چگونه لوازم آرایشی تقلبی را تشخیص بدهیم؟

دبیر کمیسیون فرآورده‌های زیبایی، بهداشتی و عطریات مجمع واردات گفت: تنها راه تشخیص کالای اصل از تقلبی را داشتن پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو و برگ سبز از گمرک عنوان کرد.

چگونه لوازم آرایشی تقلبی را تشخیص بدهیم؟

از اردیبهشت ماه سال جاری واردات تمام لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند، چراکه به گفته آن‌ها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.

در این شرایط موسی احمدزاده دبیر و عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرآورده‌های زیبایی، بهداشتی و عطریات مجمع واردات ، تنها راه تشخیص کالای اصل از تقلبی را داشتن پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو و برگ سبز از گمرک عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات فرصت جدیدی برای قاچاق ایجاد کرده است، اظهار کرد: تقریبا همه لوازم آرایشی که در مترو به فروش می‌رسد، تقلبی هستند و به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

احمدزاده با اشاره به وجود 15 مرز در کشور، اظهار کرد: مشتری به دنبال محصولات مورد نیاز خود است، اما کالاهایی که از مجاری غیرقانونی به کشور وارد می‌شود، از سوی وزارت بهداشت کنترل و آزمایش نشده است.

دبیر کمیسیون فرآورده‌های زیبایی، بهداشتی و عطریات مجمع واردات خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرده که برای حفظ سلامت جامعه حاضر است به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) نامه دهد و خواستار لغو ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی شود، اما وزارت صمت در این زمینه همکاری نمی‌کند.

چند روز پیش نشست مشترکی بین اعضای کمیسیون فرآورده‌های زیبایی، بهداشتی و عطریات مجمع واردات و مدیران اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو برگزار شد که طی آن مسئولان سازمان غذا و دارو مسئولیت ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی را به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت دانستند و ضمن تایید افزایش قاچاق به دلیل ممنوعیت واردات این محصولات، اظهار کردند که این سازمان نیز با ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی مخالف است.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید:

روش تشخیص لوازم آرایش فاسد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان