فوتبال تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم رحمت الهی و برای بازماندگان صبر آرزو می‌کند.

به همین مناسبت دیدارهای هفته ششم لیگ برتر برای ادای احترام به بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه آغاز می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان نیز در پیامی به این شرح، درگذشت جعفر کاشانی را تسلیت گفت:

و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

به این وسیله ضایعه درگذشت مرحوم مغفور جعفر کاشانی، پیشکسوت نامدار و ملی ورزش کشور که عمری را در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به خدمت پرداخت، حضور خانواده و بستگان آن فقید سعید، جامعه ورزش کشور و اعضا و هواداران آن باشگاه تسلیت عرض می‌نمایم.

از حضرت باریتعالی برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

مسعود سلطانی فر

وزیر ورزش و جوانان

هم‌چنین سیدعبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش  در پیامی درگذشت جعفر کاشانی را تسلیت گفت:

انالله و اناالیه راجعون
ضایعه درگذشت جعفر کاشانی پیش کسوت فرهیخته و ارشد باشگاه پرسپولیس و شخصیت برجسته فوتبال ملی ایران که عمر پربرکت خود را در راه اعتلای ورزش و فوتبال و خدمت به جوانان ایران عزیز گذراند موجب تأسف و تأثر جامعه ورزش کشور و به ویژه خانواده بزرگ فوتبال گردید.
جعفر کاشانی به عنوان یک مدیر و معلم دلسوز و عاشق فوتبال همواره دغدغه فرهنگ و منش و مرام اخلاقی در باشگاه‌ها و میادین ورزشی را داشت و توصیه مؤکد ایشان به جوانترها و ورزشکاران و مربیان حفظ حرمت ورزش و درک جایگاه و مسوولیت فرهنگی و اجتماعی از سوی ورزشکاران و ادای وظیفه و دین نسبت به مردم و جامعه بود. توصیه ای که خود نسبت به اجرای آن در صف مقدم و پیشگام و پیش قدم بود.
اینک و در روز درگذشت این مرد بزرگ ورزش ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی و بازماندگان عزیزش، از خداوند منان آمرزش و رحمت الهی را برای جعفر کاشانی عزیز مسئلت نموده و ان‌شاءالله با حضور اهالی ورزش و فوتبال در مراسم تشییع و یادبود، یاد آن بزرگ مرد را گرامی خواهیم داشت.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در پیامی ضایعه درگذشت زنده یاد جعفر کاشانی پیشکسوت ارزنده فوتبال را تسلیت گفت.

محمود خوردبین نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره درگذشت جعفر کاشانی اظهار کرد: واقعا شوکه شدم. جعفر کاشانی از بزرگان فوتبال ایران بود. من درگذشت او را به جامعه فوتبال و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

باشگاه شاهین شهرداری بوشهر نیز در پیامی با عنوان رخت سیاه بر تن مکتب شاهین، درگذشت جعفر کاشانی را این‌گونه تسلیت گفت:

بزرگمردی از مکتب شاهین پر کشید

با نهایت تاسف و تاثر زنده یاد جعفر کاشانی پیشکسوت باشگاههای شاهین و پرسپولیس به دیار باقی شتافت.

این ضایعه را به همه شاهینی ها و جامعه بزرگ فوتبال ایران تسلیت عرض می کنیم. روحش شاد و یادش گرامی باد.

هم‌چنین سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار توییتی نوشت: یاد و نام زنده یاد جعفر کاشانی، دیپلمات اسبق و پیشکسوت ملی پوش فوتبال را گرامی می‌داریم. روحش شاد و در جوار رحمت حضرت حق آرام باد.

باشگاه استقلال تهران هم با انتشار پیامی به درگذشت کاشانی این‌گونه واکنش نشان داد:

انا لله و انا الیه راجعون

باشگاه استقلال به نمایندگی از خانواده بزرگ استقلال، درگذشت جعفر کاشانی، پیشکسوت خوشنام تیم‌های شاهین و پرسپولیس و از اعضای هیات مدیره سرخ‌پوشان پایتخت را به خانواده آن مرحوم و باشگاه پرسپولیس تسلیت می‌گوید.
ما نیز در غم از دست دادن ایشان سوگواریم. بازیکنی پرافتخار که در المپیک و جام ملت‌های آسیا ستون قلب خط دفاعی تیم ملی بود. مردی از جنس اخلاق که در پایان شهرآورد، روی شانه‌های نازنین ناصر حجازی از فوتبال خداحافظی کرد. روحش شاد. یادش گرامی

متن پیام تسلیت عبدالرحمان شاه‌حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص درگذشت جعفر کاشانی به شرح زیر است:

کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُونَ

فقدان مرد اخلاق مدار و الگوی نظم و انضباط فوتبال ایران، دوست و برادر ارجمندم، مرحوم جعفر کاشانی، زخمی بر دل جامعه ورزش ایران بر جای گذاشت که با هیچ مرهمی التیام نمی‌یابد. هرچند تن رنجورش فنا را در آغوش کشید ولیکن جامعه ورزش خصوصا فوتبالی‌ها و دیپلمات‌ها، خدمات و زحمات این بزرگ مرد را در رده‌های باشگاهی، ملی و مدیریتی فراموش نخواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر