بحران جذب سرمایه از آن دسته مشکلاتی است که فکر و ذهن هر تیم استارتاپی را از اولین مرحله راهشون درگیر میکند. با گذشت فاز اول موج استارتاپها در ایران و شروع موج دوم آنها، دغدغه سرمایهگذاری در این اکوسیستم بیش از پیش شده و امروزه اکثر تیمها در مرحله پیشبذری و بذری نمیتوانند به آن رشد مورد نیاز برسند و بیشتر آنها راهشان به شکست منجر میشود. مجموعه صد استارتاپ با علم بر همین موضوع راهاندازی شده تا بتواند پاسخی بر این دغدغه باشد.
جذب سرمایه اولیه در این روز ها سختتر شده است. بنابراین یک سرمایه گذار مرحله اولیهی قوی و فعال می تواند ارزش زیادی را برای موسسینی به ارمغان بیاورد که هنوز محصولی به بازار عرضه نکرده اند. همچنین، سرمایه گذرانی که مستقلاً بر شرکت های کوچک مقیاس نظر دارند و نیز جرات سرمایه گذاری بر روی این شرکت ها را دارند، می توانند فرصت های جالب و کمتر مورد توجه قرار گرفتهای را کسب کنند.
100 استارتاپ یک نهاد سرمایه گذاری در مرحلهی بذری است که روی استارتاپ های بذری و پیش بذری سرمایهگذاری میکند. در برخی موارد خاص، استارتاپهایی که سرمایهای برای Bridge کردن لازم داشته باشند هم مورد حمایت 100 استارتاپ قرار خواهند گرفت. سرمایه گذاری بر روی استارتاپهای مرحله بذری خدمات یا پلتفرم محور با رقم 100 الی 300 میلیون تومان صورت خواهد پذیرفت و برای استارتاپهای محصول محور رقمی بین 300 تا 500 میلیون تومان را در نظر گرفته شده است.
100 استارتاپ نهادی است که به تازگی تاسیس شده و توسط همکاری با «موسسه دانشبنیان برکت»، «معاونت علمی ریاستجمهوری» ،«صندوق نوآوری و شکوفایی»، «ایران خودرو»، «شناسا» و سایر شرکتهای بزرگ و کوچک قصد سرمایهگذاری روی استارتآپهای مرحله بذری و پیشبذری را دارد.
رویداد 100 استارتاپ برای معرفی این پلتفرم و آشنایی هرچه بیشتر با زیر و بم این مجموعه برگزار شد و در طی آن پنلهایی نیز به منظور آشنایی هرچه بیشتر فعالان اکوسیستم استارتاپی با فضای سرمایهگذاری برپا شد. در این گزارش ویدئویی نگاهی به رویداد 100 استارتاپ خواهیم داشت که احتمالا در آینده بیشتر درباره آن خواهید شنید.