محصولات آرایشی و بهداشتی را از داروخانه‌ها تهیه کنید

محمود آل بویه، مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آسان‌ترین راه برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه آنها فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها است، گفت: لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند.

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از هموطنان خواست برای اطمینان از سلامت و کیفیت لوازم آرایشی و بهداشتی، این محصولات را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

به گزارش مهر، محمود آل بویه گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی از فرآورده‌های پرمصرف کشور هستند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از استانداردهای کیفی در آنها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از ارکان متولی سلامت کشور، نقش مؤثری در حفظ و ارتقای کیفیت و بررسی ایمنی این محصولات و نیز نظارت بر بازارهای مصرف آنها دارد.

وی در توضیح دلیل گرایش جامعه به لوازم آرایشی، اظهار کرد: پاسخ این سوال به حوزه جامعه شناسی و فرهنگ باز می‌گردد ولی آنچه از ما به عنوان متولیان سلامت و مستقیم این حوزه انتظار می‌رود تضمین سلامت محصولات به این معنی که هم محصولات آرایشی و بهداشتی عاری از مواد مضر و ممنوعه در ترکیب خود باشند؛ هم فرآیند تولید و ساخت این فرآورده‌ها از استانداردهای کیفی لازم برخوردار باشد و دیگر اینکه بازار مصرف معتبر و مطلوب در مورد آنها وجود داشته باشد.

آل بویه افزود: شاید نیاز باشد در خصوص روش‌های متعارف و صحیح استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشتر هم خانم‌ها به ویژه جوانان را هم در بر می‌گیرد از سوی متولیان فرهنگی اقداماتی انجام شود اما ما هم وظیفه داریم در بحث مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی هشدارهای لازم را بدهیم که بارها از طریق رسانه‌ها این کار را انجام داده ایم

وی با بیان اینکه آسان‌ترین راه برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه آنها فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها است، تصریح کرد: لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند.

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی در ادامه اظهار داشت: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتماً به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر می‌گردد، توجه داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در موضوع حمایت از شرکت‌های تولید داخل، همواره سیاست‌های تشویقی را برای تولید کنندگان آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته ایم و در سال‌های اخیر شرایط به گونه‌ای است که محصولات ایرانی در رقابت با فراورده‌های آرایشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان