به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی مدیریت طراحی با رویکرد طراحی شهری

نخستین کنفرانس "مدیریت طراحی" با رویکرد طراحی شهری، روزهای ۶ و ۷ آذرماه ۱۳۹۸ در سالن همایش‌های دکتر تورانی دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

کنفرانس بین‌المللی مدیریت طراحی با رویکرد طراحی شهری

به گزارش ایسنا، این کنفرانس با محوریت مدیریت طراحی و برندینگ شهری، طراحی و پایداری اجتماعی، طراحی و زیباسازی شهری، مدیریت طراحی و شهرهای هوشمند، مدیریت طراحی و حذف زوائد بصری و با حضور بیش از پنج عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌های مختلف جهان، از سوی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا (س) و هلدینگ یک موسسه هنری برگزار خواهد شد.

شناسایی و معرفی قابلیت‌های بالفعل در زمینهٔ مدیریت طراحی با رویکرد مدیریت طراحی شهری، شناسایی راهکارهای عملی در مدیریت طراحی محصول با رویکرد مبلمان شهری، برقراری ارتباط بین متخصصان حوزه مدیریت طراحی با رویکردهای مبلمان و طراحی شهری، ترویج و فرهنگ‌سازی مدیریت طراحی، معرفی نقش مدیریت در مبلمان و نورپردازی شهری، کاربرد رنگ در شهر جهت تقویت حس مکان، زیبایی، هویت و خوانایی محله‌ها، حذف زوائد و آلودگی بصری به‌منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های روحی و جسمی در میان شهروندان و نگاه ویژه به اصول فراگیر طراحی در حوزه طراحی شهری برای کودکان ازجمله اهداف برگزاری این کنفرانس است.

بر اساس اعلام دبیرخانه این کنفرانس، زمان ارسال مقاله و آثار تا 20 آبان سال جاری، و آخرین‌مهلت ثبت‌نام 30 آبان ماه 1398 تعیین شده است.

مدیریت طراحی، حوزه جدیدی در کسب‌وکار است که در آن از روش‌های مدیریت پروژه، طراحی، استراتژی و زنجیره تأمین برای اداره فرایند خلاقیت و ایجاد ساختار و سازمان برای حوزه طراحی بهره گرفته می‌شود. مدیریت طراحی شامل فرایندهایی مستمر، تصمیم‌گیری‌های مرتبط با کسب‌وکار و راهبردهایی است که نوآوری را تسهیل کرده و به خلق محصولات، خدمات، ارتباطات، محیط و برندهایی می‌پردازد که به‌گونه‌ای مؤثر طراحی‌شده باشند تا کیفیت زندگی ما را ارتقا داده و برای سازمان موفقیت بیافزاید.

در سال‌های اخیر نگرشی ایجادشده است که تلفیق تفکر طراحی با مدیریت استراتژیک را به‌عنوان رویکردی میان‌رشته‌ای و انسان‌محور به دانش مدیریت در نظر می‌گیرند. شبکه مدیریت طراحی اروپا بر اساس ویژگی‌های رایج کسب‌وکارها و نحوه استفاده آن‌ها از مقوله طراحی، مدل پله مدیریت طراحی را ارائه می‌دهد. در این مدل پله‌ای طبقه‌بندی از پایین‌ترین پله تحت عنوان؛ مدیریت طراحی تا بالاترین سطح جایی که مدیریت طراحی به‌طور راهبردی در سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخشی از فرهنگ کسب‌وکار شده است، طبقه‌بندی می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، ازجمله شاخه‌های مدیریت طراحی می‌توان به مدیریت طراحی شهری اشاره کرد. مدیریت طراحی شهری با طیف وسیعی از ذی‌نفعان سروکار دارد و تمامی آن‌ها در تحولات شهری (ساخت‌وسازها) تاثیرگزار هستند. بین‌رشته‌ای بودن این رشته باعث شده که تلاشی مشترک برای دست‌یابی به نتایج سودمند و یکپارچه ایجاد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان