نکات جالب درباره تیم ملی بحرین/ از شاگرد کی‌روش تا گابریل کالدرون

تیم ملی ایران در یک دیدار مهم و حساس روز سه شنبه در انتخابی جام جهانی به مصاف بحرین می‌رود.

نکات جالب درباره تیم ملی بحرین/ از شاگرد کی‌روش تا گابریل کالدرون

به گزارش ایسنا، سومین دیدار از مرحله یک گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر این هفته برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در ریفا به مصاف بحرین می‌رود.

بحرین یکی از رقبای فوتبال ایران طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود که بازی با این تیم به خاطر اتفاقات مربوط به انتخابی جام جهانی 2022 کره – ژاپن از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

در ادامه به نکات جالب درباره تیم ملی بحرین می‌پردازیم:

*در سال 2012 گابریل کالدرن، سرمربی آرژانتینی کنونی پرسپولیس هدایت بحرین را بر عهده داشت و بعد از گذشت حدودا یک سال و کسب نتایج نه چندان درخشان از کار برکنار شد.

*آخرین بازی ایران و بحرین در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در سال 2015 برگزار شد که شاگردان کی‌روش با دو گل توانستند این تیم را شکست دهند.

*پرگل ترین بازی ایران وبحرین در سال 2011 در ورزشگاه آزادی برگزار شد که بحرین بعد از اخراج بازیکنش در نخستین ثانیه‌های بازی، در نهایت 6 گل از ایران دریافت کرد.

*آخرین پیروزی بحرین مقابل ایران به سال 2009 باز می‌گردد که بحرینی‌ها توانستند با حساب 4 بر 2 تیم ملی را با هدایت علی دایی شکست دهند.  

*بحرین در آخرین دیدار خود قبل از بازی با ایران، روز چهارشنبه برابر جمهوری آذربایجان 3 بر 2 شکست خوردند.

*هدایت این تیم را هلیو سوسا از پرتغال بر عهده دارد که در گذشته زیر نظر کارلوس کی‌روش توانسته قهرمان جام جهانی جوانان شود.

*بحرین در فاصله کمتر از سه‌ ماه توانست در عراق، با شکست تیم میزبان در بازی پایانی، قهرمان جام ملت‌های غرب آسیا شود.

*ارزشمندترین بازیکن بحرین، عبدالله یوسف هلال نام دارد که در تیم اسلاویا پراگ جمهوری چک به میدان می‌رود. ارزش این بازیکن 25 ساله 500 هزار دلار تخمین زده شده است.

*بهترین گلزن بحرینی‌ها اسماعیل عبداللطیف نام دارد که در 33 سالگی توانسته 40 گل به ثمر برساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان