علل عمده مرگ و میر زنجانی‌ها چیست؟

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: در نیمه نخست امسال بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ و تومورها و بیماری‌های غیرعمد سه دلیل عمده برای زنجانی‌ها اعلام شده است.

علل عمده مرگ و میر زنجانی‌ها چیست؟

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آمار، در نیمه نخست امسال بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ و تومورها و بیماری‌های غیرعمد، سه دلیل عمده ثبت‌ شده برای زنجانی‌ها اعلام شده است.

این مسئول ادامه داد: در شش ماهه اول امسال بیماری‌های قلبی با 43.3 درصد، سرطان‌ها و تومورها با 11.6 درصد و بیماری‌های غیرعمد با 8.8 درصد، به عنوان سه عامل مرگ و میر در زنجان ثبت شده است.

وی افزود: ولادت ثبت شده در زنجان در شش ماهه نخست امسال برابر با 8666 واقعه و تعداد ولادت ثبت شده تا یک سال پس از وقوع در زنجان 8630 واقعه است.

شفیعی تصریح کرد: درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال برابر 99.64 درصد و تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی در سال‌جاری برابر با 8599 واقعه است. می‌توان گفت که امسال روزانه به صورت میانگین برابر با 46 واقعه ولادت ثبت شده که به‌طور تقریبی هر یک ساعت دو واقعه ولادت در زنجان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، یادآور شد: در شش ماهه اول امسال نیز 2353 واقعه وفات در استان ثبت شده و تعداد وفات جاری ثبت شده تا یک سال پس از وقوع برابر با 2393 واقعه بوده و درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یکسال برابر با 99.29 درصد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه در نیمه اول امسال به طور متوسط برابر با 13 مورد واقعه وفات است که به طور تقریبی در هر دو ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان