نقاط خدمات رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به زائران اربعین حسینی

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نقاط مختلفی از مرز و کشور عراق به زوار اربعین حسینی(ع) خدمات رفاهی و سلامت ارائه می‌دهد.

نقاط خدمات رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به زائران اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری بنیاد احسان امسال در قالب طرح سفیر احسان به زوار اربعین حسینی(ع) در مسیر کربلا خدمات مختلفی ارائه می‌کند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مرز بیله سوار منطقه اربیل روزانه 5 تا 10 هزار غذا در هر وعده غذایی برای زوار آذربایجانی که از ایران به عتبات عالیات مشرف می‌شوند تدارک دیده است.

همچنین در مرز خسروی روزانه 5 تا 10 هزار غذا در هر وعده غذا تدارک دیده شده است و در کنار آن انجام فعالیت‌های فرهنگی از دیگر اقدامات ستاد در مرز خسروی است. با انجام مذاکراتی، اپراتور های مخابراتی و بانک در کنار ستاد اجرایی در مرز خسروی حضور فعال دارند.

مهران این روز‌ها با جمعیت زیادی مواجه است که قصد عزیمت به سمت کربلا برای مراسم اربعین حسینی را دارند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام روزانه 10 تا 15 هزار غذا در هر وعده غذایی را به بین زوار توزیع می‌کند و در کنار آن فعالیت‌های فرهنگی از جمله مداحی سرود نماز جماعت روایتگری و ... را در برنامه‌های خود دارد. لازم به ذکر است تیم پزشکی با همکاری ایستگاه اورژانس مهران در این منطقه به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: خدمات رسانی ستاد اجرایی فرمان امام به زوار ایرانی و غیر ایرانی در ایام اربعین


در هر وعده غذایی روزانه 5 تا 10 هزار پرس غذا برای زائرانی که از مرز چزابه به سمت کربلا حرکت می‌کنند آن‌ها تدارک دیده است. همچنین ستاد اجرایی روزانه 2 تا 3 هزار غذا در هر وعده غذایی بین زائران پاکستانی که از مرز میرجاوه عازم عتبات عالیات هستند، توزیع می‌کند امکانی فراهم شده است که در حسینیه داخل زاهدان 500 نفر اسکان یابند و ایستگاه‌های سلامت به این زائران خدمات مختلفی ارائه دهند.

شلمچه این روز‌ها یکی از شلوغ‌ترین مرد‌های عبور از زائران برای مراسم اربعین حسینی است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز در این منطقه روزانه 5 تا 10 هزار وعده غذایی تهیه و تدارک دیده است. همچنین زوار حسینی می‌توانند از فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اپراتور های مخابراتی و بانک در این منطقه بهره‌مند شوند.

علاوه بر مرز‌های ایران با کشور عراق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کشور عراق نیز با ایجاد پایگاه‌های مختلف به زوار امام حسین علیه السلام خدمات مختلفی ارائه می‌کند.

ایجاد ایستگاه‌های سلامت واستقرار یک تریلر و 5 چادر پزشکی با خدمات دارویی و سرم تراپی از جمله اقدامات سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهر نجف است.

تهیه 10 هزار پرس غذا در هر وعده غذایی و ایجاد پایگاه‌های سلامت در شهر سامرا و تغذیه 10 هزار پرس غذا در هر وعده، اسکان 5 هزار نفر و خدمات لباسشویی و نانوایی از اقدامات ستاد اجرایی در شهر کاظمین است.

در مسیر منتهی به کربلای معلی در عمود 828 ایستگاه‌های سلامت و 3 تریلر و چند چادر خدمات پزشکی، چشم پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی به زوار حسینی ارائه می‌شود.

همچنین در عمود 1120 نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با استقرار یک تریلر و چند چادر برای زائران ارائه خدمات سلامت تدارک دیده است.

لازم به ذکر است؛ با هماهنگی های صورت گرفته زائران حسینی در شهر کربلا می‌توانند در طبقه سوم صحن عقیله اسکان یابند و از خدمات پایگاه‌های سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز بهره مند شوند.

استقرار پایگاه های سلامت و پزشکی در مرزهای ایران و عراق

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان