به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، در اوایل سال جاری بود که شرکت خودروسازی "هیوندای" یک خودرو هیدروژنی به نام "نکسو"(Nexo) تولید کرد که شاسی بلند است و سوخت آن تماما از هیدروژن است که به جای دود، فقط آب و اکسیژن از خود منتشر میکند.
با وجود اینکه این خودرو دوستدار محیط زیست است، ولی تولید آن با کمبود زیرساختهای سوخت سلولی مناسب لغو میشود.
بنابراین چگونه میتوان یک خودرو پاک را با محدودیتهای فراوانی که دارد، تبلیغ کرد؟
به همین خاطر شرکت هیوندای برای تبلیغ این محصول تدبیر ویژهای اندیشیده و از یک شناگر المپیکی کمک گرفته است.
در این تبلیغ ویژگی منحصر به فرد خودرو "نکسو" نشان داده میشود. به نحوی که این شناگر درون یک حباب که به اگزوز "نکسو" متصل است، میدود.
هدف از این کار این است که هیوندای نشان دهد این خودرو کاملا پاک است و تنها آب و اکسیژن از خود منتشر میکند.
با وجود اینکه هیوندای تاکید کرده که خودرو ساخت آن تنها آب و 99.9 درصد اکسیژن تصفیه شده منتشر میکند، ولی با مرکز ملی پزشکی ورزشی اسپانیا همکاری میکند تا اطمینان حاصل شود که کل روند عملکرد خودرو بیخطر و امن است.
هیوندای قصد دارد تا سال 2025، تا 18 خودروی الکتریکی به بازارهای جهانی عرضه کند و اعلام کرده است که هند منطقهای کلیدی برای تمرکز این برند است. نکسو از پلتفرم هیوندای توسان بهره میبرد و از مزایای آن نیز بهره مند است. اما قدرت بیشتر و وزن کمتری نسبت به آن دارد.